Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Triva

Triva

29-08-2016 om 13:28

Boer zoekt Vrouw

En wat vonden jullie er van? Wat zaten we er toen naast met die man uit Denemarken, we dachten dat er niemand op zou schrijven, hij kreeg nog best veel brieven en wat zijn ze gelukkig samen.

Ik zag Roemenië eerst niet zitten. Welke Nederlandse vrouw wil daar nu naar toe, zeker die beelden aan het begin. Toen ze later in de stad filmden en aan het water en toen ze zeiden dat hij een huis wilde dicht bij de stad werd het al wat beter maar ja, het blijft Roemenië en ik weet niet of je het avontuur moet aangaan met iemand die nog moet beginnen in zo'n land. Lijkt me een gevalletje 'Ik vertrek in het kwadraat'.

Canada was juist verpest de vorige keer, wat viel die boer tegen toen. Ik begreep niet goed hoe Riks in Canada terecht kwam, hij vertelde wel over zijn broer die twee mnd na de emigratie verongelukte en op de site staat dat hij er nu 13 jaar woont.

Zambia: ja daar is alles al over gezegd, ben benieuwd, het blijft een end weg net zoals vorige keer met Tanzania.

Frankrijk: jonge boer, ik dacht eerst dat zijn moeder zijn zus was. Altijd wel interessant die jonge boeren en jonge meiden die daarop af komen.

Amerika/Texas: half mannelijk Nederland schijnt op zijn dochters te willen schrijven Waarom zou je toch na 31 jaar nog steeds een Nederlandse vrouw willen vraag ik mij dan af? Kun je niet beter iemand uit de buurt hebben die het leven daar al kent en niets achterlaat?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2016 om 13:50

Mark uit Zambia

Marc uit Zambia wordt bedolven onder de brieven, verwacht ik. Leuke kop, práchtige woonlocatie, mooi bedrijf. Minpuntje zou kunnen zijn dat de nieuwe liefde moet kunnen leven met een workaholic. Hij zegt wel dat ze hem daar van af moet houden, maar wat er in zit, zoen je er niet zomaar uit.

Ik zag over de jongeman in Frankrijk, Herman toch?, al geluiden over dat hij nog even uit de kast moet komen, maar... ik zie dat er niet echt in. Jullie wel? Ik heb wel mijn twijfels over hoe hij is in een relatie, maar ik ken hem totaal nog niet, dus wie weet is dat een onterechte 'zorg'.

David uit Roemenië meen ik (ben een beetje te lui om nu alles na te zoeken), vond ik best een pittige jongeman. Je zou over zijn uiterlijk kunnen miepen, volslank zeg maar, maar dat hoeft voor veel dames helemaal geen probleem te zijn. Sommige vrouwen vinden wat meer vlees op de botten juist leuk/lekker.

Dan is er nog Riks, ik haal nu toch de site er maar even bij, oh ja, de boer uit Canada. Ik weet het niet... hij ziet er leuk uit, maar ik heb het gevoel dat daar nog wat 'issues' bij naar boven zullen komen.

Olke, tja, een echte boer. Hij lijkt me wel aardig. Persoonlijk zou ik hem niet schrijven, maar ik vind het elke weer grappig om te zien dat er zat vrouwen zijn die daar totaal anders over denken. Als ik ook zie dat de familie nogal binnenvetters zijn, lijkt het me niet altijd makkelijk om daar als nieuweling bij te komen. Ik weet ook niet of ik in Texas zou willen wonen, maar dat heeft met mijn vooroordelen te maken. In de knoek van Amerikaanse staten, is men niet zo ruimdenkend e.d..

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-08-2016 om 16:39

Olke

Mijn favoriet is Olke. Als ik niet bezet was had ik geschreven

Ik vond Riks ook leuk. David een beetje een patsertje en die jongen uit Frankrijk vond ik erg jong vooral. Niet zo klaar voor het grotemensenleven.

Tja en dan Mark. Knappe kop. Toch zit hij wel heel erg in de middle of nowere en dan ook nog zo druk met zijn groeiende bedrijf.... ik weet niet of zoveel vrouwen in die leeftijdscategorie daar zin in hebben. Zo rond de 35 willen veel vrouwen toch op korte termijn een gezin stichten en dan zit je daar toch wel bijzonder.

Mn eigen boer zoekt vrouw

Ik zit hier met mn eigen boer-zoekt-vrouw-boer in zuid Frankrijk met alle kinderen . Kon niet fijner. Na de zomer zijn we uitgenodigd voor een echte boer zoekt vrouw bruiloft! Moet de aflevering nog zien.....

Kaaskopje

Kaaskopje

31-08-2016 om 10:46

Dorry

Zo haal je de spanning van het programma wel weg.... Of bedoel van de Franse Boer zoekt Vrouw?

Triva

Triva

31-08-2016 om 13:29

Kaaskopje

Haha de brieven worden nu geschreven en jij denkt dat de bruiloft al gepland is?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-08-2016 om 13:33

heerlijk

Heerlijk, BZV is weer begonnen. Ja, ik beken, ik vind het een fantastisch programma.

Als ik zelf geen lieve man had gehad, dan had ik een poging gewaagd voor Marc. Mijn oudste zoon wilde direct een brief geschreven naar de dochters van de Texaanse boer (ja, klopt Triva!). De Roemeense boer viel mij uiteindelijk wel mee. Best een vlot type, hij gaat vast reacties krijgen. Frankrijk: oh, het was dus toch zijn moeder? Ik dacht ook zijn zus. Jong ventje.

