Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wentelteefje

Wentelteefje

06-06-2013 om 09:10

Cadeau-idee voor vader/zoon (band)

De vader van een klasgenoot van mijn zoontje (groep 4) heeft een aantal jaren (!) in het buitenland in de gevangenis gezeten (als politiek gevangene) en wordt binnenkort eindelijk vrij gelaten. Ik wil graag een cadeau geven, ben namelijk zo blij voor dit gezin! Ik wil het cadeau ook een beetje voor de zoon (8 jaar) opdat vader en zoon (en moeder) weer een band kunnen opbouwen.
Ik dacht een dagje uit naar het spoorwegmuseum, maar geen idee of dat wat is. Ik ken deze mensen dus niet persoonlijk. Ik denk niet dat ze het heel breed hebben. Wie heeft er een mooi idee?
Als het heel prijzig is kan ik misschien de andere ouders mobiliseren, ik vind wel dat er wat gevierd mag worden!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

06-06-2013 om 10:33

Museumjaarkaart?

?

Pretpark oud?

Klinkt wel leuk voor vader en zoon, samen lol trappen. Vraag is wel in hoeverre de vader nog lol kan trappen, en wat hij aan kan aan drukte enz?

Wel een mooi idee, ik zou er zeker iets mee doen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wentelteefje

Wentelteefje

06-06-2013 om 12:47

Jongensdingen

Heb nog gedacht aan samen kajakken door de stad, karten of naar de klimmuur (dus echte jongensdingen) maar ik heb natuurlijk geen idee hoe de man eraan toe is. Wellicht iets rustigers, bv eten. Ik ga de andere ouders, die daar meer over de vloer komen ook eens vragen. Museumjaarkaart, weet niet of ze daar veel gebruik van zullen maken, op zich wel erg leuk.

Ehh.. is een fotoboek

een fotoboek, ik weet t iets heel anders maar is dat misschien iets. Met foto's van de afgelopen jaren, zodat ze samen dingen door kunnen spreken. Ik weet t geen uitje maar wel iets voor een echte band weer op te bouwen?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2013 om 20:08

Geen activiteit

Stel je eens voor: je komt thuis, maar je bent van thuis vervreemd door de lange afwezigheid en je belandt in een totaal andere omgeving dan waar je jaren gezeten hebt, een gevangenis met vast geen prettige omstandigheden... Die man moet eerst acclimatiseren. Ik kan me niet voorstellen dat je onder die omstandigheden meteen behoefte hebt aan pretparken of musea. Sorry als dat wat bot overkomt voor de bedenkers. Ik stel me zo voor dat hij na al die jaren geen kleren meer heeft die een beetje van nu zijn, of misschien behoefte heeft om gewoon weer eens iets voor zichzelf te kopen. Mijn voorstel: als jullie weten waar deze mensen qua eten van houden, koken jullie voor ze voor de dag dat hij thuiskomt (hoeft zijn vrouw zich daar niet druk om te maken) en als welkomstcadeau geven jullie een royale vvv-bon waar ze samen de stad mee in kunnen. Dat lijkt me al avontuurlijk genoeg voor dit moment.

Wentelteefje

Wentelteefje

07-06-2013 om 07:29

Kaaskopje

Ja kaaskopje, ik geef je gelijk. Een vvv bon lijkt me goed.
Foto's krijgt hij al toegestuurd.
Nu hoor ik van een andere moeder weer dat hij nog niet vrij komt, wel komt er nu snel een proces (duurt al zo'n 2 jaar), wat een ellende allemaal. Kennelijk heeft zijn zoon (en/of mijn zoon) het verkeerd begrepen.

Mee eens

Mijn man heeft een neef die in dezelfde situatie heeft gezeten, ook politiek gevangene. Toen die 'vrij'kwam en in Duitsland aan kwam zijn we (na een paar weken) op bezoek geweest. En die neef was echt niet 'normaal' meer. Niet meer zichzelf...of hoe je dat ook noemt. Ik kende neef ook voordat hij gevangen was en toen was het écht een heel andere man. Hij was stil, teruggetrokken, afwachtend, als verlamd, een standbeeld geworden. En man en hij hebben best een goede band altijd gehad, hebben samen gestudeerd en zijn samen actief geweest in studentenkringen. Ondertussen is dat al een paar jaar terug. Pas nu wordt ie weer een beetje 'zichzelf'.
Die had je echt niet blij gemaakt met een uitje. Hij zat het liefste (veilig?) op de bank...Die had je wél blij gemaakt met een bon. Hij had erna 2 paar kleding b.v. en dat was nog oud ook (van paar jaar ervoor) en behoorlijk versleten. Eten is ook goed. Een taart ofzo...is dat geen idee? Het eten is in buitenlandse gevangenissen over het algemeen ook niet geweldig.
groeten albana

Wentelteefje

Wentelteefje

07-06-2013 om 10:12

een taart erbij is wel zo feestelijk, of iets anders qua eten.
Jammer genoeg duurt het nog even, het proces lijkt nu toch echt deze zomer te beginnen. Mijn zoon denkt dat zijn klasgenoot het verkeerd begrepen heeft. Het is nog maar een proces, hij is nog niet vrij. Een andere moeder vond het een goed idee om tegen die tijd 'iets' te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.