Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-04-2022 om 13:36
Elke jaar hebben wij een buurtfeest, en omdat wij enigste zijn met de buren waarvan de inritten langs elkaar staan met overkapping is het al jaren hier onder de carport. Toen we het huis kochten werd dat ons ook medegedeeld. De vorige bewoners waren oudere mensen en die waren altijd thuis en vonden het geen probleem.
Wij hebben gezegd dat we het geen probleem vinden mits ze het wel elk jaar op tijd lieten weten.
Dat ging een paar jaar goed. In 2019 kregen we via de opgave formulier te lezen wanneer het was en dat het bij ons was. Toen hebben we aangegeven dat ze het wel moesten vragen, omdat mijn man onregelmatige diensten heeft en we natuurlijk alleen onze inrit ook beschikbaar willen stellen als we er ook bij kunnen zijn.
Daar na hebben we ivm corona geen buurtfeest gehad.
Nu kwam mijn buurvrouw van de week vertellen wanneer het buurtfeest was en dat het weer hier onder de carport was, toen ik aangaf dat het niet uitkwam omdat mijn man nachtdienst heeft, en dat hij dan voor zijn nachtdienst moet gaan slapen werd ze boos. Alles was al geregeld en ze gingen echt niets meer veranderen. Dan spannen ze wel een zeil tussen onze inritten dat ze alleen op hun inrit zaten. Ik zei dat het niets uit maakte dan met de herrie. Mijn man moest maar vrij vragen. Dit laatst is zo irritant, waarom moet mijn man vrijvragen? Bovendien is het dan vakantietijd en hebben ze al mensen tekort. Dan kan hij voor elk weekend wel vrij vragen, want er is altijd wel iets. Ze liep boos weg.
Ik weet het totaal niet meer zo. Een buurtfeest moet gezellig zijn maar ik ga echt niet bij mijn buren onder de carport zitten terwijl ik weet dat mijn man niet kan slapen. De kinderen willen wel heel erg graag gaan natuurlijk want ze zitten daar met hun buurtkinderen.
Ik ben de laatste tijd toch al geirriteerd, bezoek van de buren zetten hun auto zomaar op onze inrit of blokkeren onze inrit zodat we er niet uit kunnen, buren stoken op hout en er wordt geregeld uren gezaagd, terwijl ze weten dat mijn man dan moet slapen en dan ligt mijn heel inrit onder de viezigheid.
Ik heb natuurlijk geen zin in geruzie maar zo is het ook niet leuk. Tips?
29-04-2023 om 17:28
Ik las deze oude topic nog die ik toen aangemaakt hebt. Ik had het overlegd met een andere commissie lid van het buurtfeest, die gingen ervan dat de buurvrouw het gevraagd had aan ons voordat ze alles gingen regelen. Uiteindelijk hebben we een erg gezellig buurtfeest gehad bij iemand anders, 200 meter verderop, en kon mijn man er toch bij zijn, want hij ging veranderen van ploeg. Dit ging toevallig net in een week voor het buurtfeest in, en we wisten het nog maar net ervoor. Mijn buur vrouw vond het wel fijn dat ze het een keertje niet bij haar thuis was en ze niet zoveel hoefde te regelen, op te ruimen enzo. Volgende keer beloofde ze om het eerder te overleggen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.