Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

16-03-2015 om 09:22

Efteling, leuk voor 50-ers?

Twee keer per jaar ontmoet ik een groep vriendinnen. We kennen elkaar van onze beroepsopleiding, en zien elkaar al jaren en jaren. Gistermiddag hebben we een afspraak gemaakt voor in het najaar. Eén van de groep stelde voor om naar de Efteling te gaan. Lijkt me geweldig, maar er is wel een bezwaar: we zijn allemaal 50. Ga je dan nog naar de Efteling? Of moeten we wachten tot we in de fase van de rollatoren en kleinkinderen zijn?


Mikke

Mikke

16-03-2015 om 09:27

Tuurlijk

Als jullie het leuk vinden, dan ís het toch leuk? Beter nu dan met kleinkinderen, nu heb je tenminste lekker je handen vrij

Veel plezier!

Hortensia

Hortensia

16-03-2015 om 09:28

Waar ben je bang voor?

Dat mensen jullie nawijzen en uitlachen? Dat jullie geweigerd worden bij de ingang? Dat jullie meer lol hebben dan verantwoord is voor een 50-plusser?

Leeftijd is maar een getalletje in je paspoort. Hup, wees eens lief voor je innerlijke kind, ga erheen en maak lol!

Katniss

Katniss

16-03-2015 om 09:33

Juist

Lijkt me geweldig zonder kinderen! Geen gezeur in de rij of om ijsjes, geen gemiep over stomme attracties, gewoon gezellig met gelijkgestemden.

tonny

tonny

16-03-2015 om 09:34

jahaaa als 50-plusser van je daar véél te oud voor

kom op nou zeg! gewoon gaan! Daar heb je geen (klein)kinderen of een rollator voor nodig. Leuke herinneringen ophalen, lekker wandelen, koffiedrinken, bijpraten en kijken waar je nu aardigheid aan beleeft.

Ben een paar jaar geleden geweest samen met mijn dochter van toen bijna 30 en we hebben een gezellige dag gehad.

Moet ik wel zeggen dat ik niet elk jaar naar de Efteling wil, dan vind ik het wat too much.

Bellefleur

Bellefleur

16-03-2015 om 10:04

Maar de aard van de attracties,

passen die bij onze leeftijd? Dankzij een evenwichtsstoornis kan ik helaas niet meer in achtbaanachtige attracties. Twee van onze groep hebben epilepsie. Is er dan nog genoeg te doen, of moeten we naar het Sprookjesbos? Ik denk niet dat mensen ons uitlachen. Wel zullen ze heel verstoord naar ons kijken. Geen groep zo luidruchtig als wij. Suppoosten trekken wit weg als wij een museum binnenstappen.

Katniss

Katniss

16-03-2015 om 10:26

Dat is wel erg

Niets zo erg als 'meiden' van boven de 50 die zich gedragen als schoolklasje. Als jullie nergens in durven lijkt het mij een beetje zonde van het geld. Dan kun je beter naar het Openluchtmuseum of de Zaanse Schans.

Okie Dokie

Okie Dokie

16-03-2015 om 10:34

néé hoor

Ik zou het ook niet doen.vgl. mij hebben heel veel mensen van onze leefFijd dat het evenwichtsorgaan niet meer zo flexibel reageert. Ik kan er ook niet meer tegen.

Ik zou mijn geld liever uitgeven aan een leuke vrouwenfilm of een dagje sauna met zijn allen!

Hortensia

Hortensia

16-03-2015 om 10:36

klinkt goed!

Ik hou wel van een opgeschoten groep meiden van boven de 50
Volgens mij heb ik jullie dan laatst gespot bij De Fundatie in Zwolle

Wat de attracties betreft: ik ben sinds 1988 niet meer in de Efteling geweest, maar het zou mij vooral om de gezelligheid gaan en wie de Python in wil: leef je vooral uit, wij nemen nog wel een bak koffie

Evanlyn

Evanlyn

16-03-2015 om 10:44

bangeriken

Onze familie bestaat uit louter bangeriken, maar wij vinden de Efteling wel leuk. Man en ik (allebei 50+) vooral het Sprookjesbos , vanwege het jeugdsentiment. De Piranha is niet eng en heel grappig, en zo zijn er nog wel wat dingen. O ja, en Raveleijn, vooral als je van dieren houdt.

