Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stenna

Stenna

19-07-2014 om 13:16

eyeopener van de ING

Wow. Ik ben even aan het e-bankieren, op mijn ING. En wat zie ik daar??! Het volgende advies:
"Hoe staat u er financieel voor?. Tel uw bezittingen bij elkaar op en trek daar de schulden vanaf. Dan heeft u meteen een goed idee hoe u er nu voor staat."

Wat een eye-opener! Had ik dat maar eerder geweten, dat je dat zou kunt uitrekenen. Dat dit wereldwijd verspreid moge worden, zodat mensen eindelijk uit de schulden blijven. En dat deze financieel expert zijn bonus verdient heeft dit jaar!

Marjo

Marjo

19-07-2014 om 13:26

ach

Je zou ze de kost moeten geven die meer uitgeven dan ze hebben, daardoor in de problemen komen en vervolgens zeggen dat ze dat niet snappen.
Of mensen die daadwerkelijk bij het voorschrift van de arts: 3 dd 1 theelepel daadwerkelijk een theelepel proberen te verorberen.
Soms is het even nodig en soms weten groepen mensen echt dingen niet. Voor de gemiddelde mens ondenkbaar, maar ze zijn er echt.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 13:30

Onvoorstelbaar

Magnetron: niet geschikt voor huisdieren!

neteret mut

neteret mut

19-07-2014 om 14:23

sinaasappelsap, beetje ot

vroeger toen mijn man en zijn broer nog klein waren was het advies van het consultatiebureau dat ze elke dag een glas versgeperst sinaasappelsap moesten hebben. Resultaat was dat mijn schoonouders daar zo strak aan hielden dat ze hun dag erop indeelden, dus bv geen hele daguitstap maakten maar een halve want dat glas sap moest er komen 's middags. Later snapten ze niet hoe ze dit zo klakkeloos en rigoureus hebben gevolgd (en niet eens een keer een losse sinaasappel hebben meegenomen of vervangen door ander fruit of later/ vroeger op de dag)

Katniss

Katniss

19-07-2014 om 14:57

Och ja

We hebben toch allemaal wel eens van die dingetjes. Ik zou niet per se durven zeggen dat die voor de gemiddelde mens ondenkbaar zijn, want ook de gemiddelde mens kan flinke blunders maken.

Barvaux

Barvaux

19-07-2014 om 15:15

neteret

Ik was de draad even kwijt maar het was dus de bedoeling dat ze dat altijd 's middags dronken? In je eerste zin staat gewoon 'elke dag' dus ik dacht: dat kan dus ook 's ochtends of 's avonds zijn.

Maar inderdaad, ik denk dat we allemaal dingen doen of hebben gedaan waarbij anderen zich afvragen waarom je niet wat verder na dacht.

neteret mut

neteret mut

19-07-2014 om 23:14

barvaux

het was idd "de opdracht" dat ze dat elke middag kregen, als er gewoon gezegd was van elke dag dan had vooral mijn schoonmoeder meer vrijheid gehad. Later snapte ze niet dat ze alles zo strikt gevolgd heeft, zichzelf daarmee zoveel stress heeft aangedaan. (had het niet goed genoeg opgeschreven, sorry)

Stenna

Stenna

19-07-2014 om 23:58

magnetron

net als de eerste magnetron die mijn schoonouders kregen. Er zat een glazen roerlepeltje bij, dat volgens hen altijd in de magnetron moest liggen. Dus bij iedere schaal, bakje, beker of wat ze ook maar opwarmden lag dat lepeltje ernaast. Hoe vaak ik ook uitlegde dat de gebruiksaanwijzing waarschijnlijk bedoelde dat je dit/een glazen lepeltje moest gebruiken i.p.v. een metalen, als je een beker met een lepeltje om te roeren er in wilde opwarmen. Nee hoor, het moest er echt altijd bij.

Toch zit ik de hele avond al te grinniken om de ING. Tel je bezittingen op en trek je schulden eraf. Je moet er maar opkomen. Volgend advies is vast: zoek je inkomen op en trek je uitgaven eraf. Dan weet je zomaar wat je overhoudt.

Barvaux

Barvaux

20-07-2014 om 11:19

Stenna

Ik raakte laatst behoorlijk in de war toen ik begreep dat er nu ook magnetrons bestaan waar juist een metalen lepeltje IN je melk of iets dergelijks moet. Ik begrijp er niet veel van maar ik ben blij dat ik niet zo'n magnetron heb.

Katniss

Katniss

20-07-2014 om 11:44

Lepeltje in de magnetron

Volgens mij zorgt een metalen lepeltje in je beker met vloeistof in de magnetron er juist voor dat de warmte gelijkmatig verdeeld wordt. Bovendien stroomt je beker dan niet over op het moment dat je de magnetron opent.

