Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

costa

costa

27-09-2009 om 19:40

"erge" woorden

In gezondheid was een ot discussietje ontstaan over "erge" woorden. Iemand had het woord ongi gebruikt voor ongesteld zijn. Dat vind ik niet zo heel erg, maar wat ik zelf zó irri (haha grapje, irritant dus) vind als mensen het over "de kids"hebben. En wat zijn jullie erge woorden??


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaaskopje?

een nieuwe rubriek,ooma en oopa,leuk bedacht,maar eh.........dan zie ik Tonny helemaal alleen in die rubriek haar berichtjes plaatsen................(of zijn er meer oma,en opa,s hier?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2009 om 01:40

Volgens mij waren er al wel grootouders

Maar wie dat waren of zijn weet ik niet meer.

100%mama

100%mama

06-10-2009 om 10:22

Hilarisch

vind ik dus een vreselijk woord! Ben je gezellig weg geweest blijkt het HILARISCH te zijn geweest....eh, in mijn ogen gewoon super gezellig.

100%mama

Hilarisch is niet hetzelfde als gezellig. Als iets hilarisch is heb je er enorm om gelachen en in die betekenis vind ik hilarisch niet een "erg woord". Het is wel een erg woord als ze er "gezellig" mee bedoelen.

Oma sus-anne?

ik zou in theorie al een paar jaar oma kunnen zijn,toch ben ik blij dat het nog niet zover is,niet voor mezelf,wel voor dochter en zoon( nu beiden 22 en nog volop student.)
maar het lijkt me verschrikkelijk leuk om oma tonny te kunnen volgen .

Tirza G.

Tirza G.

06-10-2009 om 23:15

Nou ja ach

Onduidelijk bestaat tenslotte ook.

Mogen we ook gewoon nu dan maar meteen héél Erwin Krol afschaffen? Dan zijn we van een hoop rare woorden en zinsbuigingen en intonaties verlost. Philip Freriks is al gelukt

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2009 om 00:37

Om eerlijk te zijn

vind ik, of begrijp ik dat het deels verleden tijd moet zijn?, dat ze allebei hun charmes hebben. Zo ook hun taalgebruik. Ik heb het commentaar op Freriks nooit begrepen. Harmen Siezen vond ik trouwens ook een fantastische nieuwslezer en presentator.

Nu we toch eerlijk zijn...

Freriks had al lang weg moeten (en zullen) zijn! Sterker nog, Freriks had nooit op die plaats moeten zitten. Ik vind het best een sympathieke man trouwens, maar hij is gewoon geen goede nieuwslezer: zodra een woord meer dan 3 lettergrepen heeft begint hij vaak al te hakkelen, en af en toe veroorlooft hij zich improvisaties - wat nog tot daar aan toe is - waardoor hij de draad van de zin kwijtraakt en hopeloos vastloopt. En dat is nu al jaren zo.

Het is toch niet te veel gevraagd dat een nieuwslezer vloeiend en zonder haperen spreekt?

Ach ja, Harmen Siezen: verzorgde neutrale spraak, haperde zelden of nooit en als hij zich dan eens een grapje veroorloofde wist hij dat subtiel in te vlechten. Zucht, die tijden komen nooit meer terug...

Groeten,

Temet

Hilde

Hilde

07-10-2009 om 13:44

Haha

Philip Freriks, ja, die ken ik als Vlaamse zelfs!
Als ik bij mijn vriend in Nederland ben, roept hij me als het nieuws opstaat om te komen kijken en luisteren. LOL

tonny

tonny

07-10-2009 om 18:47

Erwin krol - met de noorderzon mee

wat is die man ongelooflijk vermoeiend enthousiast over het weer.

Kom op zeg, het is maar gewoon weer. En de verwachtingen kloppen lang niet altijd. Nou ja, dat heb je vaker met verwachtingen.

tonny

Cobi

Vziw is Erwin Krol nog niet weg, maar sommigen hier kunnen niet wachten tot het zover is.

Groeten,

Temet

Harmen siezen!

