Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-01-2021 om 21:05

De laatste pagina

Lezen, Netflixseries, spoilers... ik kijk graag eventjes stiekem naar ‘de laatste pagina’. Anderen vinden dat nergens op slaan, omdat de spanning er dan af is. Maakt mij niks uit, ik geniet nog steeds van boek/film als ik al (iets) van de afloop weet. Zijn hier meer van dat soort mensen ?
Heb weleens gehoord dat mijn oma - die ik nooit gekend heb, ze stierf een paar jaar voor mijn geboorte - ook altijd de laatste bladzijde opsloeg om vervolgens het hele boek te lezen.

vlinder72

vlinder72

10-01-2021 om 21:32

Iets anders

Nee, dat doe ik niet maar bij echt enge films die ik toch wil zien, lees ik eerst het plot zodat ik weet wat gaat komen.

Bij andere films en series doe ik dan dat weer niet.

Eva

Eva

10-01-2021 om 22:00

Nee

Maar vooral bij films vind ik het wel heel fijn om vooraf te weten of het goed af loopt.

Bennikki

Bennikki

10-01-2021 om 22:10

Oh nee

Dat zou het voor mij compleet verpesten. Ik kijk hoeveel sterren een boek of film krijgt en of het onderwerp me aanspreekt, verder wil ik echt niets weten.

margaretha

margaretha

10-01-2021 om 22:23

Wel bij lezen

Ik lees vaak een hoofdstuk of 4 en dan het laatste hoofdstuk waarna ik weer vanaf hoofdstuk 5 verder lees. Bij series en films vind ik het prima om spoilers te horen maar ik zoek niet speciaal tussendoor het einde op om even te spieken. Ik lees of zie ook zonder enig probleem 1 of meerdere keren.

Ja bij lezen

Precies wat margaretha zegt

Lou

Lou

11-01-2021 om 19:43

Nee zeg

Ik snap niet waarom je dat zou doen. Omdat je nieuwsgierig bent? Maar dan ga je daarna toch niet net zo geboeid het hele boek zitten lezen? Tenzij je het verhaal anders misschien te eng zou vinden, dat snap ik dan weer wel. Ben niet zo van de horror namelijk

De volgorde van Margaretha en Elledoris snap ik al ook niet. Waarom zou je halverwege het boek het einde gaan lezen en dan weer verder vanaf de helft, dan is er toch niets meer aan? Of lezen jullie boeken waarbij dat niet zo veel uitmaakt?

Nou ja, kortom, ik snap er niets van haha.

Ik lees trouwens wel vaak de eerste (halve) pagina voordat ik een boek koop. Dan weet ik meteen of ik zin heb om door te lezen.

Pirata

Pirata

11-01-2021 om 21:02

Bijna altijd

Ja, ik kijk in die zin dat ik gerustgesteld moet worden dat de held het overleeft. Meer dan dat hoef ik niet te weten. Anders heb ik het hele boek zo'n onrustig gevoel. Misschien moet ik boeken lezen met minder moord en doodslag? 🤔

Misdreavus

Misdreavus

11-01-2021 om 21:20

nee echt niet

Ik was al niet blij toen ik in een pubquiz op zaterdag hoorde welke kandidaat er op vrijdag af was gevallen bij de slimste mens.

Ik vind spoilers echt supervervelend en een deel van het einde al weten zou voor mij reden zijn om het boek niet meer te willen lezen.

Beatrijs

Beatrijs

12-01-2021 om 08:05

Geheim van kamer 622

Dan is dit dikke boek van Joel Dicker niks voor jou. Er is een moord gepleegd maar ik weet al honderden bladzijden niet op wie.

Raffie

Raffie

12-01-2021 om 10:30

Ja!

Doe ik ook, al jaren, ik denk sinds ik een keer een boek heb gelezen dat slecht (echt slecht) afliep, geen idee meer welke. Het verpestte voor mij achteraf het hele boek en ik had spijt dat ik het gelezen had (slaat nergens op, ik weet het...)

Ik kijk weinig films, als ik een film kijk, het liefst een kinderfilm of een verfilmd boek (waarvan ik het boek dus al gelezen heb.

Laatst bij een serie (Jane the virgin) ook de laatste aflevering half gekeken voordat ik aan het laatste seizoen begon.

Bij boeken zorgt het ervoor dat ik rustiger kan lezen en meer kan genieten van het verhaal, zonder als een dolle door te willen lezen om te kijken of het wel goed afloopt.

Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die dit doen (en ook dat er mensen zijn die dit totaal niet begrijpen)

altijd

Ik lees vrijwel altijd de laatste bladzijde van een boek. En dat doet niets af aan het leesplezier dat ik van het boek heb.
Bij series die ik alleen kijk, doe ik het ook wel eens. Enge films kijk ik sowieso nooit.

Hangkous

Hangkous

12-01-2021 om 11:03

Als een dolle doorlezen

Dat doe ik dus wel als ik wil weten hoe het verhaal afloopt. Dan zet ik het boek in de kast en na een paar weken/ maanden pak ik het nog een keer. Dan les ik rustig en geniet van het verhaal, omdat ik al weet hoe het afloopt.
Zo staan er in mijn grote boekenkast en paar boeken die ik regelmatig herlees. 1 boek in het Engels om mijn Engels en beetje bij te houden maar ook Nederlandse boeken waar ik dan altijd toch weer nieuwe details in ontdek.
Het liefst wel papieren boeken met de ereader heb ik dat niet, dat is geen boek.

Nee, ander type boek

De meeste boeken die ik lees, heeft het geen zin om af te vragen hoe het afloopt. Het zit ' m in de ontwikkeling in het boek en niet zozeer de afloop.
En ik zou het zeker niet doen bij Hugo Claus "Het verdriet van België", een heel boeiend boek, behalve de laatste paar hoofdstukken. Één van de weinige boeken (gelezen voor mijn ontspanning) die ik niet heb uitgelezen!

Dees

Dees

12-01-2021 om 19:59

Nee niet

Nee ik doe.dat dus niet ik lees het boek helemaal uit.

Kreeg laatst wel commentaar van mijn man inzake een serie die we volgen. Hij vroeg zich af of een van de hoofdrolspelers in een serie 5 vaar het gevang in zou gaannik zei dat het hoofdrolspeler en de hele serie draait om hem dus nee dat gebeurd niet vind hij flauw en hij zei dat kun je dus geen series meer kijken als.je zo beredeneerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.