Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

culotte??

Ik ben nu al een paar keer een culotte tegengekomen (vroeger zeiden we gewoon broekrok volgens mij). Gaan we dit écht dragen?
Wat mij betreft een retorische vraag....

Goudvis

Goudvis

16-03-2016 om 19:42

Nee

Nee, dat ga ik nooit dragen. Maar het zal wel een item zijn dat nog jarenlang te zien zal zijn, omdat het vast heel praktisch is.

Elfje65

Elfje65

16-03-2016 om 20:18

Ook al een paar x

Wat mij betreft een echte no go. Ziet er niet uit. Dus nee, ik hoop het niet, zeker niet door mij.

Hortensia

Hortensia

16-03-2016 om 20:49

Sansculotte

Ik doe niet mee met de mode, maar heb wel interesse in heel oude mode

Een culotte is voor mij dan ook vooral een antieke herenkniebroek die tijdens de Franse Revolutie werd vervangen door de pantalon die we tegenwoordig kennen, maar de conservatieve antirevolutionairen noemden dat de "sansculotte" (zonder broek, letterlijk).

Ik heb toch maar even een googlerondje gedaan en inderdaad, daar was de 21e eeuwse culotte! En ik had een déja-vu.

Deze broeken hadden we pakweg 25 jaar geleden ook. Heeft weinig te maken met de culottes van eind 18e eeuw. Maar wel met de Marlene-Dietrich-revivalstijl uit die tijd.

Grappig, hoe oude stijlen telkens weer opnieuw uitgevonden worden!

Destijds vond ik het een prettige broek. Ook wel bekend als een wat lossere variatie op de verfoeide broekrok. Maar anno 2016 hoef ik niet meer zo nodig

40er

40er

16-03-2016 om 22:16

dol op

Ben dol op vintage, maar een culotte is voor mij ook echt een no-go! Ten eerste al de naam.... Misschien dat er best iemand is die het mooi staat, maar ik ben nog niet iemand tegen gekomen.

Kleurtjes die in zijn vind ik op zich wel leuk. De meeste zijn wel te combineren met zwart

Silone

Silone

18-03-2016 om 11:46 Topicstarter

Ha!

De zwijgende meerderheid trekt dus gewoon zo'n culotte aan....interessant...
http://www.monshowroom.com/en/zoom/paul-and-joe-sister/jupe-culotte-ecru-laine-vierge-carreaux-freddo/205813?ectrans=1

Ik zeg: rode neus erbij en hup! naar het kinderziekenhuis. Lang leve de Cliniclowns!

Magalí

Magalí

18-03-2016 om 12:52

Silone

Oh wat erg!! Zouden er serieus mensen te vinden zijn die zoiets vrijwillig aantrekken? Brr!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

18-03-2016 om 15:52

Google

Als ik Google op afbeeldingen van culotte krijg ik netbroekjes met kraamverband en zwangerschapsslips.

Silone

Silone

18-03-2016 om 16:14 Topicstarter

hmmm

Wordt het daar beter van??

neteret mut

neteret mut

18-03-2016 om 16:29

hm

die uit de laatste link is niet mooi, zou ik niemand aanraden. Maar als je gewoon googled kom je veel meer verschillende tegen en daar zitten een aantal redelijk aardige bij (niet voor mij, het blijft een broek en die draag ik niet)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.