Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

16-08-2017 om 19:42

Droom je weleens over OO ?

Nou, ik wel. Uit de Nick is af te leiden dat Kenfan plezier heeft in koken etcetera. In mijn droom was ze op bezoek, bleef bij ons eten. We hadden sperziebonen en om een of andere rare reden was het vuur niet lager gedraaid - , alles aangebrand!! Geurloos, dat kan kennelijk in een droom.
M'n man draaide een blik bonen open om die toe te voegen aan het nog eetbare restant in de pan., En ik schaamde me om deze fantasieloze maaltijd.... Ondertussen was er een grote brand gaande op een nabij gelegen rivier. Dus toch vertier.
In dromen kan alles.


Bosbes

Bosbes

16-08-2017 om 20:45

Ja, heel rare droom vannacht, over Markat

en er zat ook iets van OO in. Over Markat. Nou ja, eigenlijk alleen die naam, want ik vermoed dat het iemand is die hier al langer schrijft maar een nieuwe nick heeft, maar geen idee wie het was en wat zijn/haar achtergrond verder is. Maar die naam, dus.

Ik was in mijn droom in New York en racete over een soort van snelle trambaan. Een heel rare maar vrij coole man (die Markat heette) nam mij mee, hij had iets nodig met een aantal mensen. Ik snapte niet wat, maar zijn huis lag hoog. We zouden het later wel horen maar we moesten best ver reizen. De man was Joods en maakte vanalles mee in zijn leven en was niet bijster geinteresseerd in de mensen die hij mee had genomen. Uiteindelijk waren we zijn een huis of grote kamer.
Ik weet niet meer wat we allemaal zeiden of wat er gebeurde, behalve dat ik ineens op een iPad keek (ik heb er zelf niet eens een! Mijn schoonmoeder wel) en dat ik de naam 'Markat' op de iPad opzocht. En ineens was de iPad een combinatie aangegaan met mijn geheugen, en met iets futuristisch, want ik zag iets héél interessants: de documenten vlogen naar voren, weg uit beeld, Word-docs weg, er bleven nog een stapel klassenfoto's van vroeger over....en toen vloog het beeld naar één klassenfoto van mijn groep 3/4/5 (vroeger heette dat klas 1/2/3) en daarna zoomde het in op één jongetje. Die net als Markat donkerbruine grote krullen had. Hij heette Simon, eigenlijk.
Dus ik zei tegen de droom-Markat: 'ik heb ontdekt dat jij eigenlijk Simon heet en dat wij vroeger bij elkaar in de klas zaten!'.
Maar toen ging de wekker.

Ik was vol van mijn droom dus leuk dat je het net nu vraagt!

Dees

Dees

16-08-2017 om 20:54

Nee

Nou nee droom niet over oo. Wel over leuke dingen die ik irl meemaak.

Li

Li

16-08-2017 om 20:55

Nooit...

maar in moeilijke situaties heb ik wel veel wijze, ervaren stemmen in mijn hoofd, sommige opmerkingen herinner ik me letterlijk. Ook mijn ouders zitten er bij, natuurlijk, maar ook sommige OO'ers. Het heeft me vaak de moed gegeven om te doen wat nodig was en niet over me heen te laten lopen.

Nee.

Geen dromen of nachtmerries over OO. Wel kan ik overdag wat nadenken over een onderwerp.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2017 om 22:13

Nee

Maar OO is wel onderdeel van mijn leven. We praten er ook over bij bepaalde onderwerpen.

Nee

Maar ik heb wel vaak aan Manda Rijn gedacht als ik 's avonds mijn moede hoofd te ruste legde op mijn Hema Hotelkwaliteit kussensloop dat zij aanraadde.

Grappig, die droom over die aangebrande prak voor Kenfan!

skik

Wilgenkatje

Wilgenkatje

16-08-2017 om 22:29

Ha ja, de Hema Hotelkwaliteit

Daaarbij de ik ook vaak aan Manda Rijn. Hoe zou het met haar zijn ?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-08-2017 om 22:47

Lol

Ik lig ' nachts ook onder de hotelkwaliteit van Manda

marinade

marinade

16-08-2017 om 23:50

Gossie

Gisteren in de Hema, bij het dekbedhoezenschap. En aan wie moest ik denken bij de crispy hotelkwaliteit?
Juist. Ja, hoe zou het met haar zijn.

Hema

De Hema mag Manda wel een dekbedsetje cadeau doen voor de reclame die ze heeft gemaakt.

skik

Haha die wilgenkatje

Wat heb ik op mijn geweten dat ik opduik in jouw nachtmerries. Ik ben niet zo'n moeilijke gast hoor.

Troost het je als ik zeg dat er door mijn onvolkomen agendabeheer bij een voormalige forummer een dag vroeger dan ik verwacht had op de stoep stond.Me verwilderd aantrof in een rommelige keuken met een afgeladen aanrecht? En dat ik haar toen alleen een groententaart kon voorschotelen waar ik al het verlepte overschot uit de koelkast had gecamoufleerd met creme fraiche en korstjes kaas. Want die ijskast had ik juist uitgemest voor nieuwe ingredienten voor een geweldig recept waarmee ik eens flink wilde uitpakken. "Is het erg dat ik een uurtje vroeger ben" zei ze ook nog zonnig, de schat.

