Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

...en hoe gaat het zusje van William heten?

hehe, de Britten kunnen het wachten staken, het tweede kindje van William en Kate is geboren. Hoe gaat het hummeltje heten?

Ja leuk

Mogelijk dat ze, net als bij George, eerst wachten tot koningin Elizabeth de nieuwe spruit gezien heeft. Een dag of twee.
De reden was volgens de krant dat George vernoemd werd naar de vader van koningin Victoria.
Maar misschien noemen ze haar Charlotte en gaan dan eerst even langs bij prins Charles.

Juno

Juno

02-05-2015 om 13:36

Ik gok op

Elizabeth Charlotte Diana.
Elizabeth voor grootmoeder en overgrootmoeder, Charlotte naar Charles en vooruit, ook naar Carole en Diana behoeft geen uitleg .

Pien

Pien

02-05-2015 om 14:06

Topictitel

Het is niet het zusje van William, maar de dochter.
Zusje van George

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

02-05-2015 om 17:34 Topicstarter

Hahaha Pien je hebt gelijk, het zusje van George natuurlijk

Ik lees dat veel Britten inzetten op Alice. Ze kennen dat stadionliedje kennelijk niet :p

Elizabeth Charlotte Diana lijkt me een mooi trio als naam.

Esmee

Esmee

02-05-2015 om 22:18

Charlotte

Charlotte, Elisabeth Victoria Diana

Even iets heel anders...Vonden jullie het ook geen opmerkelijk hoe 'fris en fruitig' Kate eruit zag toen ze met de baby naar buiten stapte op haar hoge hakken?

Nu weet ik ook wel dat een stylist en kapper aanwezig is, maar toch...Ik kon amper op mijn benen staan na de geboorte hoor en zag er zeker niet fris en fruitig uit, maar dodelijk vermoeid hahaha

Anna Victoria Charlotte

mmm

Bij haar broer had ik goed gegokt (met de overweging 'ze hebben al een tijd geen George meer gehad'). Voor deze riep ik in eerste instantie "iets met Mary of Catherine", maar ik was even vergeten dat moeder al Kate heet. Geen Catherine dan waarschijnlijk, maar Mary zou mij niet verbazen. Als ze Elizabeth zou heten heet ze hetzelfde als de zittende vorst. Denk niet dat ze dat doen.

Mildred zou leuker zijn natuurlijk, krijg je George& Mildred

Het wordt vast zo'n naam die niet alleen klassiek is maar bovendien ontzettend vaak voorkomt (zie de rest van de familie). Wat dat betreft valt er bij die Oranjes meer te beleven.

Groeten,

Temet

fris en fruitig

De bevalling duurde van 6.00 tot 8.34 uur. Kate zal best wel moe zijn, maar het lijkt er op dat het geen zware bevalling was.

Ik vind de nieuwe baby trouwens nogal op koningin Elizabeth lijken.
Die zag er vandaag ook blits uit in een totaal roze outfit, alsof ze het wist.

Noet

Noet

03-05-2015 om 10:43

flow

ze zal nog helemaal onder de bevallingshormonen zitten. Ik zag er toen niet gestyled uit, maar wel heel blij en gelukkig en ook niet vermoeid een paar uur later. De volgende dag was een ander verhaal.

Ik gok op een Diana ergens aan het eind. Maar sluit ook Angela niet uit, de tweede naam van de moeder van de huidige koningin.

Mary Victoria Angela Diana lijkt me wel mooi.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

03-05-2015 om 13:12 Topicstarter

lekker toch he, steeds een kapper en stylist

op momenten waarop je een zetje de goede richting uit nodig hebt
Maar het mag gezegd worden, ze zag er opgewekt en fris uit! Of die bevalling echt maar zo kort duurde, mwah, je hebt ook nog die nachtelijke uren zonder slaap waarin je merkt: he, het wordt menens!

Na alle mensen die mopperden over de capes van onze Oranjeprinsesjes heb ik nog niemand horen zeggen over de verschillende tinten wit bij de baby op de drempel; mutsje gebroken wit, de gehaakte (?) omslagdoek helder wit.

Vast geen Mary

Koning George V was getrouwd met een Mary, hij regeerde zo'n 100 jaar geleden, relatief recent dus. Dus nog een George and Mary Windsor? Ik denk van niet.

