Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Doen we nog een boekendraadje?

Ik noem ff de titels die ik recent gelezen heb.

* Muidhond - Inge Schilperoord (man met pedofiele gevoelens is vrijgesproken van een zedenmisdrijf wegens gebrek aan bewijs. Auteur volgt hem in de eerste maanden na zijn vrijlating. Zeer goed en indringend geschreven).

* Het boek van Wonderlijke Nieuwe Dingen - Michel Faber (Dominee wordt uitgezonden naar een gekoloniseerde planeet Oasis om het christendom te brengen aan de oorspronkelijke bewoners. Zijn vrouw Bea blijft achter in Engeland. Ze hebben enkel contact door middel van geschreven teksten, en in de loop van het verhaal krijgen ze steeds meer miscommunicatie doordat Peter niet kan verwoorden wat hij meemaakt en ook door het grote verschil in leven wat beiden ervaren.

* De vegetariër - Han Kang (Yeong-Hye besluit van de ene op de andere dag te stoppen met het eten van vlees. Haar omgeving reageert hier, zij het verschillend, wel vooral geschokt op. Ieder deel van het verhaal wordt vanuit een verschillend perspectief verteld. Langzaam wordt duidelijk dat Yeong-Hye steeds verder gaat en waarom. Lastig samen te vatten verder. Bijzonder boek.

* Godin, Held - Gustaaf Peek (In begonnen, niet uitgelezen. Wat een geneuzel).

Ik ga nog lezen:
* Magdalena ('t Hart)
* Wolkenatlas - David Mitchell
* Op drift geraakt - Gert van der Kolk (verhalen)
* Wij Jevgeni Zamjatin (oerdystopie)
* Vandaag koop ik alle kleuren (over vriendschap met een schizofrene man)
* Een van ons (biografie Anders Breyvik)
* De Rietdekker (Een Zeeuwse familiegeschiedenis van een rietdekker uit het begin van de vorige eeuw)
*De vrouw op de trap - Bernhard Schlink

Veel hiervan is allang verschenen hoor, maar stond al een tijdje op mijn lijstje.

Thomas

Thomas

25-07-2015 om 00:06

3 favorieten

Bernard Schlinck is geweldig en Magdalena en Wolkenatlas ook. Misschien is De Cirkel van Dave Eggers ook wat voor je.

Amare

Amare

25-07-2015 om 09:03

Ja, de cirkel!

Prachtig boek!

Cat

Cat

25-07-2015 om 11:11

Allende

Nieuwe van Isabel Allende gekocht, wordt altijd erg blij van haar boeken. Zag dat ik boek ervoor van haar ook gemist had, ook gekocht.

neteret mut

neteret mut

25-07-2015 om 11:12

gelezen

deze vakantie verschillende delen over inspecteur Decker (serie van Faye Kellerman) en een paar delen uit een serie van Laurie King (over Sherlock Holmes en zijn vrouw).

Anneque

Anneque

25-07-2015 om 14:13 Topicstarter

De cirkel

Jaa, die vond ik ook erg goed.
En wat zijn jullie vakantielijsten verder?

Marie

Marie

25-07-2015 om 17:33

A place to call home

Gisteren als e-book op tablet gezet. Vind het een mooie serie op NPO-2 en ben benieuwd naar het boek (moet er nog mee beginnen).

Lucerna

Lucerna

25-07-2015 om 17:49

Robert Galbraith

The cuckoo's calling en The silk worm staan op mijn vakantielijstje. In de Cuckoo ben ik al aardig gevorderd en het is hevig spannend en grappig tot nu toe.

Verder deze vakantie al een paar oude hits herlezen na lange tijd:
- De stad der wonderen van Eduardo Mendoza
- Jupiters Travels van Ted Simon (over een motorreis om de wereld van vier jaar lang)

Isabel Allende kan mij helaas niet zo boeien. Ik heb wel eens een boek van haar uitgelezen, maar met moeite. Ik ben niet geneigd nog meer van haar te lezen.

Amare

Amare

26-07-2015 om 09:38

Identiteit van Paul Verhaeghe

Niet echt een boek voor op de camping, vermoed ik.

mijk

mijk

27-07-2015 om 17:55

heel suffe chicklit gelezen op vakantie

maar wel 500 pagina's in het Duits en dat was toch zeker 25 jaar geleden dat ik daar voor het laatst echt iets meegedaan had..Best trots eigenlijk... En Zusjesland van Curtis Sittenfeld. Wel weer mooi vind ik alles goed van eigenlijk...