De enige "misser" van Harmen Siezen was toen hij tijdens het 8 uur journaal het spectaculaire nieuws moest voorlezen dat fietsers veel vaker last hebben van aambeien. Terwijl er een shot in beeld kwam van de billen van fietsende mensen, proestte hij het uit en nahikkend deed hij verslag van de rest van het nieuws.

Ja, jammer dat hij geen nieuwslezer meer is. En graag zou ik Fred Emmer die altijd zo bruin was, weer terug willen.

Gr.
Fély

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2009 om 23:51

Nou nee

Fred Emmer hoeft van mij echt niet meer. Ik heb net het lijstje van voormalige nieuwslezers er even op na geslagen omdat mijn geheugen me in de steek liet, maar Joop van Zijl vond ik een prettige nieuwslezer, Henny Stoel, Aldith Hunkar, Noraly Beyer, Gijs Wanders, voor Annette van Trigt had ik ook altijd een zwak en Maartje van Weegen deed het ook goed.

Ook irritant woord

Te onpas (want ik zie nauwelijks mogelijkheden om het te pas te roepen) hoor ik k*t om me heen. Ik kan me prima inleven als iemand er iets onvertogens uitgooit bij enorme pijn, frustratie oid, maar ik vind dit dus een vervelend stopwoord. Het schijnen juist vrouwen te zijn die het irritant vaak en zeer luidruchtig roepen. Onder het mom van: kijk mij nou 'lekker stout'(yuk) zijn??

Sassie

Sassie

09-10-2009 om 18:57

Hier nog een paar...

1) Toppie....en dan zo bekakt mogelijk uitgeproken (met een hete aardappel in je keel).

2) ..."Goedesmorgens"....."Goedemoggel"......

'mannetje' en 'ventje'. Ventje kan zowiezo niet vind ik, tis waanzinnig gedateerd. En mannetje kan nog als je het over een klein schattig jongetje hebt maar NIET als je het over je eigen man/vriend hebt. Dat klinkt zo neerbuigend en kleinerend, ik vraag me er altijd af wat manlief er zelf van vind om zo genoemd te worden.

Vergeet ik nog..

...mijn niet zozeer ergste woord maar het meest smerige: smegma (need I say more???)

Haha zorra

Was vraag op Schriftelijke overhoring bio van mijn dochter vandaag: wat is smegma. Ze wist het overigens niet, dus een tien zal het niet worden.

100%mama

100%mama

12-10-2009 om 20:18

Genista

Lekker late reaktie van mij...

Ja, dat bedoeld ze er ook mee dus en graag geschreven met hoofdletters! Nee, mijn woord is het nog steeds niet hoor!

Stenna

Stenna

14-10-2009 om 11:50

Irritrendies

Helemaal leuk / helemaal goed (op kaktoon)

Ik hou ervan

communiceren

Herkennen

Wat mij al geruime tijd ergert: "X herkent zich hier niet in " in plaats van: X vindt de beschuldigingen onterecht.

De politie herkent zich hier niet in, de Minister herkent zich hier niet in... het gaat maar door.

Groeten,

Temet

En nog eentje

Passie. En dan niet voor diepgevoelde hartstocht of wel het lijdensverhaal van Christus, maar voor hobby's. Wat is jouw passie? Postzegels verzamelen.
Woordinflatie, dat is het. Het mag wel een tandje minder, mensen.

Groeten,

Temet

Lou

Lou

14-10-2009 om 13:54

Letterlijk

Nog zo'n gevalletje woordinflatie: letterlijk. Als in: ik viel letterlijk flauw van het lachen. Het woord letterlijk moet je meestal niet al te letterlijk nemen.

groet,

Lou

tonny

tonny

14-10-2009 om 15:53

Woordinflatie

Inmiddels ben ik eraan gewend, maar van mij hoeft de cassiere niet 'En nog een héél fijne avond' te zeggen. Prettig vind ik mooi genoeg

tonny

Mariska

Mariska

17-10-2009 om 15:49

Heb vreselijke last van post prive stressssss

Gister Martin in Gooische Vrouwen gehoord? Heerlijk! Kan me helemaal niet ergeren aan woorden. Fascinerend juist hoe een ieder op zijn/haar manier iets zegt, en vaak vreselijk lachwekkend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.