Mijntje

Mijntje

16-03-2015 om 10:49

leuker

Bij een Efteling heb je liefhebbers en echt 'haters' van dit pretpark. Wij bv waren heel blij dat ons kind met anderen er naar toe kon
Ik zou -hierom en omdat niet iedereen met alles mee kan doen- toch ook kijken naar een andere locatie, die wat leuker is voor iedereen. Ga bv op safari in de beekse bergen.

Barvaux

Barvaux

16-03-2015 om 11:00

doen

Kijk op de site er is genoeg wat niet heel snel gaat.

tonny

tonny

16-03-2015 om 11:59

hm....

'Geen groep zo luidruchtig als wij'. Dat klinkt wel wat onvolwassen en onopgevoed, sorry voor deze zwart-witte reactie

Inderdaad is een museum dan totaal geen geschikte locatie. Behalve een Openluchtmuseum. Het Veenmuseum in Groningen, het Openluchtmusem in Arnhem, het Zuiderzeemuseum. Het Afrikamuseum in Berg en Dal.
Of safari Beekse Bergen passend is, geen idee - vullen jullie als groep een treintje/bus - of wat voor vervoermiddelen gaan er inmiddels door die safariomgeving heen?

Ben benieuwd wat het wordt!
En kies voor jullie afsluitende etentje een restaurant waar jullie samen apart kunnen zitten.

Veel plezier.

Mijntje

Mijntje

16-03-2015 om 12:13

luidruchtig

Nouja, dan kunnen ze lekker gillen als de leeuwen dichtbij komen
Een museum lijkt me ook niet handig en dan kom ik jullie liever ook niet tegen De efteling lijkt me alleen leuk als het niet te druk is. Als jullie dat leuk lijkt moet je dat natuurlijk gewoon vooral doen. Je hoeft niet overal in.

Bellefleur

Bellefleur

16-03-2015 om 14:39

Bibliotheek

We zijn ons ervan bewust hoe lawaaiierig we soms zijn. We kunnen niet anders. Wij zijn namelijk bibliothecarissen.

Gaan!

In de efteling mag je lawaai maken, de keukenhof kan altijd nog met die rollator!

Keukenhofmedewerker

Keukenhofmedewerker

16-03-2015 om 17:47

Rollator?

De Keukenhof probeert juist al jaren meer kinderen te trekken! Wat een denigrerende opmerking, ook voor al die buitenlanders die zonder rollator komen.

Angela67

Angela67

16-03-2015 om 17:57

proberen

keukenhofmedewerker,
het feit dat ze het moeten proberen (en het kennelijk nog niet gelukt is) betekent dus dat het nog niet leuk is voor kinderen
gr Angela

tonny

tonny

16-03-2015 om 18:45

keukenhof (o.t.)

Ik ben er een jaar of acht geleden geweest, ging toen richting 50. Mijn schoonzus en ik hadden het gevoel dat we wat te jong (want niet 65 plus) en te Nederlands (veel toeristen!) waren. Maar het was wel mooi hoor
Of het voor kinderen leuk is - geen idee. Ik wees kinderen gewoonlijk op de bloemetjes in het gewone leven, daar ging ik niet voor naar de Keukenhof. Maar wie weet zit ik erg mis.

Wat doen jullie voor kinderdingen in de Keukenhof (ik heb inmiddels kleinkinderen )

keukenhofmedewerker.

Excuus, zo denigrerend was het niet bedoeld. Maar de Keukenhof staat nog niet in de top 5 van schoolreisjes toch? Verder is het inderdaad mijn vooroordeel, ik ben er nog nooit geweest.

