Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Minister De Jonge bekijkt op dit moment hoe jongeren met obesitas en jongeren die vanwege gezondheidsproblemen in een instelling verblijven kunnen worden uitgenodigd. Datzelfde geldt voor jongeren uit risicogroepen die zelf niet gevaccineerd kunnen worden, en jongeren die huisgenoot zijn van ernstig zieke mensen.

In totaal gaat het naar verwachting om 60.000 tot 100.000 jongeren die nu gevaccineerd kunnen worden. Het streven is dat zij vanaf eind juni een uitnodiging voor hun vaccinatie ontvangen.

tsjor schreef op 18-06-2021 om 15:53:

'Jawel hoor, je kon met Ryan Air bv het hele jaar door naar Spanje. Je kon ook naar Dubai, Ibiza, Mallorca, Portugal, etc. ' Het ging niet 'gewoon' door. In plaats van tig vluchten per dag was schiphol leeg en stonden de vliegtuigen aan de grond. Of heb je dat nieuws gemist?

Tsjor

Ryan air vliegt niet vanaf Schiphol. Zeker stonden er vliegtuigen op de grond, maar er werd nog steeds dagelijks op verschillende vakantiebestemmingen gevlogen. Dat heeft geen dag stil gelegen.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10430464/schiphol-verwerkt-nog-35-000-passagiers-per-dag

Artikel van 15 januari dit jaar toen echt alles op rood stond. 

"Uit cijfers van EUclaim blijkt dat er van 1 januari tot en met 13 januari zo’n 6350 passagiersvluchten van en naar Schiphol vlogen. Schiphol bevestigt dat aantal en laat weten dat het om gemiddeld 35.000 reigers per dag gaat, waarvan een derde Schiphol als start- of eindpunt van de reis heeft. De rest gebruikt de luchthaven om over te stappen.

Eindhoven Airport verwerkte dit jaar tot nu toe 334 vluchten. Dat is fors lager dan Schiphol, maar Eindhoven heeft ook een kleiner vliegveld en doet geen transfervluchten. Alicante en Malaga staan in de top drie van populairste bestemmingen.

Luchtvaartmaatschappij Transavia voerde 41 vluchten van en naar Eindhoven uit en vloog 209 keer van en naar Schiphol. Volgens een woordvoerder vervoert Transavia 15 procent van het aantal reizigers in een normaal jaar. De luchtvaartmaatschappij zegt dat reizigers al maanden van tevoren worden ingelicht over de maatregelen en restricties en dat vliegen voor eigen verantwoordelijkheid komt. Transavia vliegt onder andere naar Alicante, Malaga, Nador, Athene en Lissabon.

Hannemeike schreef op 18-06-2021 om 16:15:

Minister De Jonge bekijkt op dit moment hoe jongeren met obesitas en jongeren die vanwege gezondheidsproblemen in een instelling verblijven kunnen worden uitgenodigd. Datzelfde geldt voor jongeren uit risicogroepen die zelf niet gevaccineerd kunnen worden, en jongeren die huisgenoot zijn van ernstig zieke mensen.

In totaal gaat het naar verwachting om 60.000 tot 100.000 jongeren die nu gevaccineerd kunnen worden. Het streven is dat zij vanaf eind juni een uitnodiging voor hun vaccinatie ontvangen.

Dank je wel!! Even in de gaten houden hoe ik mijn puber op die lijst krijg dus... als zijnde persoon met belabberd immuunsysteem.

Zo zeg! Er worden nog veel meer maatregelen teruggedraaid dan ik dacht!

Op naar de vierde eh... Op naar de vakantie!

gr Angela

ps het is deels een grapje maar deels duim ik echt  dat dit geen hele stomme beslissing is geweest. Ik gun zorgmedewerkers ook vakantie... En studenten eindelijk normaal onderwijs en studentenleven. En mensen met slechte gezondheid meer vrijheid en geen angst ... 

"Volgens De Jonge is de deltavariant al ‘in behoorlijke mate’ in Nederland. Het kabinet hoopt de uitbraak de komende weken te ‘vertragen en verlagen’. Juist onder jongeren kan deze variant nog een flinke opleving maken, omdat zij niet of onvolledig gevaccineerd zijn. Vaccins van Pfizer en Moderna zijn pas na twee prikken effectief tegen de Indiase variant."

Goh, da's lang geleden dat nijn zestig-min man een jongere is genoemd.


Hannemeike,

Ik voel me opeens ook weer heel jong.😁 ik ben 47 en heb afgelopen maandag mijn eerste Pfizer gehad. De tweede komt 19 juli. Dat betekent dat ik pas begin augustus voldoende beschermd ben.

De beelden van de lege hallen, vliegtuigen aan de grond etc. waren dus nep?

De getallen die je noemt, Pief, geven aan dat het niet 'gewoon' doorging. Waarom denk je dat Ryan air zo boos is dat ze geen overheidsondersteuning kregen?

