Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hortensia

Hortensia

01-01-2016 om 14:13

De tekening van vandaag

Even los van mijn mening over ouders die zich, als de kinderen in de buurt zijn, totaal katjelam drinken: wat is een "biri"...? Google maakt me ook al niet wijzer.

Bier

En ik neem aan dat de tekening zoals altijd d.m.v. overdrijving grappig is bedoeld.

Mijn dochter vroeg als peuter wel eens, mama, wil je nog kemmelaai? Ze hoorde mij dan in de winkel om een pakje Camel Light vragen. Zo zal die biri wel bier zijn.

skik

Hortensia

Hortensia

01-01-2016 om 14:34

Oké

Ik dacht al zoiets, maar ik maak wel vaker blunders door iets volkomen verkeerd te begrijpen terwijl het bij de rest van de wereldbevolking allang bekend is dus ik dacht: ik vraag het wel even.

Grappig vind ik het nog steeds niet, maar dat zegt meer over mijn gevoel van humor (andere keren zitten er wel weer heel sterke tussen)

Fiorucci

Fiorucci

01-01-2016 om 15:41

Tja

Dit is meer een spiegel voor sommigen, denk ik...

Hortensia

Hortensia

01-01-2016 om 15:50

Fiorucci

Soort van troost dus: "Je bent niet de enige"
Het is ook niet de bedoeling er zuur en met een wijsvingertje over te doen, en het zwaarder te maken dan het al is

Laat ik maar meteen een bekentenis doen: die spiegel heb ik ook zo nu en dan met het stripje, vooral met het onderwerp schermpjes, het single-working-mom-gebeuren en kinderen die heel anders op uitjes reageren dan je had gehoopt ("into the wild" bijvoorbeeld).

neteret mut

neteret mut

01-01-2016 om 16:39

mee eens

Al moet ik ook bekennen dat ik de tekening niet altijd bekijk. Biri zou ik niet over nagedacht hebben ( en de uitdrukking "katjelam" kende ik ook niet )

Hortensia

Hortensia

01-01-2016 om 17:00

netere mut

Kijk, en zo leren we van elkaar!

volgens mij

Ik vermoed dat biri gewoon straattaal is voor bier, en deze site geeft mij gelijk: http://www.straatwoordenboek.nl/letter/B/biri. Al is die vermelding uit 2006 wat in de straattaal waarschijnlijk net zoiets is als het Pleistoceen.

Ik vermoed een Surinaamse afkomst van dit woord, veel Surinaamse woorden hebben een -i uitgang, waaronder ook de nodige woorden die in de straattaal zijn beland.

Wat die tekeningen betreft: deze riep bij mijn geen herkenning op, maar ik moest wel grijnzen bij die van een paar dagen geleden:'Naar bed? Hebben we al avondeten gehad dan?' Dat had mijn dochter kunnen zijn (je hoort vaak dat kinderen gedijen bij een voorspelbare dagindeling, maar die leidt er dan gek genoeg niet toe dat ze die dagindeling ook daadwerkelijk juist voorspellen)

Groeten,

Temet

neteret mut

neteret mut

01-01-2016 om 22:04

ook geen herkenning

bij die van vandaag, wel bij die van een aantal dagen geleden en dan vooral bij het gevoel erbij. Voel me idd soms net een taxi (gisteravond of beter gezegd vroeg vanochtend heb ik een vriendin van oudste dochter naar huis gebracht, ze bood wel aan om een taxi te laten komen om haar naar huis te laten brengen dus in dit geval mijn eigen schuld). Zolang kinderen thuis wonen en geen rijbewijs hebben komt taxi dienst voor (en dat kan dus best wel lang zijn ondervind ik)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.