Keukenhofmedewerker

Keukenhofmedewerker

16-03-2015 om 19:53

inderdaad

Wat een vooroordeel. Mijn familie van net over de veertig had genoten vorig jaar maar het was een erg drukke dag.

Natuurlijk gaan er geen schoolreisjes naar toe maar het ging mij om die rollatoropmerking. Voor kinderen is er een speeltuin, poffertjeshuis, allerlei kleine en grote bezienswaardigheden, een doolhof, een kinderboerderij, een speurtocht, Nijntjespullen en Nijntjehuisje.

http://www.keukenhof.nl/nl/ontdek-het-park/kinderen/

Je doet het niet in plaats van de Efteling maar het is echt niet alleen voor rollators.

Nu wordt het reclame?

Nee, de keukenhof is niet alleen voor ouderen, je punt is duidelijk.
De link heeft verder op mij geen aantrekkingskracht.

Keukenhofmedewerker

Keukenhofmedewerker

16-03-2015 om 20:42

reclame?

Omdat ik er werk verdien ik er nog niks aan hoor als jij komt!

Verder vroeg iemand anders om meer informatie en daarom gaf ik dat, niet voor jou.

Klantvriendeljk.

Het personeel is er iig erg klantvriendelijk.

Je reageerde met:"wat een vooroordeel" en "natuurlijk gaan er geen schoolreisjes naar toe", dus ik dacht dat je reactie voor mij bestemd was.

Katniss

Katniss

16-03-2015 om 21:44

De Keukenhof

Wij gaan bijna elk jaar, maar alleen met kortingskaartjes anders vind ik het duur om twee uurtjes naar bloemen te kijken. De kinderen heb ik een keer meegenomen maar die vonden er weinig aan. Ik moet zeggen dat ik het ook vooral leuk vind om op een bankje in de zon te zitten en te kijken naar Aziatische toeristen die met elke tulp op de foto gaan. Dat zijn ook eigenlijk de enige kinderen die je ziet, kleine toeristjes die bij 18 graden en een zonnetje nog helemaal ingepakt zitten met muts en handschoenen.

zebri

zebri

16-03-2015 om 22:00

ik zou het niet doen

Ik weet het niet, is die Efteling wel zo'n goed idee met evenwichtsstoornis en epilepsie? Veel snelle dingen maar ook langzame waar je toch in moet stappen zoals bootjes. Draaidingen zoals villa volta, monsieur cannibale. Toch wel dingen waar jullie waarschijnlijk niet in (kunnen) gaan. Is het dan wel de moeite? Kost aardig wat voor als je nergens in gaat.

Zijn er geen betere opties. Dagje strand, veel terasjes pikken, neeltje Jans (daar horen ze jullie toch niet )

Goed te doen, denk ik

Als kind ben ik meermalen in de Efteling geweest en twee jaar terug opnieuw, nu met kinderen. Bange kinderen, die ik met geen stok een achtbaan inkrijg - en dat komt goed uit want zelf haat ik die dingen.

Er is genoeg te doen. Er zijn een aantal serieuze achtbanen, die vallen dan af. Er is Villa Volta, geen achtbaan en ik vind het leuk, maar je krijg de indruk dat je over de kop gaat dus dat is misschien ook niet handig. Maar Droomvlucht, Fata Morgana en de carnavalsrit (waarvan ik de naam vergeten ben) zijn attracties waarin je vrij rustig langs scenes wordt voortgereden/varen. Piranha is een soort wildwaterbaan, maar die vond ik goed te doen. Pandadroom is een soort 3D-film, ook goed te doen, de Pagode is leuk, Land van Laaf is niet eng, Raveleijn heb ik helaas gemist omdat mijn kinderen niet wilden maar lijkt me ook ok, en dan natuurlijk het sprookjesbos nog, met dat spookhuis dat ikzelf nog altijd wel leuk vind. O ja, en de show AquaNura heeft ook geen enge dingen.

