Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

17-01-2015 om 10:19

De perfecte dagelijkse tas?


Charis

Charis

19-05-2015 om 10:12

Geld

Juno, die tas van Chalrose is niet helemaal mijn smaak, maar als jij hem geweldig vindt zou ik ervoor gaan hoor. Zoals je zelf al aangeeft is het een tas waar je lang mee gaat doen. Ik ben zelf ook tassengek en kan me ook goed voorstellen dat je er het geld voor over hebt. Ik heb tassen van Bosboom (tegenwoordig Sacco), Claudio Ferrici en Fred de la Bretoniere en die waren allemaal over de 100 en soms over de 200 euro. Ik zou nog wel even goed kijken hoeveel die accenten kosten, dat kan nog aardig in de papieren lopen.

Mijn huidige tas is van Liebeskind. Het is een compact model met drie ritsvakken en na al die grote tassen waarin ik nooit iets kon terugvinden vind ik het heerlijk dat ik alles overzichtelijk en meteen bij de hand heb. Mijn bezwaar tegen Liebeskind is dat het leer weliswaar heerlijk zacht en soepel is, maar dat het wel de neiging heeft te verkleuren. Kun je nog wat beoordelingen vinden van Chalrose? Kijk anders eens op de Duitse tassensite Wardow.com. Daar zijn alle mogelijke merken en soorten te vinden.

Juno

Juno

19-05-2015 om 20:16

Sorry Karmijn

Die tas vind ik echt niet mooi.

Ach

Juno, ik vind 'm prachtig!

Een van de weinige dingen die ik van mn vader heb geleerd is dat je bij dit soort dingen de rekensom wat acceptabeler moet maken. Soort cognitieve dissonantie zeg maar. Stel je gebruikt die tas dagelijks, pak 'm beet twee jaar. Dan kost de tas ongeveer 0.39 cent per dag. Das toch een kóópje? Werkelijk! Waar twijfel je nog over zou ik bijna zeggen!

Ik ben heel goed in dit trucje. Mijn laatste tas heeft me dan ook ruim het dubbele gekost Nog elke dag diep gelukkig mee!

Juno

Juno

19-05-2015 om 23:35

Swaen ot

Ben je de forummer die vroeger de naam had van een citrusvrucht?

Mandarijn?

Euh nee. Ik ben nogal naamvast hier

Bedoelde je Mandarijn? Waar is ís Mandarijn trouwens? Ik ben zo slecht in nickwisselingen...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-05-2015 om 10:51

Manda Rijn

heb ik al heel lang niet meer gesignaleerd. Dat kan aan mij liggen, maar ik herken mensen vaak na verloop van tijd (ben wel een beetje secundair ha ha) wel weer na een nickwissel. Een keer tussendoor meen ik haar gespot te hebben maar nu al een tijd niet meer. Maar nogmaals, dat kan ook aan mij liggen.

Aagje

Juno

Juno

20-05-2015 om 14:15

Okee

Niets ten nadele van jou hoor Swaen , maar ik was zó blij dat ik eindelijk iemand had terug gevonden. Jouw manier van schrijven lijkt wel op Manda Rijn. Alleen Barveaux herken ik maar zij doet geen moeite om verborgen te blijven.
De reden dat ik twijfel over de tas is de prijs. Ik vind het een tas die maximaal €200,- €250,- zou mogen kosten. Volgens mij is hij dat in het verleden ook geweest. Ook dan is nog een gigantisch bedrag voor een tas, maar dat kan ik naar mezelf verantwoorden en voor mijn gevoel is de tas niet meer 'waard' dan dat. De accessoires zijn inderdaad erg duur maar volgens mij kan ik best een strik namaken. Die buttons kan je nl ook los kopen. Ik weet nu wel beter wat ik wil: een wat stijvere tas, geen onderverdeling, neutrale kleur zoals zand of bruin, afmeting ongeveer 30 x 20 x 15 zonder handvat. Nou, zou moeten lukken, toch?
Gisteren zag ik iemand met een werkelijk práchtig klein tasje, alles er op en eraan, alle verhoudingen klopten. Het was zo'n tas die ook je portemonnee is en waar je telefoon in kan maar deze was dus niet rechthoekig. Aangesproken, merk gevraagd, kan ik die hele tas gewoon niet online vinden.... Zou erg leuk zijn geweest voor erbij.

merk?

Ik vind het wel een compliment. De reacties van Manda Rijn vond ik altijd uiterst vermakelijk

Welk merk was dat tasje voor erbij?

Juno

Juno

20-05-2015 om 17:34

Swaen

Castelijn & Beeren. Ze hebben nu ook wel van die minitasjes maar die zijn zo niet af.

Furla?

Castelijn&Beerens maakt mooie dingen inderdaad! Een tikje te klassiek soms. Naar mijn smaak dan. Er bestaan ook sites met outlet van dat merk. Wellicht daar eens kijken?

Ken je Furla? Maakt ook wel mooie dingen. Soms iets té af. Ik heb daar vorig jaar een mooi minitasje van gekocht.

tonny

tonny

24-05-2015 om 12:47

leer

Ik vind een tas van leer het plezierigste, maar inderdaad vaak duur - en vorig jaar kocht ik er een in een tassenzaak die nu al enorm is verkleurd én al een beetje stuk (zacht leer) dus dat is jammer. Had ik maar geen rood moeten kiezen, nu is-ie oranje/bruinig geworden.

Omrekenen wat je tas per dag kost, mwah, dat is verzachtend bedoeld, maar daarmee wordt het te verrekenen bedrag niet lager helaas.

Ga gewoon naar een serieuze tassenwinkel en kijk daar rond, ik vind dat je een tas toch moet voelen en ruiken voordat je hem koopt (hahaha ik lijk boer Geert wel!)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.