Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Knieperd

Knieperd

05-07-2013 om 09:48

Cadeautjes

Gisteren een meningsverschil met man over cadeautjes. Binnenkort hebben we een doop van nichtje en verjaardag van neefje. Dus gisteren op pad om een cadeautje te gaan kopen, waarbij ik in een outletwinkeltje terecht kwam. Ze bleken daar erg leuke spulletjes te hebben en mooi meegenomen, ook nog eens voor een leuk prijsje. Cadeautje voor neefje kostte aan normale prijs € 45,-, ik betaalde in totaal € 15,-, cadeautje voor nichtje betaalde ik € 12.50 ipv € 34.90. Maar nu de discussie: normaal spenderen we zo'n € 25-30 aan een cadeautje, dus man vind mij een knieperd Terwijl ik het een win-win situatie vind; neefje en nichtje krijgen meer dan ze anders zouden krijgen, en het kost ons minder.. Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat vinden jullie?

Met jou eens

Ik ben het met jou eens.

Het standpunt van je man betekent eigenlijk dat je of nooit iets met korting mag kopen, tenzij het precies op het door jou bedachte bedrag uitkomt, of dat je nu weer extra cadeaus zou moeten kopen om aan het gewenste bedrag te komen waardoor je eigenlijk meer geeft dan je bedoeling was; dat zou ik persoonlijk niet zo prettig vinden, want overdreven, en het is dan ook net of je anderen wilt overtreffen (maar goed, daar kan je ook heel anders over denken).

Groeten,

Temet

amk

amk

05-07-2013 om 10:46

financiele waarde

Cadeau's gaan bij mij niet om de financiele waarde maar of iemand er blij mee is, het graag wil hebben. Dat ik daar een maximum op zit is vooral een budgetair probleem.

Laatst nog iemand blij gemaakt met een prachtig kado dat hooguit 2 euro gekost heeft. Was voor een 25 jarige bruiloft.

Knieperd

Knieperd

05-07-2013 om 11:16

Amk

Ik ben het met je eens dat het in principe niet om de financiële waarde gaat. Maar voor neefjes en nichtjes (aan beider kanten 4, dus 8 stuks totaal) is dit bedrag afgesproken met broers en zussen als richtlijn, om de balans tussen de kids wat in evenwicht te houden...

Knieperd

En juist daarom moet je nu geen extra dingen erbij halen om aan het bedrag te komen, want dan verstoor je het evenwicht. Je huidige cadeau heeft al minimaal de waarde van je afgesproken budget. Als je er nog wat bij koopt om aan het bedrag te komen dan heeft elk kind dus twee cadeaus met een werkelijke waarde ver boven het budget. Bij de volgende ronde komt het feestvarken er dan in de vergelijking bekaaid vanaf.

Groeten,

Temet

P

P

05-07-2013 om 11:42

Precies

Je hebt nu al kans dat ze je verdenken van 'niet aan de regels houden' en dit neefje/nichtje meer te gunnen dan een ander neefje/nichtje omdat de rest niet kan weten dat het zo goedkoop is. Koop je er nog wat bij dan wordt het alleen maar erger en inderdaad het volgende neefje/nichtje komt er dan maar bekaaid af.

Knieperd

Knieperd

05-07-2013 om 11:47

Temet

Dat heb ik dus ook tegen man gezegd, ze krijgen nu al meer dan wat eigenlijk afgesproken is. Maar het ligt wel in de lijn van wat we anders zouden geven, alleen is dit een wat duurder merk dan ik anders zou kopen als cadeau. Helaas heeft dit merk enkel kleertjes tot 4 jaar, anders zou ik daar volledig mijn slag kunnen slaan

amk

amk

05-07-2013 om 13:11

Richtlijn

is geen harde afspraak. Ik zie het als een maximum bedrag, niet als een streefbedrag dat gehaald moet worden.

Dat ik er dan regelmatig onder zit zou mij worst wezen. Als de ontvanger maar blij met het kado is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.