Omdat dit een 'reservetroonopvolger' is, is het misschien iets minder belangrijk dat de boreling een klassieke koninklijke naam heeft dan haar broer, die echt niet anders dan George, Henry of Edward had kunnen gaan heten. Maar Lotus of McKenzie zal het vast niet worden.

skik

Marea

Marea

03-05-2015 om 19:53

Raar eigenlijk

Dat ze niet meteen zeggen hoe ze heet. Ze weten het zelf al lang, dus waarom niet meteen naar buiten komen en zeggen: we hebben een dochter en ze heet Marie.
Heeft dit een reden of is het aandachttrekkerij?
En hoe deed Willem-Alexander dat? Ik kan me nog wel herinneren dat hij glunderend met de oudste op de arm de pers te woord stond, maar of hij toen de naam noemde weet ik niet meer.

Marea

Toen werden de namen pas bekend gemaakt bij de aangifte, dus daar gingen ook wel wat dagen overheen.

skik

Suze

Suze

03-05-2015 om 20:32

goen nieuws

Is het niet dat ze wachten met,het bekendmaken van de namen zodat het Koninklijk huis meerder "goed nieuws"-momenten heeft?

En kan het hele land (en zelfs wij in Nederland) er lekker mee bezig zijn in de tussentijd .

Noet

Noet

03-05-2015 om 20:32

over groot oma

het het wicht nog niet gezien, dat is morgen pas. Daarna zullen ze het wel bekend maken.

Mixer

Mixer

03-05-2015 om 21:04

Logisch toch?

Ik vind het logisch om sommige dingen eerst binnen de familie te delen en daarna pas naar buiten te brengen. Ze leven al zo publiek, 'n paar uur na de bevalling lagen wij allemaal nog bij te komen, zij zat alweer met krulspelden in het haar bij de visagist.

Mary of Elizabeth worden het volgens mij niet. Charlotte of Alice staan niet voor niks hoog bij de bookmakers, dus de kans dat het een van die twee wordt is vrij groot. Olivia is wat mij betreft ook 'n kanshebber. Als we hoger de stamboom inklimmen zou ik kiezen voor Emma Frances Elizabeth, daar heb ik thuis m'n geld op gezet...

Marea

Marea

03-05-2015 om 21:16

Familie

Binnen de familie delen? Oma Elisabeth is dan wel hoogbejaard, maar ze heeft toch een telefoon?
Nou ja, mij kan het allemaal niet zoveel schelen, maar het viel me gewoon op dat ze wel de baby showden en niet de naam zeiden.
En van het 'ze leven verder al zo publiek' ben ik niet zo onder de indruk. Daar heeft Kate zelf voor gekozen, ze had ook William de loodgieter uit de straat kunnen trouwen. Niet werken en heel veel centjes krijgen, daar mag het Engelse volk wel wat voor terugkrijgen.

Noet

Noet

03-05-2015 om 21:36

Marea

ze is gewoon huisvrouw, zoals velen. William werkt bij het leger. Heeft tot voorkort bij de search & rescue dienst gewerkt naast het werk voor de bv Engeland. Hij verdient zon 50.000 euro per jaar. Vergeet niet dat hij de erfenis vannzijn moeder heeft, maar geen bijdrage uit de staatskas.

Ik zou ook de naam ps bekend maken als de familie in de buurt het kind gezien heeft Harry zit voor zijn werk Down Under dus dat duurt nog wel even.

Noet

Noet

04-05-2015 om 16:31

bijna goed juno!!!!!

Charlotte Elizabeth Diana.

Juno had de eerste 2 nog omgewisseld, maar wel alle namen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-05-2015 om 18:31

Ik wist!

Oh had ik hier maar geld op ingezet....

Leuke namen trouwens.

Juno

Juno

04-05-2015 om 18:34

Sjors en Sjar

Leuk zeg! Had ik nu maar gewed . Toen gezegd werd dat kind niet naar de zittende koningin genoemd zou worden dacht nog, verhip, da's een goede! Daar had ik nl niet aan gedacht.

Esmee

En Esmee had alles goed alleen 1 teveel, namelijk Victoria.

Vroedvrouwen

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/royal-baby-meet-midwives-who-5631352

Kate gaf de voorkeur aan vroedvrouwen, terwijl de staf aan artsen standby was.

"It is believed that Kate wanted the birth to be monitored by midwives so while the male doctors waited in a nearby room, it was the red-uniformed nurses who were at her side."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.