Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

'een beetje een logge boerin'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-10-2011 om 21:25

Amsterdam

Ha, daar was ik vandaag. Volgens mij was het best wel een hip tentje waar wij ons broodje aten. En ik voelde me dus wel een beetje niethoofdstedelijke boerentrien. Er zaten allemaal van die borstvoedende Rozengeur en wodka lime vrouwen. Gut hoe heette dat tentje nou? Het zat bij het Sarphatipark. Dat is toch een trendy buurt?

Massi Nissa

Massi Nissa

14-10-2011 om 21:28

Goh

"Nederlandse vrouwen zijn volgens buitenlandse mannelijke observeerders onbeschoft, recht door zee, tactloos, dominant, eisen te veel vrijheid op, nemen enorme passen en stappen het liefst met een HEMA-onderbroek het bed in." Afgezien van onbeschoft en die onderbroek in bed (dat doe je toch niet, ondergoed in bed?) is dit wel ongeveer Massi ten voeten uit. Ik vind eigenlijk dat je aan die beschrijving meer kunt afleiden wie er precies hebben gereageerd. Als je vrouwen beschrijft als 'dominant' en met een 'teveel' aan vrijheid, krijg ik toch wel heel duidelijk beeld. Blijkbaar willen die mannen inderdaad een voetveeg met string maar zonder eigen mening. Hele enge mannetjes, hoor. Hoef ik niks van, heb ik niks mee. Dat hele onderzoek kunnen we volgens mij rustig naast ons neerleggen.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2011 om 21:50

Legging

Belle: Als ik een vrouw zie met een panty, laarzen en een rok die daar een stuk boven hangt vind ik dat niet mooi.
Ik ben héél erg blij met leggings, omdat ik daarmee iets vrouwelijker gekleed door het leven kan ondanks mijn steunkousen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2011 om 22:05

Pas op hoor dames

straks ligt Miss Etam door jullie op haar gat. Of zijn jullie Youp en Buckler vergeten?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2011 om 22:09

Hier nog een boerin calling!

Ik ben groot (net meer dan 1.80), log (ik trippel niet en ben zo'n 20 kg te zwaar) en ben van elke vorm van elegantie gespeend. Maar ik gedraag me uitermate beschaafd als toerist. Dat dan weer wel.

Tihama

Tihama

14-10-2011 om 22:37

Hema onderbroek

""Nederlandse vrouwen zijn volgens buitenlandse mannelijke observeerders onbeschoft, recht door zee, tactloos, dominant, eisen te veel vrijheid op, nemen enorme passen en stappen het liefst met een HEMA-onderbroek het bed in."

Toch vinnik dat wel intrigerend. Als die buitenlandse mannen dan werkelijk zo afknappen op onze onbeschofte, dominante gedrag: hoe lukt het ze dan toch nog om het merkje van onze onderbroek in bed te ontdekken?

Tihama

+ Brunette +

+ Brunette +

14-10-2011 om 23:48

Buckler (o.t.)

In het buitenland wordt dat merk gewoon nog verkocht hoor. En Miss Etam timmert inmiddels ook in zuidelijke landen aan de weg dus als Nederland het laat afweten hebben ze daar nog een groeimarkt. Miss Etam als symbool voor de emancipatie in macho-landen, hahaha.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2011 om 00:21

Brunette

Ja... omdat ze Youp daar niet verstaan!
En zeg nou zelf Miss Etam-combi's zijn toch echt wel vrouwelijker dan een tuinbroek.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2011 om 00:26

Tihama

ik weet uit betrouwbare bron dat ze daar vroeger de tijd niet voor namen en nu vast nog steeds niet. Er staat namelijk in de meeste gevallen geen hema, maar mady.

Fiorucci

Fiorucci

15-10-2011 om 08:42

Sini

Ik reageerde niet specifiek op jou. En als ik die Trinny en Susannah moet geloven, moeten we wel ingesnoerd ploeteren op pumps.(Overigens zag ik Hanneke Groenteman van de week op tv, ze zag er prima uit voor een vrouw van haar leeftijd)

ChrisH

ChrisH

15-10-2011 om 09:35 Topicstarter

Het komt door de fiets (en hoe zit het eigenlijk in scandinavië

Ik vind die link van Merel (http://tinyurl.com/6x9g34h) wel degelijk zeer illustratief voor de stijl van de Nederlandse vrouw. Het moet vooral praktisch zijn.