Ja, leuk. Ik verheug mij al op de volgende uitzendingen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-08-2016 om 13:34

foutje

geschreven = schrijven

Thursday Next

Thursday Next

31-08-2016 om 13:56

ja leuk

Dochter is nog een beetje te jong om te schrijven, maar die franse boer is wel leuk, en hij toetert nog ook!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2016 om 10:26

Triva

Ach ja, foutje )

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2016 om 10:36

Visboer Marc

Hebben jullie het ook al gehoord?? Boer Marc is een uitzendboer. Hij is aangesteld als manager om de viskwekerij beter te organiseren en tot meer succes te brengen. De kwekerij en het huis zijn dus niet van hem.

Het viel mij tijdens de uitzending ook al op dat hij een antwoord gaf, waar ik me op dat moment over verbaasde. Er werd hem iets gevraagd in de trant van 'dus hier wil je wel blijven', waarop hij iets zei als 'voorlopig wel'. Ik dacht op dat moment 'voorlopig wel?? Man je zit op een fantastische plek!'. Maar goed hij schijnt voor een uitzendbureau te werken met Afrika als werkterrein, dus als hij het goed doet, wordt de volgende klus ook een land in Afrika. Ik geloof dat ik daar als vriendin/vrouw wel mee zou kunnen leven.

Ik begrijp dat boer Wim van de vorige internationale serie ook niet zelf eigenaar van de boerderij was. Schrijf je dus voor 80 procent vanwege de kans om naar Afrika te kunnen emigreren, dan is het misschien toch een goed idee om in je achterhoofd te houden, dat Boer in Afrika Boer in de Polder kan worden.

Ik vermoed dat Boer Marc ook zonder Afrika wel onder de reacties bedolven zou zijn overigens.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-09-2016 om 12:02

wat een gedoe

Nou, ik las het over Marc. Het werd gebracht als een soort spannende ontdekking. 'Kijk eens wat wij hebben ontdekt!' en 'Ze houden je voor de gek!'.

Ik snap die ophef niet. Hij is sowieso geen standaard boer (vis is toch wat anders dan koeien, spuiten of bloembollen). Dat heeft iedereen kunnen zien. Oké, nu blijkt het zijn eigen bedrijf niet te zijn. Moet dat dan? Ben je pas boer als je een eigen bedrijf hebt ofzo? (mijn opa was ook boer, maar had echt geen eigen boerderij, en hij was/is niet de enige). Hij heeft toch niet gelogen? Er is toch niemand die heeft gezegd dat het wél zijn eigen bedrijf is? En hij was inderdaad duidelijk: 'voorlopig' blijf ik hier nog even. Hij deed geen uitspraken als: hier blijf ik de rest van mijn leven, integendeel.

Kaaskopje, ik denk dat hij als boer in NL meer reacties zou krijgen dan hij nu gaat krijgen. Het gros van de Nederlandse vrouwen piekert er niet over om in Afrika te gaan wonen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-09-2016 om 13:23

Was al eerder

Volgens mij is dit al eerder zo geweest.

Een paar jaar geleden was er een boer waar zo'n ophef over was, omdat hij al voor het kennismaken kontact had gezocht met één van de dames. Die boer had een enorme stal, maar die bleek later ook niet van hem te zijn.

Kaaskopje spoiler

Mijn boer deed nooit mee joh.... En die bruiloft is van een stelletje wat jaren terug meedeed en nu gaat trouwen. Heeft niks met de huidige serie te maken hahaha. Maar wel heel herkenbaar vinden we samen op de bank, kijkend naar BZV.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2016 om 00:57

Dorry

Ja, foutje. Ik was wat al te enthousiast bezig.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2016 om 01:04

IJsvogeltje

Als ik jonger, knapper, minder bijziend en alleenstaand was geweest, in een ander lijf had gezeten en een rijbewijs had gehad, dan zou ik het idee om bij een aantrekkelijke man, die zich blijkbaar geen boer mag noemen, omdat hij in de vis zit, in te trekken in Afrika zéér aanlokkelijk vinden. Zou ik echt een van de weinigen zijn?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-09-2016 om 12:55

Gemist

Ik baal wel een beetje dat ik de aflevering helemaal gemist heb. Hopelijk is deze uitzendboer leuker dan die uit de voorgaande serie, dat was echt een vervelende kerel.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2016 om 13:06

Verbaas me vaker

Ik verbaas me vaker over hoe andere vrouwen wel iets zien in een bepaalde man, als ik dat inzicht totaal mis. Bij boer Wim in Afrika was dat inderdaad ook zo. En die boer die een megastal in Duitsland had ook. Vreselijke man, meteen al bij het voorstelrondje. Maar goed, ik ben blij voor de mannen die ik vreselijk vind, dat andere vrouwen daar wel leuke eigenschappen in zien.

Target

Target

03-09-2016 om 13:55

Kaaskopje mij

mij niet gezien, ik heb vrienden in Malawi, Zimbabwe, Zuid-afrika en daar moet je nu niet willen wonen. Zelfs niet om een knap kopje dat naar vis ruikt

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2016 om 14:08

Target

Nee, je moet wel nadenken over waar je dan zou willen wonen. Zambia is een veilig land. Je moet er oppassen voor zakkenrollers, maar dat moet je ook in Nederland.

Van Malawi weet ik niet zoveel, maar Zimbabwe is inderdaad zeer onveilig. Zuid Afrika kan wel, maar het is wel oppassen waar en hoe.

Ik zet ook niet voor niks al mijn tekortkomingen in mijn opsomming. Als je niet alles goed ziet, zie je enge beesten ook niet zo snel. Brrr... En als je zo van alles verlaten woont, moet je gewoon een rijbewijs hebben. Ik ben dus ongeschikt voor dat soort avonturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.