Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dymo

Dymo

30-07-2017 om 17:34

cabaretnummer over 'Johan'

Ik doe graag even een beroep op het collectief geheugen hier
Er is een cabaretliedje van redelijk lang geleden, zeker een jaar of 30 denk ik. Beetje uit de tijd van Michel van der Plas, Guus Vleugel, dat soort schrijvers. Het gaat over een jongeman met de naam Johan, die nog thuis woont en nogal wordt betutteld. Van zijn vader krijgt hij wel eens een biertje, zijn moeder loopt met van alles achter hem aan en zijn zuster Trees (als ik het goed heb) reikt hem 's avonds een urinaal aan en zegt daarbij 'Plas er niet naast, Johan'.
Kent iemand dat nummer? En van wie is het? Ik krijg het niet bij elkaar gegoogled...

Wilgenroosje

Wilgenroosje

30-07-2017 om 18:36

Ken ik

Ja, dat liedje ken ik. Het heet "Johan" en het is van Leen Jongewaard. Ik kan zo gauw op youtube niets vinden en sta op het punt om weg te gaan, maar misschien kom je hier wat verder mee. Ik zal van de week ook nog even zoeken.

Dymo

Dymo

30-07-2017 om 23:47

Ja!

Top! Dat is inderdaad de tekst.
Miriam, ik probeerde op die 'play' link te drukken die bij de tekst staat, maar dat leverde niet de muziek op. Bij jou wel?
Op youtube kan ik het ook niet vinden.
Ben al heel blij met tekst en artiest. Mocht iemand nog een opname kunnen vinden, dan ben ik helemaal gelukkig.

Nee

Bij mij ook niet.
Ik denk dat het nummer zich ergens in de kelders van het vinyl en de geluidstapes bevindt.
Nog niet digitaal.

Overigens zou het wel kunnen dat het in de verzameling van Jacque Klöters zit.
Die had vroeger een radioprogramma waar hij dit soort dingen draaide.
Doet hij dat nog steeds?

Zoek 'm op en mail hem.
Hij weet het zeker te vinden.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

31-07-2017 om 10:01

Andermans Veren

zo heet dat radioprogramma. Volgens mij bestaat het nog met een andere presentator.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

31-07-2017 om 10:52

Andermans veren inderdaad.

Op zondagochtend van 10.00 tot 11.00 uur op Radio 5. Kick van der Veer presenteert het. Ik zou daar zeker een poging wagen Dymo.

Dymo

Dymo

31-07-2017 om 11:47

Dank!

Ga ik doen!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-08-2017 om 12:12

nieuwsgierig

welke Johan ga je verblijden met dit schone lied? Brrr wat een enge gezinssituatie.

Vakantieganger

Vakantieganger

07-08-2017 om 16:26

Radio Rijnmond : het Opkamertje

Radio Rijnmond had (heeft?) een programma waarin allerlei vreemde liedjes voorbij komen.
Misschien kan je daar navraag doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.