En daar is natuurlijk niks mis mee, maar wees eerlijk, het is inderdaad niet heel erg vrouwelijk en je ne sais quoi.

Met 1.65 m en maat 38/40 ben ik weliswaar niet groot of te zwaar, maar petite ben ik nooit geweest. Bovendien ben ik gemakzuchtig van aard en heb lang in spijkerbroeken gewoond. Sinds een paar jaar doe ik toch wat meer mijn best met jurkjes en een wat vrouwelijker silhouet. Maar praktisch is dat niet altijd, zeker niet in het najaar/winter/voorjaar op de fiets.

Hoe kleden vrouwen in de Scandinavische landen zich eigenlijk? Daar hebben ze het klimaat toch ook niet echt mee?

Chris

Tja

ik vind het wel mee vallen dat die Franse dames er zo geweldig bij lopen, ja in Parijs maar in midden of Z fr is het al anders. Ik denk dat je gewoon kan zeggen dat overal in de wereld de dames in de grote steden er beter gekleed uit zien dan de dames buiten.

Ik zag gisteren op AT5 ook iets voorbij komen, zal wel over het zelfde boek gaan. De Nl'se vrouw moet er gewoon wat meer van maken voordat ze de deur uit gaat.

Maar goed, ik draag nu: 2 verschillende sokken, een skinny spijkerbroek, een wollen truitje met 3/4 mouw, ik moet nodig naar de kapper en een bril die mij 10 jaar ouder maakt (kwam ik laatst achter toen ik weer eens lenzen in had en iemand dat zei... ah bedankt).

Ach sini

"Nederlanders verwarren voor mijn gevoel een beetje te vaak eerlijkheid en directheid met euh.. hoe kan ik het subtiel zeggen: niet echt diplomatisch je eigen mening zeer luid verkondigen? "

goh en dat zeg jij, pot ketel etc, (alleen dan zachtjes ipv zeer luid), wat ik dan ook weer zo 'apart' vind.

merel

merel

15-10-2011 om 11:19

De manier waarop?

Waarschijnlijk komt de botte eerlijkheid harder over dan de andere manier? (dus liefjes/cynisch een steek onder water geven?) Ik weet het niet hoor, het is maar een 'wild guess'. Heb zelf niet zo heel veel persoonlijke ervaring met vrouwen uit andere landen. De paar die ik ken zijn denk ik redelijk "verhollandst"

Legging

ik draag graag leggings onder een jurk nu in de herfst en straks winter, dan doe ik er wel lange laarzen over. Ik vind die leggings warmer en prettiger zitten (zakken niet af) dan maillots, ze zijn ook gladder en dus mooier onder die jurken.

oh ja dat was op at5 ook nog zoiets, laarzen mochten niet. Wat een kul, ik vind mooi aansluitende laarzen prachtig staan en dus ook heel vrouwelijk want mannen dragen ze niet. Uggs vind ik wel weer vreselijk lelijk, maar ach ook die draag ik (goedkoper variant van nog een 20 euro) als er sneeuw ligt.

gaaaaaaap.

Botte eerlijkheid

humm, het valt mij in Frankrijk op de camping iig op dat Franse kinderen meer klappen krijgen en vaker in bij zijn van de hele gemeenschap op hun kop krijgen verbaal.

Daarentegen zijn Nl'se kinderen weer veel vrijer, maar liggen er wel weer om 8 uur allemaal in.

ach verschillen zijn leuk, waarom moeten we allemaal aan een bepaald ideaal voldoen ? En zo'n ideaal is niemand altijd overal. Ik vind het zelf heerlijk om af en toe ergens goed gekleed met alles er op en eraan naar toe te gaan om vervolgens thuis te komen en in mijn oude kloffie te stappen en het snot van mijn jongste erop te zien (waarom smeren die kleintjes toch hun gezicht aan je af, ik ben toch geen zakdoek ?)

