Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2017 om 09:17

Even iets luchtigs.. de mannenjurk

https://tinyurl.com/y8z48t8k

Wat vinden 'we' ervan?


Kilt

Ik ben voor. Maar dan vooral voor de kilt, de schotse rok. Vind ik prachtig bij een man.

Li

Li

04-07-2017 om 09:40

of een echt gewaad, maar niet zo dat het lijkt of je in je onderbroek naar buiten bent gewandeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2017 om 09:41

Dat gevoel had ik ook bij die oversized overhemden .

nou, luchtig...

Zo luchtig lijken die dingen me niet te zitten.

Toen ik het onderwerp van dit draadje las was mijn eerste reactie eigenlijk 'mannenjurk...heet dat niet een djellaba'?

Die jurken uit de link van Kaaskopje vind ik geen gezicht, maar dat heb ik eigenlijk standaard met haute couture (de mensen die het dragen zien er ook nooit vrolijk uit trouwens), dus dat zegt helemaal niks. Maar ik zie hier nog niet echt een trend ontstaan. Die mannenrok komt om de zoveel tijd weer eens terug op de catwalk, maar nooit daarbuiten. De kilt inderdaad uitgezonderd, die zie je hier in Amsterdam nog wel eens op straat als Ajax tegen een Schotse club moet spelen.

Groeten,

Temet

Li

Li

04-07-2017 om 11:47

meer lange mannenjurken dan djellaba!

Wat dacht je van de domineestoga, of de advocatenvariant, het ouderwetse Chinese mandarijnengewaad en natuurlijk de Romeinse toga? Vooral die laatste is zeer elegant. Voordeel van een Romeinse toga, met veel plooien, is dat buikjes mooi verdoezeld worden. Ik denk dat die toga's de meeste mannen best mooi zouden staan.

Een jurk betekent bij mannen meestal dat ze een positie van autoriteit bekleden (in het oude Rome droegen slaven geen toga). Gek genoeg betekent het dat bij vrouwen niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2017 om 11:50

Eens in de zoveel tijd een poging

Ik had vorig jaar gezien dat een rok in New York trendy zou zijn. Als je op afbeeldingen van 'mannenrok New York' googled krijg je van alles te zien, dus ook foto's van mannen op straat. Aan een kant vind ik dat mannen lekker aan moeten trekken waar ze zich prettig bij voelen, aan de andere kant... ik zou toch verbaasd omkijken met 'zag ik dat nou goed??' . Ik vind sommige varianten eigenlijk best goed staan, het is vooral ongewoon.

Li

Li

04-07-2017 om 11:53

maar ja kaaskopje

dat overkwam de eerste vrouwen in een broek ook. Die hebben gewoon doorgezet. Een beetje moed, mannen!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2017 om 11:57

Zo is dat!

Goh

Ik weet niet of ik mijn gezicht in de plooi kan houden als ik dat op straat zie.. die hakjes!
Nu vind ik dat mannen i.h.a. in NL veel te soft/vrouwelijk worden.
Metrosexuelen komen steeds meer op, mij trekt het niet aan maar een kilt is voor mij andere koek, best sexy Hoe gespierder en hariger de benen eronder hoe leuker lol.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-07-2017 om 16:25

mijn 2 centen

Waar dat overhemd onderuit piept vind ik echt geen gezicht, de rest vind ik prima kunnen. Die hakken vind ik ook om te gillen.

Ik kom nogal eens op events waar de kilt (ook effen gekleurde zonder ruit, die enigszins doen denken aan de exemplaren 2e en 3e van rechts) heel normaal is. Daar horen vaak stevige schoenen onder. Ik kijk er niet eens meer van op en zou het geweldig vinden als je zoiets ook in het straatbeeld te zien krijgt.

Maar deze secretaresse- en bibliothecaressepakjes, nee...

Hoewel, als het onverhoopt opeens gewoon mode wordt kan ik er ook wel mee leven.

Emmawee

Emmawee

04-07-2017 om 22:41

Niet gek

Deze Franse buschauffeurs vond ik er niet echt gek uitzien.
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/28446577/franse-buschauffeurs-uit-protest-in-rokje-naar-hun-werk
En een begrijpelijke actie. Wat mij betreft.

willie

willie

04-07-2017 om 22:53

Eindelijk

Ik heb me er altijd over verbaasd, dat mannen niet, net als vrouwen, 'mogen' dragen wat ze willen.
Ik hoop echt dat het straatbeeld gevarieerder wordt!
Al denk ik dat dat nog wel wat jaren gaat duren.
Maar sinds dit jaar is er al een flinke trend ingezet, vind ik. Mooi!

Ja hoor,prima

Eén van de weinige voordelen van vrouw zijn is dat je bij warm weer met goed fatsoen naar kantoor kan met een knielang jurkje met korte mouwtjes. En die mannen maar puffen in een pantalon met overhemd met lange mouwen.

skik

Even wennen.

Als genoeg mannen een rok of jurk dragen vinden we het op een gegeven moment heel normaal vermoed ik. Ik zal eens vragen of mijn man er wat voor voelt.

Mannen in rok

Als kind vond ik al dat het logischer zou zijn als mannen rokken zouden dragen en vrouwen broeken. Als je naar de anatomie van de genitaliën kijkt.

skik

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-07-2017 om 07:19

Ha ha

Ik zal wel ineens ongeëmancipeerd zijn en hopeloos ouderwets, maar ik vind het oprecht niet uitzien, die mannen in jurk/rok.

Het zal vast een kwestie van wennen zijn. En verstandelijk kan ik ook zien dat het gek is dat voor vrouwen jurken/rokken en broeken kunnen terwijl voor mannen alleen broeken geaccepteerd zijn in ons modebeeld.
Maar toch....als ik die mannen zie denk ik....neuh, doe maar niet...laat maar. Totaal onaantrekkelijk is het voor mij.

