Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-09-2013 om 10:39

'de zolder is afgebrand, en daar lagen de oude foto's '

Even een berichtje voor de deelnemers die niet bij Off Topic 'over het forum' meelezen.

Er zijn stevige veranderingen doorgevoerd wat betreft archivering. Sommigen zullen hier heel blij mee zijn, anderen zullen de 'oude foto's' node missen. Ook al kijk je er in de praktijk zelden meer naar, je weet dat ze er liggen, dat je als je echt graag zou willen zou kunnen terugstappen in toen. Maar nee, het is voorbij.

Op naar de toekomst, ik hoop dat veel nieuwe ouders plezier zullen beleven aan OO na de recente update, al mis ik de oude oranje pagina's. Time to say goodbye.

tonny

Ik hoop maar dat je niet bedoelt dat je het forum gaat verlaten, maar 'goodbye' zegt tegen het oude forum?

Katniss

Katniss

20-09-2013 om 17:32

Elk nadeel hep zijn voordeel

Ieders oude zonden zijn ook in het grote niets verdwenen
Maar Tonny, niet (weer) echt weg gaan hè?! Het wordt hier vast weer heel gezellig als we allemaal gewend zijn aan wit en rood. En natuurlijk moeten er nieuwe mensen bij komen, dus die veranderingen zijn voor een goed doel.

Tonny

Tonny

20-09-2013 om 19:34

Nostalgie helpt nie

Ik kom hier vast nog jaren, ondanks de verbrande foto's

Tonny

Tonny

20-09-2013 om 19:35

Maar wat ik wel vervelend vind: al die nieuwe nicks o.t.

katniss kent mij dus. Maar ja, wie is Katniss.

Clowntje

Clowntje

20-09-2013 om 20:36

Ja, dat wisselen van nicks

Soms heb ik het snel door, meestal duurt het een eeuwigheid.
Katniss weet ik ook wie het is, kan alleen niet meer op haar vorige nick komen.......
Dan herken je dus iemand aan schrijfstijl maar weet niet meer welke naam....

krin

krin

20-09-2013 om 20:49

Nostalgie

is ook niet meer wat het geweest is.
Er zitten nog aardig wat foto's in mijn hoofd, gelukkig.

Jesse_1

Jesse_1

20-09-2013 om 21:27

Erg

Ik vind het echt heel erg, was juist bezig om bepaalde dingen op te gaan slaan. Mijn eigen dingen over onze eigen kinderen, een soort 'schriftje' met wetenswaardigheden.
Echt heel erg.
Idd Tonny, de oude foto's op zolder die plots in een brand zijn opgegaan.... (((((((((((

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2013 om 00:03

Ik zat een beetje te mopperen

over de nieuwe opzet van het forum en toen zei mijn man "mooi moment om af te haken misschien." Ho ho, zei ik toen, dat ik het nu even niet zo leuk vind wil niet zeggen dat ik er wég wil!! Tsss... het idee

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-09-2013 om 15:36

Nou, ik zit meer dan te mopperen

Een heleboel weet ik nog, maar ik was meer vergeten dan ik dacht. Druk bezig met teruglezen en opslaan. Helaas is bijna alles al weg, waar vorige week nog met klem werd gezegd dat het niet zou gebeuren. Bij de overgang naar het nieuwe forum is niet het hele archief mee gekomen, dat zou nog gebeuren. Het beetje wat wel meegegaan is is nu ook weg.
Ik voel me net de moeder van Jan Smit,alles is weg. Inclusief mijn vertrouwen.
Het is echt heel erg maar ik overweeg om na 14 jaar te stoppen.

Tonny

Tonny

21-09-2013 om 15:55

Hee Rosa....

Kom, kijk naar buiten, daar schijnt de zon ( hier tenminste wel).

Stort je energie op fotoboeken met bijschriften. Misschien heb je nog oude agenda's waarin je aanknopingspunten vindt voor verhalen om te bewaren. Dit is nou eenmaal de digitale wereld. Het blijft altijd belangrijk dingen die je echt wilt bewaren fysiek in een kast te zetten. Het is niet anders. Een dure les...

Het doet pijn, deze afgebrande zolder, dat geloof ik zeker, maar kom, de kostbaarste verhalen zitten in je je hart. Niet in een of ander digitaal bestand.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-09-2013 om 18:19

Tonny

Ik ben afgelopen najaar ziek geweest en ik ben die hele periode kwijt. Ik ging terug lezen en toen bleek dat ik al eerder ziek was geworden en flink medicijnen heb gehad. Ik ben dat dus echt uit mijn geheugen kwijt. Nu is dit een recent iets en kan ik nog terugvinden, maar ik weet niet wat ik van vroeger kwijt ben omdat het ook niet meer in mijn geheugen zit.
De grote lijnen weet ik vaak nog wel, maar hoe het precies zat met mijn zorg en verdriet om mijn zorgenkind, hoe het traject is verlopen, de lieve reacties van hier, de wisselingen van zorgverleners, dàt weet ik gewoon niet meer precies.
Maar goed, genoeg gemauwd. Vanavond achter de computer en redden wat er te redden valt.

tonny

tonny

21-09-2013 om 23:23

dat is naar Rosa... - o.t.

Kan me voorstellen dat je dat allemaal nog eens terug zou willen lezen. Succes met de reddingsactie, mail anders even naar Forumbeheer, misschien kunnen ze helpen. Vroeger kon je ook hele discussiedraden 'kopen' toch? Heb me daar nooit in verdiept, maar zoiets staat me bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.