Scandinavië

Ik zou het mijn man kunnen vragen, die brengt zo ongeveer een kwart van zijn werktijd door in Zweden, maar ik vrees dat hij het niet zou kunnen vertellen. Hij let er echt totaal niet op.
Ik ben wel eens in Scandinavische kledingwinkels binnengelopen, en ik vond die kleding wel stijlvol, maar duur.

Fiorucci

Fiorucci

15-10-2011 om 17:59

En sini,wacht nou eens even

Eerst schrijf je dat nl vrouwen vaak te kort haar hebben, spijkerjacks dragen, te practische schoenen en te weinig leuke kleren dragen, en later is het volgens jou een geval van: je hebt het of je hebt het niet. Wat is het nou?? Want als het zo zou zijn dat je het gewoon hebt of niet, maakt kleding dus niet uit.

Belle Époque

Belle Époque

15-10-2011 om 19:03

Raadseltje...

Weet je waarom die logge, boerse Nederlandse vrouwen altijd met die logge, boerse tassen rondsloffen...?

Daarin bewaren ze hun logge agenda om weken van tevoren hun afspraakjes en sociale activiteiten te plannen!

))

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2011 om 20:55

Amerika

Ik ben regelmatig in de VS voor vergaderingen, in gemengd gezelschap. Wat mij altijd opvalt, is dat Amerikaanse vrouwen (in dat vergadercircuit) strak in het pak en in de lak zitten. En, alvast gesignaleerd - dat komt hier over een poosje ook, met nepnagels en nepwimpers. Rokken, panty's en pumps - echte powerdressers. Maar tijdens de schorsingen/vergaderingen gaan ze heel enorm koffie in lopen schenken, naar de WC lopen giechelen, lippen stiften enzovoort. De mannen gaan bij elkaar staan en véél lawaai maken, ze staan ook breeduit, lachen keihard, beuken op elkaars' schouders, hárde stemmen - ik vind dat altijd heel verbazend om te zien. De vrouwen doen wel de buitenkant zeg maar (de powerdress), maar ze blijven 'klein' als ze zich presenteren in een vergadering, als ze het woord voeren; altijd met zachte stem en een beetje excuserend. Niks vuist-op-tafel-beukerig. Heel wonderlijk. Ik doe dat dus wel; ik neem het woord, verzoek anderen hun snavel te houden als ik praat en ik praat hard en duidelijk Ze vinden mij erg buitenlands

Tirza

Tirza

bluh Amerika. Ja daar zou ik helemaal niet kunnen aarden. Ik ben gewoon te bot lomp en direct en eerlijk (quote volgens Sini).

Ik hou ook niet van die - altijd lachen altijd glimmen- situaties, ik heb al moeite met smalltalk. Ik kan mezelf voor de kop slaan dat ik de 5 setjes buren heb uitgenodigd voor een borrel hier komend weekend terwijl ik weet dat ik niets met hen heb en zij niets met mij en ik er dan zenuwachtig lachend hier thuis rond loop te trippelen en dus opeens een in mijn ogen normaal gesprek aanzwengelijk waarbij ik dus iets in hun ogen radicaals zeg "ik heb niets met gelovig onderwijs" of "ik moet er niet aan denken om hier nog 10 jaar te wonen"..", "deze straat is veel te wit".

nee, ik kan niet met 99% van de mensheid. Ik wil een echt gesprek, lekker oplopend met argumenten over godsdienstvrijheid en economische uitbuiting van 3e wereldlanden etc etc. Ik vind het best leuk om even heel nep te lachen maar dat moet niet langer dan 5 minuten duren want dan krijg ik een hele harde stem in mijn brein die schreeuwt "MANDA weg hierrrrr uit deze DOMHEID !"

Niet altijd lachen, niet altijd glimmen, niet altijd aardig en keurig gevonden willen worden. Ik doe en zeg wat ik denk.

Amerikanen zijn mi hypocriet en daar heb ik een hekel aan. Bovendien, ik hou niet van nep wimpers, spierwit gebleekte tanden en nep nagels. Zo tandpasta, Sarah Palin 'destroy all democrats and piss on non christians', fake trut !

