Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fleur

Fleur

21-08-2013 om 09:40

De ene maat is de andere niet

Ik vind het zo gek, ik ben inmiddels vanaf afgelopen juni een kleine 15 kilo afgevallen en droeg maat 48,mijn lievelingsbroek (48) moet ik met een riem goed strak trekken want ik heb een overschotje van zo'n kleine 12 centimeter stof,hij zit nu dus ook niet lekker meer,want hij is eigenlijk veel te groot.Gisteren even de klerenkast ingedoken en op zoek gegaan naar 46,3 broeken gevonden(zelfde merk),de ene zit strak, de andere twee kunnen gewoon niet dicht,nu weet ik wel dat de ene maat de andere niet is,maar 48 is echt veel en veel te groot,15 kilo eraf (volgens mij 3 kledingmaten),maar zelfs 1 kledingmaat kleiner past niet/niet lekker.Waar zit dat nou in,wordt er een beetje gedemotiveerd van eerlijk gezegd.

Misschien

zit het gewichtsverlies van 15 kilo niet zozeer rond je taille?

En inderdaad, ik heb meestal maat 40. Maar het maakt nogal uit of ik maat 40 van Miss Etam heb (te groot) of van H&M *(te klein). Niet gedemotiveerd raken hoor, als je 15 kilo bent afgevallen doe je het hartstikke goed!

Hanne.

Hanne.

21-08-2013 om 10:44

Model

Naast dat de ene broek de andere niet is kan ook bij het zelfde merk kan het model wel heel anders zijn en dat kan ook heel veel uitmaken.

Ik heb verleden week ook vol verbazing kleding staan passen. Een t-shirt maat M aantrekken en vervolgens een jasje maat XL nodig hebben, dat eigenlijk nog te strak zat...

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2013 om 11:43

Model

Ik ben dit jaar ook 15 kg afgevallen en mijn oude broeken zijn te groot, maar er zit wel verschil in het model. Ik koop alleen nog maar broeken bij MS. Daar hebben ze 3 modellen, het model met rechte pijpen is duidelijk wijder dan die met strakke pijpen. Bij de taille zal het niet zo heel veel uitmaken. Ik heb nu maat 46 gekocht van het strakke model, dat model vind ik het lekkerst zitten en zelfs die is bij de buik nog iets te wijd. Heel vreemd eigenlijk, want de pijpen zitten wel aansluitend, terwijl daar het vet niet zit.

liora

liora

21-08-2013 om 13:37

Verschillen

Inderdaad verschilt het zo per merk en per model. 15 kilo is niet drie maten, en hoe groter de maat hoe meer kilo's tot de volgende maat.

Ik begrijp goed dat het demotiveert maar eigenlijk moet je gewoon denken: ik ben 15 kilo afgevallen, dat is namelijk een feit, en de rest is subjectief!

Liora

Knap hoor!

Als je weegschaal 15 kilo minder aangeeft ben je die gewoon afgevallen, hartstikke goed. Je bent je kast ingedoken en de broeken die daar liggen passen niet of zitten niet lekker. Geen idee hoe oud ze zijn maar je figuur veranderd ook in de loop der jaren. Of er zijn in verhouding inderdaad minder kilo's rondom de taille verdwenen. Of de 12 cm. minder buikomvang past niet bij het model van je oude broeken. Wat kan jou het schelen. Je bent 15 kilo afgevallen, tijd om lekker te gaan winkelen voor een leuke nieuwe broek die wel perfect zit.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2013 om 11:41

Haha

Afgelopen week was het een dagje minder warm, dus heb ik me in mijn nieuwe broek gehezen en wat voelde dat goed!

kaatje43

kaatje43

22-08-2013 om 21:29

Inderdaad

Van sommige broeken heb ik maat 42, sommige 44, 2 x 46 en 1x 48. Het is gewoon niet normaal wat het verschil is en bijna allemaal bij dezelfde winkel gekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.