Sorry

Aagje

Milcham

Milcham

05-07-2017 om 08:15

Hmm

Die jurken vind ik helemaal niets. Het doet niets voor hun figuur.Van de rechte Lappen die zo hangen. Ik heb totaal geen moeite met broeken jurken of rokken voor mannen of vrouwen maar het moet wel wat toevoegen en flatteren.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2017 om 09:02

Turkse dans (Derwish)

Ik moest door het onderwerp opeens aan de Turkse dans denken. Mannen die half in trance ronddraaien. Ik zou omvallen .


https://youtu.be/3gG8YAUqVIs

(Ik kijk vanaf de helft)

Zomer

Zomer

06-07-2017 om 09:54

Maar

Zie je je eigen man met een rok aan? Die van mij in ieder geval niet

Li

Li

06-07-2017 om 10:59

die van mij

zie ik met de meeste kleren niet. Hij draagt altijd hetzelfde en ook nog dezelfde kleur!

Emmawee

Emmawee

06-07-2017 om 11:42

Haha mijn man ook...

Hij zegt wel eens: dat was vroeger, toen ik nog van die groene t-shirts droeg (hij heeft er vier).

Maar ik zie mijn zonen wel zoiets dragen. Die zijn nog wel ooiik voor iets nieuws op zn tijd. Ik denk ook dat dit soort ontwikkelingen altijd vanuit de jongerencultuur voortkomt.

Emmawee

Emmawee

06-07-2017 om 11:44

Ooiik?

in. Die zijn daar wel voor in. Dus.

Kaplablokje

Kaplablokje

06-07-2017 om 13:08

Haute couture

Niet om in het echt te dragen. Die overhemden die eronder uitpiepen inderdaad. En die sokken. De tweede en derde van rechts zijn wel okee wat mij betreft, de tweede van links en de laatste niet en de andere twee als dat lange overhemd achterwege blijft ook wel.

Li

Li

06-07-2017 om 14:20

ach ja

ik zie mezelf ook niet in haute couture naar de Ap gaan. Of waar dan ook heen eigenlijk.

Milcham

Milcham

06-07-2017 om 14:30

Stof en model

Ik denk dat het van de stof en het model afhangt. Een Schotse rok staat niet gek en ook de oude Romeinen liepen niet voor paal. Combinatie is het toverwoord denk ik.
Mijn man gaat er niet in lopen, maar hij heeft al zo lang ik hem ken hetzelfde aan. Gympjes vindt hij frivool, dus in de zomer loopt hij sinds kort op leren slippers en voorheen op brogues. Onder een korte broek. Nou ja, hij heeft andere kwaliteiten.
Mijn zoon zie ik er wel mee lopen.

Milcham

"Ik heb totaal geen moeite met broeken jurken of rokken voor mannen of vrouwen maar het moet wel wat toevoegen en flatteren"
O echt? Ik draag afwisselend broek of jurk. Ik hoop dan maar dat het iets toevoegt of flatteert als meer mensen denken zoals jij.
Nee hoor, het maakt mij niks uit of jij het wel of niet mooi vindt. Als er een ding is wat mij betreft mag verdwijnen is het wel de zogenaamde modepolitie.
Daarom vind ik sommige pubers/jongeren zo tof. Dat ze gewoon aantrekken wat ze zelf willen. Ook als is het helemaal niet mijn smaak. Dat het buiten het "als het maar passend is en niet te vreemd"vind ik zo te waarderen. Jammer dat we dat kwijtraken.

Milcham

Milcham

08-07-2017 om 21:26

Alkes

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Wat ik bedoel is juist het tegenovergestelde van de modepolitie. Mijn collega draagt fantastische cirkelrokken met een bloesje erop. Ze ziet eruit als een filmster uit de jaren '50. Doe ik diezelfde rok aan, zie ik er uit als Vrouwtje Theelepel. Daarentegen kan ik kokerrokken aan en zij niet.
Heeft niets met mode te maken, maar alles met figuur en weten wat je staat. Ik vind de mannenjurken uit de beginpost eerlijk gezegd niet zo heel veel doen voor een man en ze kijken zelf ook niet of ze er nu zo content mee zijn. En dat is wat ik bedoel. Het maakt me helemaal niets uit waarin iemand loopt maar ik vind het wel zonde als iemand los gaat op mode en iets draagt omdat het mode is en niet omdat het staat of omdat het bij zijn persoonlijkheid past.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-07-2017 om 22:52

Milcham o.t.

'Mijn collega draagt fantastische cirkelrokken met een bloesje erop. Ze ziet eruit als een filmster uit de jaren '50. Doe ik diezelfde rok aan, zie ik er uit als Vrouwtje Theelepel. ' Proest!!! Ja jammer he, dat je bij aanschaf van zo'n nostalgisch setje niet even je figuur kunt fotoshoppen. Ah, ik zou zo genieten!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2017 om 15:00

Bruidsjurken

Ik vind bruidsjurken in jaren '50 look zo leuk. Ik heb me een slag in de rondte gezocht naar wat ik precies bedoelde, maar dat kan ik niet vinden. Dit: https://nl.aliexpress.com/item/Vintage-1950-s-Tea-Length-Short-Wedding-Dresses-2017-V-Neck-Taffeta-A-Line-Wedding-Dress/32790175643.html?spm=a2g0z.search0301.4.42.efYcSk, benaderd het maar ik zocht met een soort kraag of draperie rond de hals/schouderlijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2017 om 15:00

d of t

Ik merk dat ik de d's en t's weer vrolijk verkeerd gebruik vandaag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.