Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Arzje

Arzje

23-12-2016 om 17:22

Dat Arzberg Tric, waar koop ik dat?

Dat Arzberg Tric, daar heb ik nu toch mijn zinnen op gezet. Ik wil starten met de borden. Maar waar koop ik het? Vriendlief vond het op internet plastic achtig uitzien, net als zoon. Nu wil ik het in het echt laten zien. Winkels hier in de buurt af geweest maar niemand heeft het.

Anders online? Waar hebben jullie ervaring mee? Ik heb het eigenlijk komende woensdag nodig

vlinder72

vlinder72

23-12-2016 om 17:44

Bol.com

Volgens mij heeft bol.com het ook. Als je het vandaag besteld, heb je het morgen inhuis. Is het niks dan stuur je het weer terug.

Taruh

Taruh

23-12-2016 om 17:48

bol idd

maar niet direct door bol geleverd, wel heel goede recensies, levertijd 4-6 dagen.

Woldring

Die heeft alles. Ook de bijzondere kleuren. Wij hebben sepia ( prachtig) en een aantal vrolijke kleuren voor 'alledag'. Ik ben enorm fan. En nee, het is echt niet plasticig. Het isprachtig. Tijdloos stijlvol. En je hebt nooit meer gebrek asm verjaardags of Sinterklaas kadootjes. Paar nieuw schaaltjes of kopjes zijn altijd welkom toch?

Ingrid

Overigens...kun je direct....,

Vanaf de fabriek ook b keus kopen ( met een klein stipje of ander dingetje) voor hele schappelijke prijsjes. Ze hebben ook een site volgens mij.

Ingrid

goeie grutten

Dat kost wel wat. Ik vind een mooi gedekte tafel heel chic...bij een ander. Ik heb er niet het oog voor of het geld er voor over of zin om moeite te doen, erg he?

Silone,

Hier jarenlang geleefd met een paar dozen Blokker serviesgoed. 6 diepe, platte en ontbijtbordjes voor 25 euro. Dat genre.

Sind een jaar of 5 arzberg. Idd paar honderd euro geinvesteerd in basis setjes borden. En daarna her en der dingen aamgevuld. Schaaltjes, kopjes, etc.

En ik geniet nog steeds. Ik ben dol op lekker eten, en echt, ik geniet er elke dag van als ik mooie borden op tafel zet om t op te serveren. Eerlijk gezegd had ik dat niet gedacht, dat het echt een dagelijks terugkerend plezier is om dat servies op tafel te zetten. Maar t is echt zo. Ik vind het de investering meer dan waard.

Los daarvan: oersterk, er breekt zelden wat. ( was bij de Blokker wel anders. Her en der scherven eraf of er brak weer eens iets) Ze worden niet gloeiend heet in de magnetron ( mijn Blokker borden wel) en zijn zelfs redelijk ovenbestendig..,

Ingrid (fan)

B-keus

Ik heb dat servies gekocht bij een winkel hier in de buurt die de B-keus verkocht. Er mankeert niks aan, geen zwarte stipjes of onregelmatigheden in het glazuur. Het enige is dat sommige van de grootste dinerborden net niet 100% recht zijn. Dat zie je alleen maar als je een stapel in de keukenkast hebt staan, het scheelt bij een paar borden een millimetertje. Maar als het bord op tafel staat merk je er niks van. Volgens de informatie van de fabriek betekent B-keus dat het niet extra is gecontroleerd, niet dat het afgekeurd is voor A-keus. Het scheelt in prijs wel de helft. Ik heb alles in het wit, echt prachtig.

skik

ik heb het ook

Maar ik ben er niet echt heel tevreden over. Veel schaaltjes hebben inmiddels klein stukje er af. En op de borden die je strepen van bestek. En we eten toch gewoon. Ik heb ook servies van Iitalla (vroeger arabia) en dat blijft veel mooier.

Specht

Specht

24-12-2016 om 13:29

Alkes

Ik ben benieuwd:
"Hoe kun je nu op borden strepen van bestek zien?"

Stukjes er af

Dat heb ik ook, borden of kommetjes met stukjes er af. Ik wijt dat aan mijn lompheid. Eén keer per jaar loop ik mijn verzameling door en vul aan wat beschadigd is. Helaas is de servieswinkel nu failliet dus moeten we maar eens wat voorzichtiger gaan worden.

Arabia vind ik nog mooier dan Tric, maar da's helemaal zo begrotelijk.

skik

Specht

Nadat ik het had getypt heb ik de borden nog eens bekeken en denk dat het inderdaad niet van bestek komt. Maar er zitten wel allemaal kleine zwarte streepjes op de dinerborden. Gek genoeg hebben de ontbijtborden het veel minder. Misschien komt het door de afwasmachine of de duur van het gebruik (ik het die borden al jaar of 10). Maar ik vind dat je voor de prijs wel mag verwachten dat het jaar of 10 mee gaat

Arzje

Arzje

22-01-2017 om 16:12

Is prachtig!

Ik heb ondertussen een aantal borden van hen. Echt heel mooi, ik ben er zo blij mee!

Deels via Woldring gekocht, deels via Oudshoorn in Leiden. Want de levering via Woldring is zeer traag, ik wacht nu al weken op het laatste bord. Ik ga er nog wat borden bij kopen, maar dat doe ik ook via Oudshoorn. En daarna wil ik de rest ook

Leuk!

Wat voor kleur(en) heb je?

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.