Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hulp Sint

Hulp Sint

01-12-2013 om 21:35

Cadeaus voor volwassenen

Ik moet nog wat cadeautjes kopen voor mijn ouders en schoonmoeder, maar heb geen idee.
Laatste jaren kregen ze met name: vogelvoeder pakket, kersttafelkleden met servetten, kalenders, kaarsen etc.
Dit jaar heb ik echt geen inspiratie. Wie heeft tips?
Het zijn geen uitgaans types zoals naar theater, musical en geven ook niks om restaurants. Echte hobbies hebben ze ook niet. Mijn vader fietst graag en mijn moeder leest graag. Maar ze hebben alles al of kopen het zelf. Alle 3 de grootouders reizen wel graag. Binnenkort weer een grote reis, maar reisgidsen hebben ze al. Schoonmoeder leest ook graag en roeit en danst nog.
In de kerstvakantie gaan we met elkaar weg, maar ook daar zou ik niks voor weten.
Ik heb nog 2 dagen om iets te kopen ,maar wat?

Jullie een idee?

Tante Tiny

Tante Tiny

01-12-2013 om 22:07

Keramische bakpan?

Die ben ik net aan het proberen. Veel prettiger dan een pan met tefal-laag.
Ik heb wok-versie van de Action. Werkt op zich goed en is erg makkelijk bij het schoonmaken.
Mijn versie krast wel erg snel. Maar er zijn heel veel merken.
Zelf ga ik ook zoiets kopen voor beide (schoon)ouders voor de kerst.

Suze

Suze

01-12-2013 om 22:34

Het gaat om het gebaar

Vind ik dan.

Dus maak je geen zorgen dat ze alles al hebben (daar hebben meer mensen last van) maar probeer iets te kopen wat ze altijd kunnen gebruiken en niet te groot/onhandig is als ze het niets vinden en je hebt in elk geval je best gedaan. Als

Dus bijv: etenswaren (allemaal Italiaanse dingen of zo/thema/), lekkere wijn of likeur, weer iets met kaarsen (altijd leuk toch?), douchespullen, handcreme, tijdschrift (juist een die ze niet kennen, om eens te proberen). Je hebt ook tijdschriften over reizen, computers, fietsen, misschien ook over dansen of zo? etc. Evt. een CD als je weet waar je ze blij mee kunt maken.

Mensen die alles al hebben

Verras ik meestal met iets eetbaars, iets wat na verloop van tijd weggegooid kan worden of iets wat op gaat.
Suze geeft al een aantal tips.

Verder een kruiden kweekbakje/ bloemenbon
Boekenbon, restaurantbon, hemacadeaukaart
Spiegel voor op fiets? (Met al die achteropkomende amateurracers heel erg veilig)

Sneeuwitje

Sneeuwitje

02-12-2013 om 09:38

koffie/theepakket?

Wat ik zelf heel leuk vindt is een soort pakket, zoiets is hierboven geloof ik al genoemd. Favoriet hier om te geven is een koffie of theepakket (van simon levelt), die hebben echt hele lekkere koffie en thee, en ook aparte dingen zoals kaneelsiroop oid voor in de koffie. Dat aangevuld met bijv. lekkere koekjes of chocola oid geeft een leuk cadeautje, hier in elk geval al met succes aan diverse mensen gegeven voor verjaardag of sint.

Sneeuwitje

mee eens

Iets wat opgaat, of een cadeau-abonnement op een tijdschrift, dat zijn altijd mijn oplossingen voor dit soort dilemma's. Groot voordeel van beide soorten cadeaus vind ik dat ze na gebruik weg zijn (eten, drinken) of weggegooid kunnen worden. Iha heeft men al troep genoeg in huis. Voor etenswaren kies ik dan altijd iets wat iemand niet voor zichzelf koopt wegens te duur. Er zijn bijvoorbeeld tegenwoordig best veel winkels waar erg sjieke bonbons met originele smaakjes worden verkocht, dat is voor een keertje wel eens aardig (als je van chocola houdt uiteraard).

Wat ook nog wel aardig kan zijn onder omstandigheden is een DVD met een oude serie erop ofzo. Stel nou dat schoonmama destijds dol was op "Wie betaalt de veerman?", daar is dan vast wel een dvd van te krijgen. Dat neemt in elk geval niet veel plaats in. Bol.com is in dat geval je vriendje.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2013 om 10:25

iets decoratiefs

voor de kerst ofzo. En idd, dingen die opgaan.

amk

amk

02-12-2013 om 15:03

niks?

gewoon Sinterklaas voor de kinderen laten zijn en de volwassenen een chocoladeletter.

Waarom dingen geven als ze er blijkbaar niet op zitten te wachten?
Een gezellige avond samen is net zo leuk en geeft geen zooi in huis die je weer op de een of andere manier moet afvoeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.