Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sanne

sanne

26-10-2015 om 07:49

Dingen uit de jaren 80

Een paar dagen geleden heb ik foto's en een videoband ontvangen van het pleeggezin waar ik in de jaren 80 ben opgegroeid. Zelf herinner ik mij er weinig van. Ik was geboren in Joegoslavië en als baby hier naar Nederland gekomen. Nu vond ik het erg indrukwekkend om terug te zien hoe ik ben opgegroeid. Een scene van de videoband vond ik bijzonder. En dat is mijn 4de verjaardag in 1984. Zo speel ik met een knuffelbeest dat in een bal kon veranderen, Lego met dierenpoppetjes. Ik was nog niet zindelijk, want ik had zo'n pamperachtige luier onder mijn jurkje met 2 grote strikken aan de zijde. En had rode plastic waterschoentjes aan. Zelfs mijn dochter (15) was onder de indruk. Wie herkent deze dingen uit de jaren 80?

groetjes Sanne

Elvira

Elvira

26-10-2015 om 09:57

fabuland

Die Lego die jij beschrijft is fabuland. Jaren meegespeeld, dat was de meisjeslego. Verder kan ik mij buiten de barbies my little pony en de troetelberen herinneren. Wel bijzonder dat je nu de foto's en film onder ogen krijgt, emotioneel zeker? Die luier zegt mij niet zo veel, zelf opgegroeid met pampers

Elvira

Henriette123

Henriette123

26-10-2015 om 11:06

Billies

Is die luier niet een Billie?
Een stuk plastic met flappen aan de zijkant die je inderdaad strikte, met daarin een wegwerp rechthoekige luier.
Zeg maar een super groot maandverband qua vorm. Je had echte billies en daarnaast B merken, net zo als je nu met pampers hebt.

Waren die strikken

misschien van zo'n plastic strikslip?
Ik kan me nog herinneren dat mijn broertjes eerst een katoenen luier omkregen, en dan zo'n plastic strikslip er over, tegen doorlekken.
Die knuffel die in een bal kon veranderen ken ik ook, alleen de naam ervan....

Dees

Dees

26-10-2015 om 11:12

In de jaren 80 kwamen de papieren luiers net uit ik was met 1 jaar zindelijk dus heb ze nooit gedragen (kom uit de laatste jaren 70). Ik ken die knuffeltjes die je in een bal kunt veranderen wel ik had er zelf ook een was er helemaal gek op. Die diertjes waren inderdaad de eerste duplo en die waren net nieuw in die tijd wij hadden het ook.

Net zoals pim en pom, en my little pony, wuppies, smurfen, knikkers (de parels en de bonken). Op tv keek ik jodie en het hertenjong, candy, heidi en dat soort shows.

Roze fietsen waren toen populair, klasgenootjes liepen op LA gears.

deze?

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/09/da/71/09da71883eb15074cca28fd51de8e958.jpg

Die ken ik wel, alleen gebruikte ze bij ons thuis plastic broekjes

sanne e.a.

sanne e.a.

26-10-2015 om 15:23

Elvira

Ik dacht eerst dat het Duplo was, maar het is inderdaad Fabuland, die knuffels in een bal kunnen veranderen heten Popples (even gegoogled).
Wat ik mij aan merken nog wel kan herinneren uit de jaren 80 waren: Ohara, NafNaf, Raider, Tjolk, Hubba-Bubba & Raak. En van de TV herinner ik mij nog: Merlina, Liegenbeest, Toppop, Op volle toeren en De Zevensprong. En niet te vergeten de lolo-bal

Die film en foto's zijn best emotioneel om terug te zien. Zeker als je de band tussen je (pleeg)ouders een tijd hebt verbroken. Wat mijn dochter vooral opvalt, is dat ik in de loop der jaren niet echt veel veranderd ben, wel ouder natuurlijk en die dikke luier draag ik tegenwoordig ook niet meer

Miekemieke

Miekemieke

29-10-2015 om 19:04

de jaren 80

Punica en dat zat in zo'n brede fles, trainingspakken van glimmende stof die de kinderen ook gewoon op school droegen, ellenlange lijsten met e nummers op de ijskast, flippo's, prinsessenachtige jurken van peek en cloppenburg, tamagotchi of is die van later?

Emma

Emma

29-10-2015 om 19:34

Kabel

Opkomst van de kabel tv. We konden nu naast Nederland 1 en 2 ook naar Sky Channel kijken. Wow!

Juline

Juline

29-10-2015 om 21:12

Klappertjes

Met bijbehorend klappertjespistool, natuurlijk. Zag ze laatst weer ergens liggen. Echt iets van vroeger, heel stoer, want als je die klappertjes langs de muur streek kwamen er vonken.

Pien

Pien

29-10-2015 om 22:49

Heerlijk

Je hebt op Facebook af en toe van die links naar pagina's met foto's van allerlei producten uit de jaren '80. Geweldig om terug te zien.

Die Billies ken ik ook, die droeg mijn zusje (van 1979) en ik zal ze zelf ook gedragen hebben, maar dat weet ik niet meer . Inderdaad die plastic dingen met van die strikken aan de zijkant, ik gebruikte die ook voor mijn poppen.

Christel

Christel

29-10-2015 om 23:12

Pinterest

Op pinterest volg ik een bord my childhood sixties/seventies. De herinneringen die dan weer boven komen zijn geweldig!

Noet

Noet

30-10-2015 om 13:35

MiekeMieke

de flippo's waren van de jaren 90 beter gezegd rond 93/94 want mijn katten vonden die geweldig. Ik woonde toen net samen en we hadden 2 kittens. (Die zijn helaas afgelopen jaar overleden als hoog bejaarde heren)

billies

die goeie ouwe billies, moet nog denken aan de striemen die ik er van kreeg.

Elvira

Elvira

31-10-2015 om 14:29

dozen

Wat dat betreft heb ik nog veel speelgoed bewaard, het zit allemaal in oranje, paarse en groene dozen van de Pampers uit die tijd

dozen

groenen dozen bestonden die ook?

pamperdozen

Super, maxi en maxi plus

pamperdozen

ik dacht dat die alleen in pakken waren, ik ken wel de paarse en oranje dozen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.