Dochter werkt overigens op Eindhoven, daar vertrokken soms 2 vliegtuigen per dag met een zeer klein aantal passagiers, 20 in plaats van 100. Nu wordt er weer volop gevlogen.
Ja, er zijn mensen die toch vlogen voor vakantiebestemmingen, vooral jongeren. Dat verbaasde haar. De meeste passagiers waren mensen met 'noodzakelijke reizen',  bijvoorbeeld familiebezoek bij bijzondere omstandigheden. Of terugkeer naar land van herkomst, omdat hier het werk ophield en mensen de beperkingen niet in Nederland wilden afwachten.
De term 'gewoon' klopt niet.
Tsjor


Hannemeike schreef op 19-06-2021 om 07:48:

"Volgens De Jonge is de deltavariant al ‘in behoorlijke mate’ in Nederland. Het kabinet hoopt de uitbraak de komende weken te ‘vertragen en verlagen’. Juist onder jongeren kan deze variant nog een flinke opleving maken, omdat zij niet of onvolledig gevaccineerd zijn. Vaccins van Pfizer en Moderna zijn pas na twee prikken effectief tegen de Indiase variant."

Goh, da's lang geleden dat nijn zestig-min man een jongere is genoemd.


Ja het gaat echt nog wel even duren tot iedereen gevaccineerd is. Er zijn dan ook nog wijken waar de vaccinatiegraad echt bedroevend laag is en daar zou het nog wel een heel vervelend kunnen worden. Er wordt tot nu toe niet veel aan gedaan. Ik hoop dat dat wel gaat gebeuren en dat dit vrijheid-blijheidkabinet en ook het volgende kabinet inzien dat vrijheid-blijheid betekent dat je ervoor zorgt dat mensen ook de juiste informatie krijgen. En dat vrijheid-blijheid ook niet betekent dat iedereen zich bij terugkeer van een reis zomaar vanzelf laat testen. 

Pief schreef op 16-06-2021 om 12:22:

[..]

Welnee, het hele jaar door zijn mensen op vakantie gegaan. Vliegtuigen vlogen gewoon door op allerlei vakantiebestemmingen. Heel veel ouderen zijn al lang weer naar hun vakantiehuis of met de caravan op pad. En dan zou zo'n handjevol examenleerlingen een probleem vormen? De examens zijn amper voorbij, de tweede periode is nog gaande.

Heel irritant, die focus op kinderen en jongeren.

Ik woon onder de aanvliegroute van een vliegveld waar normaal gesproken vanaf het voorjaar de vakantiecharters af en aan vliegen, maar nu is het opvallend stil boven mijn hoofd. 

Nou, ja hierboven heb ik ergens gepost hoeveel vluchten er begin januari waren. Ik zeg nergens dat het er niet veel minder waren dan normaal. Maar mensen zijn nooit gestopt met op vakantie te gaan. Daar zijn gewoon cijfers van. Dus ik snap niet zo goed wat daar op af te dingen valt. 

Pief schreef op 19-06-2021 om 12:23:

Nou, ja hierboven heb ik ergens gepost hoeveel vluchten er begin januari waren. Ik zeg nergens dat het er niet veel minder waren dan normaal. Maar mensen zijn nooit gestopt met op vakantie te gaan. Daar zijn gewoon cijfers van. Dus ik snap niet zo goed wat daar op af te dingen valt.

Er zijn vast wel wat mensen op vakantie gegaan maar zeker niet veel. Landen lieten mensen niet toe. Hotels, restaurants etc. waren gesloten. Er werd wel doorgevlogen om meerdere redenen. Zakenreizigers, repatriëring vracht en angst om slots te verliezen plus wat toeristen en andere mensen. 

Mijn man is wel voor zijn werk een paar keer ergens naar toe gevlogen (vooral Afrika, Antillen en Suriname). Dat was niet makkelijk. Testen, testen bij aankomst, verklaringen van het VWS etc. Zijn meest bijzondere vlucht was KLM een vlucht naar Bonaire. Alle passagiers werden toen in de businessclass geplaatst en op alle stoelen in economy stonden dozen. Netjes vastgemaakt op de stoelen. Die vluchten waren vrachtvluchten geworden met het vervoeren van een paar mensen in de businessklasse. 

https://nos.nl/artikel/2385821-verbazing-in-buurlanden-nederland-versoepelt-wel-heel-snel

Verbazing over het Nederlandse versoepelingsbeleid in de buurlanden.

"Want hoewel ook de Duitsers deze zomer de zorgen over de pandemie wat laten varen, houden veel mensen er rekening mee dat er in de herfst weer een nieuwe golf kan komen. Zeker als dan nog niet iedereen is gevaccineerd. Veel Duitsers schrikken dus een beetje als ze de Nederlandse besmettingscijfers zien en horen dat nu al zoveel maatregelen worden afgeschaft."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.