De enige keer dat ik van OOL gedroomd heb was voor de vorige meeting. Dat iedereen heel boos op me was omdat de locatie tegenviel en me onder aanvuring van mijn schoonzus me met eten en servies ging bekogelen. En dat ik me zorgen maakte over wat schoonzus allemaal stil meegelezen zou kunnen hebben in al die jaren.

Manda

heb ik even op gegoogled, die mag mijn huis in komen richten als het schip met geld ooit binnenvaart.

Manda

En mijn weddingplanner worden als ik ooit nog eens ga trouwen.

skik

Bosbes

Bosbes

17-08-2017 om 17:55

laatst in de Volkskrant...

...schreef Sylvia Witteman dat je je dromen niet moet vertellen.
Ik heb spijt. Niemand reageert op mijn persoonlijke gedachtenkronkels. En ik snap het, want als je het niet zelf meegemaakt hebt (nou ja...) is het ook niet erg boeiend, !

Mijntje

Mijntje

17-08-2017 om 19:07

bosbes

Ik vond het een erg leuke droom. Schrijf ze op (in een boekje). Ik denk altijd dat ik mijn dromen wel onthoud maar dat is helaas niet zo.

Kenfan

' De enige keer dat ik van OOL gedroomd heb was voor de vorige meeting. Dat iedereen heel boos op me was omdat de locatie tegenviel en me onder aanvuring van mijn schoonzus me met eten en servies ging bekogelen. En dat ik me zorgen maakte over wat schoonzus allemaal stil meegelezen zou kunnen hebben in al die jaren.'

Waaaaahahahaha

Emmy

Emmy

17-08-2017 om 20:23

Geen dromen

Maar ik lig wel eens 's nachts wakker als een redactioneel stukje dat ik schrijf niet wil vlotten.

Bennikki

Bennikki

17-08-2017 om 21:57

Ot, maar

Hoe kun je Manda Rijn nou googelen? Ik zal maar toegeven, ik heb het geprobeerd en ik weet in welke stad ze woont maar ik krijg alleen maar een Chinees restaurant

Ik heb je droom trouwens met plezier gelezen Bosbes. Dat soort dromen heb ik soms ook, en is het niet helemaal leuk als je ze zo goed kunt onthouden!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-08-2017 om 21:59

@ Kenfan, Skik

Ik kan niet zo effectief googlen als jullie,, heb haar nog niet gevonden. Goed te horen dat haar bedrijf zoveel kwaliteit uitstraalt !!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-08-2017 om 22:23

Manda

Manda Rijn heeft in een ver verleden hier met haar eigen naam gepost. Ik denk dat veel mensen die naam hebben onthouden en dan is googlen een fluitje van een cent.

Bennikki (ot)

Dat kan wanneer je haar oude nick nog weet. Maar dan loop je hier al heel lang rond

Bennikki

Bennikki

17-08-2017 om 22:40

Oh damn

Ik loop hier al sinds het jaar 2000, maar kan me haar naam niet voor de geest halen...

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-08-2017 om 22:51

Ah wacht eens o.t.

Er gaat me een lichtje op.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-08-2017 om 22:59

Het lukt mij ook niet

Ben hier ook al een hele tijd en weet een nick van Manda nog wel fonetisch maar al googlend kom ik nergens. Balen. Ben natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig.

Aagje

Pennestreek

Pennestreek

18-08-2017 om 13:49

Dat heb je ja, met zo'n nick

Nieuwsgierig...

Maar ik weet haar echte naam ook niet meer hoor. Loop hier ook al sinds 2000 rond, maar dat helpt toch niet altijd...

Pennestreek

Pennestreek

18-08-2017 om 13:50

En on topic:

nee, ik droom nooit over OO. Denk ik. Ik kan me heel zelden dromen herinneren. Wel leuke dromen die hierboven beschreven zijn. Ik zeg, startpunt voor een nieuw feuilleton!

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2017 om 13:54

Piekerdepieker

Ik zit nu met het probleem dat ik haar naam niet meer weet. Ohw....

Wat is OO?

?

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2017 om 15:38

Yvan

Ouders Online.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

26-09-2017 om 23:56

Jaaaaa, ik heb over Temet gedroomd

Nog nooit over oo gedroomd, maar nu ineens wel. Over Temet.

Ik woonde als soort student in hetzelfde huis ofzo. En ze zou op mijn dieren en huis passen. Dat hadden we via oo geregeld. We hadden afgesproken dat ik bij haar zou komen. Ik heb gevraagd of ze Temet was en dat was ze. Ik stelde me ook voor onder mijn nick maar realiseerde me dat ze ook mijn irl-naam te weten zou komen als ze mijn post zou zien. Maar dat vond ik niet erg want als jurist moet ze betrouwbaar zijn. Dus mijn irl-naam heb ik er meteen bij verteld.

Ze was aardig, zag er leuk uit en ik maakte kennis met haar partner en haar kinderen (prachtige kinderen). En ze heeft een mooi huis.

Erg levensechte droom waarin veel oo informatie voorbij kwam. Heel apart.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.