Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

30-08-2016 om 15:38

Cadeau voor man gezocht

Mijn man is bijna jarig en zowel hij als ik weten echt helemaal niets als cadeau. We zijn eigenlijk heel tevreden . Andere jaren kon ik hem nog wel met het één of ander verrassen maar momenteel functioneert mijn brein niet zoals het zou moeten en zijn alle ideeën weg. Graag tips!
Wat info: we gaan op zijn verjaardag al uit eten, avondje of dagje weg kan niet ivm de kinderen (lang verhaal, maar dat gaat niet, ook niet met een oppas). Hij heeft wel wat hobbies, maar de spullen zijn nog niet aan vervanging toe en uitbreiding is niet nodig. Hij leest graag maar er passen echt geen boeken meer in het huis en hij is lid van de bieb. Hij houdt niet van apparaten dus met een ereader oid maak ik hem niet blij. Zijn parfum is ook nog lang niet op.
Nou ja, ik weet het dus even niet.

idee

idee

30-08-2016 om 15:41

misschien

een bordspel?

Paperclip

Paperclip

30-08-2016 om 15:52

Dan dus gewoon geen cadeau

of denk ik nu te simpel?
Je kunt ook nog jezelf verpakken met alleen een mooie strik . Zou dat wel doen zonder de kinderen erbij, haha!

Juno

Juno

30-08-2016 om 15:59

Bordspel

Bordspel, leuk! Tips voor een leuk spel? Hij schaakt graag maar heeft geen schaakmaatje en we hebben vroegah regelmatig Kolonisten, Machiavelli en Carcassonne gespeeld.
Eigenlijk heb ik een verbod op het kopen van spelletjes maar ik denk dat dit nu wel weer opgeheven mag worden. Heb al een jaar of wat niets gekocht. Maar een mooi spel, in een goede uitvoering vind ik een leuk idee!
Schaalborden hebben we.

tante Sidonia

tante Sidonia

30-08-2016 om 16:01

bioscoopbon

voor avondje uit met een vriend?

Tine Winkel

Tine Winkel

30-08-2016 om 16:28

of een tijdelijk tijdschriftabonnement

passend bij zijn hobbie(s)?

Bordspelen - ik hoor veel mensen enthousiast over ticket to ride. Je kunt je natuurlijk ook laten inspireren in/door een goede speelgoedwinkel(medewerker).

Pirata

Pirata

30-08-2016 om 16:35

kleding

Die van mij krijgt dan een mooi T-shirt kado. Altijd handig om te hebben. Of een onderbroek, natuurlijk niet van de Hema. Een wetenschapsboek vindt de mijne ook leuk.

Mijntje

Mijntje

30-08-2016 om 17:54

Toch

Toch een boek geven, gewoon doen Of een dvd met een serie of goede film.
Of een verrekijker of tomtom?

Juno

Juno

30-08-2016 om 18:33

Nou

Dat bordspel vind ik wel een goede, zeker als het ook nog eens een mooie is om naar te kijken. En ik bedacht me net dat hij een mooi overhemd heeft waar nog manchetknopen bij kunnen.
Verrekijkers en tomtom heeft hij en we willen echt geen boeken meer .
Nog tips voor een bordspel? En waar koop je tegenwoordig manchetknopen?

Kinne

Kinne

30-08-2016 om 19:15

Manchetknopen

In een winkel met kleding voor de bruidegom.

Christel

Christel

30-08-2016 om 19:36

Ticket to ride

hierboven al genoemd, is echt leuk!

Tine Winkel

Tine Winkel

30-08-2016 om 22:19

manchetknopen

ook bij bol.com...

Sukran

Sukran

31-08-2016 om 01:34

Bordspellen

Hier is Archipelago een succes en ziet er mooi uit. Strategiespel, vanaf ongeveer 14 jaar. Lijkt iets op Kolonisten maar is iets moeilijker. Genoeg info op youtube. Bol heeft het nu niet maar wellicht ergens anders? Een ander spel dat er mooi uitziet is Robinson Crusoe Adventure on the cursed island, is een samenwerkingsspel maar dat is moeilijk te vinden geloof ik. We hebben net 7 Wonders besteld (meer een kaartspel) en we spelen regelmatig Ticket to Ride. Dat laatste is leuk maar compleet anders dan eerder genoemde spellen.
Hoewel je vraagt om bordspel ideeën, toch nog een andere tip: Flux, waarbij de regels steeds veranderen, en Saboteur.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

31-08-2016 om 08:10

Avondje / weekendje

Bedoel je dat jullie nooit ook maar een avond weg gaan met zijn tweeën?

Juno

Juno

31-08-2016 om 09:00

Vesper Lynd

Ja, klopt.

Diverse tips

Hebben jullie een auto; goede polish met goede doek.
Eigenlijk plezier hebben aan vissen maar geen hengel bezitten; hengel en vispas.
Doos met 6 verschillende wijnen.

Grotere kado's:
Goede lamp om boek te kunnen lezen
Tuinloungeset nu het uitverkooptijd is,
of een bbq.
Of een verbeterde versie navigatiemiddel zoals tomtom

Schylger Famke

Schylger Famke

31-08-2016 om 11:20

Katamino

Je hebt mooie uitvoeringen van Katamino, maar dat is meer een spel voor één persoon, al kun je het ook met zijn tweeën spelen.

idee

idee

31-08-2016 om 14:01

Ticket to ride is leuk, meerdere uitvoeringen en uitbreidingen. Wij hebben Europa en Nederland.

Saboteur is ook leuk, koop dan meteen de uitbreiding (is een kaartspel).

Juno

Juno

01-09-2016 om 13:01

En het is geworden...

Iets heel anders! Een kookworkshop van een dag waarbij gestart wordt met een half varken, hij uitleg van een slager krijgt er worst, spareribs, karbonaadjes, paté en nog veel meer gemaakt gaat worden. Koffie, lunch en bij het avondeten zit het zelf gemaakte spul. Wat over is gaat mee naar huis.
De kinderen geven manchetknopen en ze gaan met hem naar de bioscoop. De ideeën voor het bordspel bewaar ik voor december. Bedankt voor alle input!

rode krullenbol

rode krullenbol

01-09-2016 om 13:42

Hè!

Ben ik net te laat met mijn suggestie: een goede kwaliteit scheerkwast!

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.