Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pina

Pina

31-05-2016 om 07:20

DAS klei - en dan? lakken?

Mijn zoon heeft iets moois gekleid voor opa en oma's feest. Maar die DAS klei heeft zo'n nare geur en die lijkt niet weg te gaan, ook niet als de klei is opgedroogd.

Zou je zoiets moeten lakken of zo??

Iemand ervaring? Spuitlak? Of wordt dat helemaal niks? Is de geur dan weg?

dank dank
(beetje spoed overigens)

Magalí

Magalí

31-05-2016 om 08:10

Plakkaatverf?

Wij verfden dat vroeger met plakkaatverf. Goed laten drogen en dan vernis erover. Of geen plakkaatverf en dan meteen vernis, als je de kleur van de klei prima vindt. Kan prima hoor! Wel zorgen dat de klei door en door droog is voordat je gaat verven of vernissen.

margaretha

margaretha

31-05-2016 om 09:00

in mijn herinnering

rook het spul zolang het niet echt goed droog was en dat drogen duurde lang. Tenminste het echt in en in droge, een week ofzo toch zeker wel.

lieverdje

lieverdje

31-05-2016 om 10:37

de geur verdwijnt vanzelf

inderdaad. Duurt wel even..... Ik weet ook niet of het spul tegen lak kan. Als je het gaat lakken, zou ik lak op waterbasis gebruiken, voor de zekerheid. Geen botenlak ofzo

Pimpelpaars

Pimpelpaars

31-05-2016 om 10:48

stiften

Wij kleuren klei en gips gewoon met viltstift. Dat geeft veel minder troep en is veel preciezer.

Das klei droogt inderdaad heeeeeel langzaam.

Pina

Pina

31-05-2016 om 12:35

aha vanzelf dus

Bedankt voor jullie snelle reacties!

We hebben a.s. vrijdag het feest, hij heeft afgelopen zondag een waxinelichtje gemaakt met gekleurde steentjes erin, heel mooi. Dus we willen niet kleuren. De geur is nu nog aanwezig, maar ik vond de afgelopen dagen ook al dat het lang duurde voor het droogt.

Waarschijnlijk dus nog niet droog genoeg en fijn te horen dat het vanzelf weggaat! Gewoon geduld hebben dus...

dank!

Gekkies!

DAS-klei ruikt juist heerlijk! Instant kleuterschoolherinneringopwekkend lekker.

skik

Pina

Pina

01-06-2016 om 07:05

haha

Ja Skik, zo kan het ook ervaren worden!
Leuk dat je goede herinneringen hebt aan de kleuterschool

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.