Oh griebel (ot)

wat heb ik mezelf aangedaan, die 5 setjes buren (met name 3 van die setjes kunnen het heel goed met elkaar vinden en zijn telkens bij elkaar over de vloer).

heb ik gedacht dat ik mezelf toch ook er tussen moest wringen/dringen ?

ach ik vond het zo gezellig al die kindjes van elkaar hier een keertje, eigenlijk hoef ik die ouders er niet bij. Lachen om een seksgrapje, lachen om een geldgrapje, lachen lachen lachen.... arghhh ik kan niet lachen. Ik zit dan opgeprikt ellendig te zijn.

Argh. Ik kan alleen met een paar mensen of andere creatieven zo'n borrel hebben. Dan begint er iemand over een leather party in berlijn waar hij met zijn man naar toe is geweest en "alles weer reset is". Dat vind ik een gezellig borrel en dan na die opmerking praten over de kunst die er ook nog gezien is.

nee, ik heb mezelf voorbij gestreeft met dit. Nooit meer doen, ik ben er niet goed in, man is al helemaal a-sociaal en gewoon totaal niet geinteresseerd in die mensen.

jemig, ik kan er ook niet meer onderuit denk ik, of wel, misschien word ik wel ziek of 1 van de kinderen.... daar moet ik dan maar op hopen.

dc

dc

15-10-2011 om 21:34

Manda

Zorg gewoon dat je veel bezig bent met hapjes verzorgen, en drankes aandragen. Zet vooral niets neer om zelf te doen. Ben je wel lekker druk, maar heb je altijd een excuus om onder smalltalk uit te komen.

Of doe als mijn man, en ga druk spelletjes doen met de kinderen! Die doen ook niet aan smalltalk

dc

dc

15-10-2011 om 21:34

Belle époque

LOL!

Oh ja dank

veel rond cateren inddd en wat met de kindjes bezig zijn. Zij gaan toch zich vermaken met elkaar en dan zit ik maar er wat bij te doen alsof ik het ook gezellig vindt.

nooit meer.

Kijk wij hebben vrienden waar we hele gezellige avonden mee hebben, zij ook zo heerlijk direct en eerlijk en kritisch en vooral ook cynisch zelfspotterig. Maar goed dat zijn dus andere types dan die nu langs komen.

Tihama

Tihama

15-10-2011 om 23:23

Prioriteiten

Manda:
" Ik vind die leggings warmer en prettiger zitten (zakken niet af) dan maillots, ze zijn ook gladder en dus mooier onder die jurken"

Dit vind ik nou weer grappig. Ik zou zelfs niet op het idee van een maillot komen. Ik vind namelijk dat je uitsluitend een panty onder een jurk moet dragen. Maillots zijn voor kleine kinderen, leggings voor tieners en als je volwassen bent, draag je een panty

Ik zie ook geen probleem met het slechte weer. Ik fiets altijd naar mijn werk en ik draag ook 's winters rokken. Als het koud is, dan draag ik namelijk gewoon mijn regenbroek over mijn panty. Die stroop ik in de fietsenstalling weer af. Ik gooi mijn pumps in mijn fietstas en fiets met bergschoenen.
Het heeft niet zoveel te maken met argumenten voor handig of onhandig. De kern is of je het de moeite waard vind om jezelf op te tutten. Als je het niet de moeite waard vind, dan zijn er tig argumenten te vinden waarom het nadelen heeft. Maar als je het wel de moeite waard vindt, dan is het een eitje om het voor elkaar te krijgen.

Ik ken mensen die scrapboeken (of zoiets). Ik ken wel 100 argumenten waarom dit volstrekte zonde van je tijd is, maar de waarheid is gewoon dat ik er niks aan vind.

Tihama

Fiorucci

Fiorucci

16-10-2011 om 07:33

Tihama

Ik draag al nooit panty's, maar er zijn mensen die veel lopen. Ik zie me toch niet naar de tram lopen in een regenbroek omdat ik een panty draag die eigenlijk te koud is.. Dat noem ik dan toch niet de moeite van jezelf optutten.
En ik denk ook dat we afmoeten van de grote gemene deler verzorgd te vinden, en mensen met een afwijkend uiterlijk niet. Zo weet ik heel zeker dat mijn zoon met zijn lange zwarte manen meer aandacht besteed aan zijn haar dan menige vrouw op OO, en toch menen mensen dat het onverzorgd zou zijn. Omdat het niet mainstream is.

