Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-05-2015 om 11:26
Deze zomer gaan wij niet op vakantie. Ik heb sinds maart geen werk meer en dus zijn de financiële middelen beperkt. Om de kinderen toch een bezigheid te geven tijdens de 8 weken vakantie, wil il ze verrassen met een puppy. Ik weet zeker dat de Beagle in de smaak gaat vallen. In feb. is onze Maltezer na 13 jr overleden en een hond wordt erg gemist.. Als ik kijk op het internet, zie ik prijzen voorbij komen die ik echt niet kan ophoesten (450 - 650 euro!) Waarom vragen mensen zulke bedragen voor een hond? Is dat echt om alleen de niet-serieuze kopers op afstand te houden? Kan iemand mij vertellen of pups überhaupt ook 'gewoon' weggegeven worden? Ik zie daar namelijk geen enkele advertentie over.
Hopelijk zijn we binnenkort een harig gezinslid rijker
25-05-2015 om 12:41
Engeltje
Ook een niet-rashond heeft veel kosten. Meestal is er toch wel een aanschafprijs vanaf 100 tot een paar honderd euro en de overige kosten zijn gelijk. Registratie van de chip, voer, alles wat je nodig hebt voor een hond, het hoort er allemaal bij.
Net als jij hebben wij vroeger een rashond gehad, maar wat toen in guldens gevraagd werd, wordt nu in euro's gevraagd.
Ik lees jouw verhaal nadat ik de mijne heb geschreven. Ik kan het duidelijk verder alleen maar met je eens zijn.
25-05-2015 om 13:57
tussendoor
Even snel een reactie, zonder die hierbiven uitgebreid te hebben gelezen.
Je kan kijken bij het asiel (www.dierenasiel(s).com: zoek even via google). Het zal je verrassen hoeveel soorten honden je daar kan vinden. Daarnaast kan je kiezen voor herplaatsing of zoeken op een mix (een slippertje, zeg msar ). De kan dat je er een pup vindt is niet heel groot maar dat is dan de keuze die je maakt of je btelaat de volle mep.
Het zou me niet verbazen als er regelmaitg herplaatsingen zijn aangezien t niet een heel makkelijk op te voeden ras is.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.