Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lennest

lennest

04-04-2014 om 13:08

Efteling abonnement

Op Facebook zag ik een advertentie voor een abonnement op de Efteling, eerste 3 maanden voor 7.50 daarna de rest van het jaar 15. Parkeren komt er nog bij: 12 x 3 euro. Om het abonnement eruit te halen, hee, we blijven Hollanders!, zou je minstens 5 keer moeten gaan (157,50 delen door 35 = 4,50). Nu kom ik graag in de Efteling, kinderen ook nog steeds en ik vraag me af: zou ik het nog leuk vinden als ik er zo vaak per jaar naar toe zou gaan? En met een gezin van 4 personen is het een hoop geld, om precies te zijn 666 eurootjes.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-04-2014 om 13:20

Hier

Wij hebben twee keer een jaar een abonnement gehad. We wonen een kwartier rijden bij de Efteling vandaan, dus kunnen er makkelijk even langs.
Ik denk dat we beide keren een keer of 30 zijn geweest. Dat was in het weekend, vaak een paar uur, of in de middag bedenken dat het leuk is om te gaan. Maar ook ik met de kinderen door de week. Onder schooltijd voor zover de kinderen nog niet op school zaten. Soms nam ik dan een boek mee, en zat ik ergens te lezen terwijl de kinderen in de speeltuin bezig waren. Of na schooltijd, op woensdagmiddag. Een enkele keer twee keer op een dag, een keer met een vriendin in de achtbanen en dan na school met de kinderen nog een keer.
Het voordeel is dan ook dat je de lange wachttijden kunt vermijden. Als ergens een lange rij staat ga je er gewoon niet in, dat komt wel weer een keer als er een kortere, of geen rij staat.

Het was erg leuk, absoluut het geld waard, maar ik heb het nu wel een beetje gezien. Ik vind het nog steeds leuk om een keer te gaan, maar ik hoef op dit moment geen abonnement meer. Tijd om weer wat andere dingen te doen. Over een paar jaar, als de jongste ook groot genoeg is voor alle achtbanen, dan komt er weer een jaar een abonnement.
En als je meer dan vijf keer in een jaar wilt gaan hoef je nog niet bang te zijn dat het saai wordt.

Molleke

Molleke

04-04-2014 om 13:27

Als ik

in de buurt zou wonen zou ik het zeker doen maar helaas. Het is voor ons een paar uurtjes reizen.

idd

Zoiets is handig als je in de buurt woont. Dan is het een kleine moeite om erheen te gaan. Overigens raar dat je voor parkeren moet blijven betalen. Bij de meeste abonnementen krijgen abonnementhouders gratis parkeren.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-04-2014 om 17:37

Gonnie

Je koopt een parkeerabonnemt bij de Efteling, ook voor de prijs van vijf keer parkeren. Maarja, parkeren bij de Efteling kost een tientje, dus het blijft veel geld.
Bij de Beekse bergen kun je als abonnementhouder een uitrijmuntje met korting krijgen, maar dan betaal je dus ook nog steeds voor het parkeren. Ik vond dat vervelender, want je moest elke keer met je pasje naar de receptie, en wachten tot je aan de beurt was (wat lang kon duren, als er mensen met nieuwe abonnement of problemen voor je waren), uiteraard maar een muntje per keer kopen...

Dalarna

Dalarna

04-04-2014 om 19:45

Ik zou het niet doen

Ik wil niet dat de Efteling iets wordt als 'we moeten dit jaar nog een keer' en dat heb je al snel als je er een uur voor moet rijden.

Ik zou liever dat geld verdelen in 2x Efteling en 2 anderen parken per jaar en je houdt nog geld over ook.

Disney

Disney

05-04-2014 om 14:04

Duur!!

Wij hebben een Dream annual pass van Disneyland Parijs en die kostte € 155 voor volwassenen en € 35 voor kinderen. Incl gratis parkeren, korting op hotels, 20% korting op shops en 10% korting op eten. Bij een meerdaags bezoek heb je het er al uit en ga je in het jaar nog een keer is het helemaal een goede deal. Dus ik vind die Efteling kaart buitengewoon duur!!

lennest

lennest

06-04-2014 om 22:37

Disney

Het beroerde van Disney is dat het niet echt om de hoek is..... 500/600 km rijden, overnachting, eten/drinken etc, het abonnement mag dan wel aantrekkelijker zijn, maar de rest niet. Efteling is een half uur/drie kwartier rijden en ik slaap 'snachts gewoon in m'n eigen bed. Scheelt echt heel,erg veel.
Maar: ik weet het nog niet, het is en blijft heel veel geld zo' abonnement.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.