Ely

Ely

16-10-2011 om 08:56

Hahaha

Qua straatbeeld gaan we niet echt vooruit, met regenbroeken en bergschoenen.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tihama

Er bestaat geen wet tegen leggings en maillots voor volwassen vrouwen, dat is jouw persoonlijke regel (alleen panties onder een jurk). Ik vind het wel leuk en verzorgd. En erg handig als je zo lang bent dat alle normale jurken boven de knie komen. Die draag ik dan als tuniek met legging en laarzen.

Botte eerlijkheid

Mijn zuid en oosteuropeese schoonfamilie vindt onze 'botte eerlijkheid' het 'recht-door-zee-gedoe' juist zeer prijzenswaardig. Die roemen het zelfs en wilden dat ze het zelf konden/durfden. Een aantal ervan hebben ook een behoorlijk tijdje hier (in Nederland dus) vertoefd en nog steeds vinden en vonden ze dat zeer 'bevrijdend'.
Als wij Nederlanders iets 'zeggen' menen we het en kun je ervan op aan dat het ook écht zo is. Dus als wij zeggen dat iemand een leuke nieuwe jurk heeft vinden we dat écht of als we zeggen dat we iemand aardig vinden dan vinden we dat ook écht.
Vinden we het andersom niet dat zeggen we het (soms) ook en er zijn er ook die dan dus maar niets zeggen en zich gewoon van elke opmerking onthouden. Dan óók je mening zeggen komt inderdaad nogal bot over. Maar goed je weét wel waar je aan toe bent.
Als wij onverwachts bezoek krijgen en we hebben er geen zin in of geen tijd voor dan zeggen we gewoon dat we even door gaan met waar we mee bezig waren....en schenken vervolgens gewoon niets te drinken in. Of doen dat pas als we er écht niet onderuit kunnen.
In oost en zuid-europa is dat écht ondenkbaar. Ongeacht wie er komt en op welk ongelukkig moment. Je laat gewoon álles uit je handen vallen en ontvang de onverwachte gast met alle egards. Dus óók als je 3 huilende kinderen dan hebt omdat je op het punt stond om naar het zwembad te gaan. Je zegt tegen je gast dat het écht geweldig is dat ie komt, canceld het hele zwemmen en blijft thuis en kookt stralend een geweldig maal voor 'm zelfs als je het een poepvervelend iemand vindt.
En dat is allemaal wel leuk en aardig als je zelf dat bezoek bent...maar écht niet als je de ontvangende partij bent. Die baalt als een stekker van jouw en de ellende is dat ze daar niet eerlijk over zijn dus je weet nooit of ze écht blij zijn met je komst of dat ze het maar spelen...
Idem met je nieuwe jurk. Iedereen vindt 'm mooi, maar in zuid-oosteuropa zeggen ze dat zowiezo en als je dan niet meer binnen gehoor afstand bent zeggen ze tegen elkaar : "Gut vondt jij 'm leuk? Ik vond 'm afschuwelijk staan!" Op mijn vraag waarom ze dat dan niet zeggen is het verweer meestal dat dat 'zielig' is en dat die iemand er dan niet meer blij mee is....Ja, toedeloe, nu loopt die iemand dus met een afschuwelijke jurk die ook nog 's belachelijk staat! Is dat niet zielig dan?

Ik krijg heel vaak te horen van mijn familie dat ze met mij juist weten waar ze aan toe zijn.....Dat ik altijd 'eerlijk' ben en weliswaar werk ik sommigen soms op hun 'eergevoel' (als ik b.v. zeg dat ze moeten ophouden met dat opscheppen ofzo) door mijn super-eerlijkheid-rechtdoorzee gedoe. Maar het heeft ook zo z'n goede kanten. Want als ik die opschepper morgen uitnodig voor de thee dan wéét die ook dat ik het écht goed wil maken....want anders zou ik 'm namelijk nooit uitnodigen.
Alles heb zo z'n voor en nadelen hé?
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.