Mijk

Mijntje

Mijntje

27-07-2015 om 18:04

leesbril

Ik heb nu eindelijk een leesbril en heb nu bijna 'De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje uit' van Jonas Jonasson. Op vakantie neem ik een dik boek van Michail Boelgakov mee (De meester en Margarita, romans en verhalen). Tussendoor hoop ik nog Superlijm van Edgar Keret uit te lezen (korte verhalen).

Katniss

Katniss

27-07-2015 om 19:15

Bezig

Ik ben al twee weken bezig in Dreamcatcher van Stephen King, een hele pil maar wel heel spannend. Ik moet er alleen wel even rustig voor gaan zitten steeds, want Engels lezen in de hectiek van het kinderspul gaat een beetje moeizaam.

tonny

tonny

06-08-2015 om 10:55

inspirerend, al die tips

tot mijn schande moet ik zeggen al vele maanden geen fatsoenlijk boek meer onder ogen te hebben gehad. Ooit las ik graag, maar het is een beetje verwaterd.

Eind van de maand een week weg, zeer rustige vakantie naar verwachting, dus dan moet er wel wat zinnigs om te lezen mee. En een leesbril, een nieuwe.

Half a twin

Half a twin

06-08-2015 om 11:14

Just one evil act van Elizabeth George

Ben ik al een jaar mee bezig. Een vriendin raadde mij deze schrijjfster aan, eerst een boek in het Nederlands gelezen en ergerde mij kapot aan de kromme zinnen en vreemde vertalingen. De tweede in het Engels gekocht in de hoop dat dat beter te lezen zou zijn maar valt tegen. Ongelezen in de kast zetten is tegen mijn principe.
Dust van Patricia Cornwell ligt nog op mij te wachten, al veel gelezen uit de Scarpetta reeks, zowel in Engels als Nederlands, geweldige boeken.

De laatste jaren geef ik de voorkeur aan het lezen in de oorspronkelijke taal, de vertalingen zijn soms zo belabberd.
De ergste zin die ik ooit las was:
De peuter in de wandelwagen wees voor zich uit en riep: "Parkeren, parkeren."
De originele zin was waarschijnlijk: The toddler in the strawler pointed ahead and yelled:"To park, to park!" Zoals peuters dat kunnen, met 2 woorden zeggen waar je heen wilt: naar het park!
Dan durft de aangeschreven uitgever nog te vertellen dat boeken vertaald worden en dan door 2 anderen nagekeken, geloof er niks van.

Net heel impulsief besteld bij bol.com

...een hele box 'outlander' boeken. Ik ken de naam van de tv serie waar ik overigens nog nooit een minuut van gezien heb.

Ik ben benieuwd.

Net herlezen omdat zoon hem eindelijk eindelijk gelezen had en er zo wild enthousiast over was...the passage van Justin cronin. Wel voor de liefhebbers van vampierachtige 'end of the world' fictie.

En op vakantie gelezen...the bees. Van ene laline Paull. Intrigerend boek. Met een bij in de hoofdpersoon en de hele korf als samenleving. Bijzonder....

Ingrid

vlinder72

vlinder72

06-08-2015 om 14:22

ingridt

The twelve van Justin Cronin is ook erg goed. Ik was zo blij toen het vervolg van the Passage uit kwam.

ik heb De drie gelezen, dat boek lag al maanden ongelezen in de kast. En twee delen van R.R. Martin.

Vlinder...

Vervolg had ik ook al gelezen toen het net uitwas . Wil ik nu ook wel herlezen, maar zoon is er in bezig....hahaha.

Ik heb wel ontdekt dat er nog een deel 3 moet komen...was ik helemaal vergeten!! Gelukkig maar, want het laat aardig op zich wachten.....

Ingrid

Lusithania

Lusithania

06-08-2015 om 20:49

ingridt

De Outlander serie is een hele goeie
Ik ben de serie aan het herlezen en het blijft geweldig.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

13-08-2015 om 17:38

Ook twee keer Allende gelezen

' De Japanse minnaar' en 'Ripper', beide prachtig. Ben nog aan een ander boek begonnen, maar kom daar niet veel verder in. Zoek voor jullie nog even naar de titel en de auteur. Zelfs die ben ik vergeten.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.