Genoeg te doen, en als het weer een beetje mee wil zitten kan je altijd tussendoor op een bankje neerstrijken en mensen kijken. Je krijgt die dag wel vol. Ik zou gewoon gaan. De enige dingen waar je naar mijn idee echt niet meer met goed fatsoen in kan zijn die nep-oude autootjes en de draaimolen, daar moet je toch eigenlijk wel een kind voor lenen . Ik was dan ook een tikje teleurgesteld dat mijn kinderen niet in de stoomcarroussel wilden...

Groeten,

Temet

Epilepsie

Epilepsie is bij ouderen vaak wat beter in te stellen dan bij jongeren. Je kunt overleggen met je huisarts wat je kunt doen als je bang bent voor een aanval. Misschien wat extra valium innemen en je even terugtrekken op een schaduwplekje als je klachten krijgt. Een aanval kun je thuis ook krijgen en dan kom je nergens. Spreek met je groepsgenoten af wat ze kunnen doen om geen onnodig drama te veroorzaken.
Het lijkt mij heel erg leuk om te doen met zo'n groep. Al is het uit nostalgie.
Er gaan ook groepen met gehandicapte en zieke kinderen naar de Efteling, die dat in de meeste gevallen ook gewoon allemaal overleven.

Monique D*

Monique D*

17-03-2015 om 22:42

Eens met Temet

Temet was mij voor met haar berichtje. Er zijn achtbanen, maar die kan je ontwijken. Ik ga er zelf ook niet in, ik word er zelf misselijk van.
De andere attracties zijn erg leuk om te doen. Zoals de Droomvlucht, je gaat dan in een soort "mandje" omhoog in zo'n elfen/trollenwereld. Het is prachtig om te zien. Ook is er een andere attractie waar je in een bootje kan stappen en het brengt je dan ook naar zo'n wereld.
En dan heb je (ik weet die naam echt niet meer) een soort schijf met hekken ervoor. Je gaat bij dat hek staan en het brengt je helemaal omhoog, zodat je een heel mooi uitzicht over de Efteling hebt.
En natuurlijk het Sprookjesbos. Dat is pure nostalgie, vooral voor onze generatie. Je komt Lange Nek tegen. Holle Bolle Gijs, Roodkapje, het vliegend tapijt, het sprookje van de Rode Schoentjes en noem maar op.
Er is van alles te doen. Er zijn veel volwassenen die zonder kinderen gaan, dus het is niet raar dat je met een groep "meiden" van rond de 50 Efteling bezoekt.

Ook wordt Eurodisney door volwassenen zonder kinderen bezocht. Dus raar is het niet. Dus gewoon gaan!

Stenna

Stenna

17-03-2015 om 22:49

50+ vrouwen op stap

Ik snap niet waarom er vaak zo denigrerend gedaan moet worden over 50+ vrouwen die met een klein clubje op stap zijn. Natuurlijk is een vrolijk groepje dat op stap is iets luidruchtiger dan ieder individueel. Dat geldt voor een groepje 20jarige meiden ook, en een jaarclub van 50+ mannen ook. Waarom dan altijd dat gesneer over 50+ vrouwen? Mogen wij niet vrolijk zijn en vriendinnen hebben ofzo (ja, ik ben er ook een, en ook weleens in een groepje ergens).

Katniss

Katniss

17-03-2015 om 23:07

Stenna

Volgens mij loopt het gros van de vrouwen hier tegen de 50 of is er al voorbij. We bedoelen het dus helemaal niet zo onaardig. Ik heb me laatst verwonderd over twee ca. 70-jarige dames in de trein, die zaten zo te giebelen samen, leuk om te zien. Maar ik heb wel een allergietje voor het woord 'meiden' als het over volwassen vrouwen gaat. Ik hoop dat ik dat nooit ga zeggen, ook niet als ik 50 ben. Ik neem ook geen kortgeknipt rood haar, maar wel een leesbril aan een koordje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.