Katniss

Katniss

20-07-2014 om 11:46

Bezittingen -/- schulden

Ik zit me al dagen af te vragen wat daar dan precies het nut van is, omdat te berekenen. Daarbij zullen de meeste mensen in de min uitkomen, zeker als ze de hypotheek meetellen.
Inkomsten -/- uitgaven berekenen is veel zinvoller, dan weet je ook of je in staat bent je rente- (en overige) lasten te dragen.

Stenna

Stenna

20-07-2014 om 13:27

he?! nee joh

een lepeltje in een beker of kommetje met vloeistof in de magnetron is inderdaad nuttig, want voorkomt kookvertraging waardoor je jezelf kunt branden bij het eruit pakken. Maar geen metaal in een magnetron hoor, daar kan hij echt kapot van gaan en het is zelfs gevaarlijk: er kunnen vonken ontstaan! (door inductie, hoewel een lepeltje misschien net te klein is). Moet een glazen, houten of plastic lepeltje of roerstaafje zijn. En erin. Er naast leggen is volstrekt nutteloos.

Voor wie het weten wil over die kookvertraging:
Vloeistof die snel verhit (in een magnetron) kan over het kookpunt heengaan zonder te "borrelen" (over te gaan naar gasvorm) als er geen soort van vaste kern of rand is. Dus een beker water of melk kan al koken zonder dat je het ziet, en opeens over de rand borrelen als je 'm vastpakt (waarmee je een kleine trilling veroorzaakt). Met een lepeltje of staafje creëer je een punt of rand, waardoor het wel gewoon over gaat naar gasvorming/koken tijdens het opwarmen. Is gewoon iets veiliger voor jezelf dus. Verder geen echte functie voor het apparaat ofzo.

Barvaux

Barvaux

20-07-2014 om 13:37

ja daar heb je het al Stenna

Het mag dus wel soms:


https://www.youtube.com/watch?v=UNzVNqrwcYs en https://groups.google.com/forum/#!topic/nl.doe-het-zelf/fB6nb3hdIyA en dat vind ik dus verwarrend!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2014 om 14:32

verwarrend inderdaad

Ik heb ook geleerd dat metaal in de magnetron niet kan, maar ik ben er wel achter dat het metalen rooster geen kwaad kan. Dat is blijkbaar ver genoeg van de wanden?

Tink

Tink

24-07-2014 om 15:19

metaal

Hier al 20 jaar een metalen rooster in de combi-oven, en dat haal ik er nooit uit als ik het ding als magnetron gebruik. Nog nooit vonken gezien.
Metalen lepeltje in een beker kan ook gewoon.

Maar toen we een keer een bevroren zak brood magnetronden (op vakantie was dat) en niet in de gaten hadden dat die zak dicht zat met een clipje met metaal erin, oei, toen zagen we binnen de seconde al vuurwerk . En het plastic lag in no time te smeulen en was helemaal vervormd.
De magnetron was gelukkig niet stuk daarna.
In diezelfde magnetron gaf een beker met metalen lepeltje ook geen problemen.

Dus blijkbaar is er toch verschil? Volgens mij heeft het niks te maken met hoe ver het metaal van de wanden verwijderd is, want dat was in beide gevallen ongeveer even ver.

Caesar

Caesar

01-08-2014 om 15:39

Hypotheek

@Katniss
Tenzij je huis onderwater staat levert je hypotheek geen netto schuld op. Er staat nl. ook een bezitting tegenover: je huis

Katniss

Katniss

01-08-2014 om 16:14

Caesar

Tegenover de mensen met een nagenoeg afbetaald huis staan heel veel jongeren en gescheiden mensen van wie het huis onder water staat. Daar komen er meer bij met een restschuld af te betalen.

amk

amk

01-08-2014 om 20:57

Katniss

je hoeft je huis niet nagenoeg afbetaald te hebben om geen restschuld te hebben. Een deel is genoeg. De huizenprijzen zijn geen 50% gedaald.

En tegenover de gescheiden mensen of de mensen in scheiding waar het huis onder water staat, staan er ongeveer net zo veel van wie het huis helemaal niet onder water staat maar die gewoon een fikse overwaarde te verdelen hebben.

Caesar

Caesar

01-08-2014 om 21:18

Katniss

Wat ik bedoel te zeggen is dat een huis met een hypotheek gelijk aan de waarde van het huis dus geen netto schuld oplevert. Inderdaad staan er wel wat huizen onder water, maar voor de meeste eigenwoningen is er toch echt een batig saldo.

Katniss

Katniss

01-08-2014 om 22:06

Ja, over het geheel

Ik ken ze beide, mensen met een nagenoeg afbetaald huis (ook veertigers) en mensen met een oude restschuld plus een huidige woning die onder water staat. Die laatsten hebben niet allemaal een groot probleem, tenzij ze door omstandigheden de lasten niet meer kunnen betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.