Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

07-12-2013 om 08:36

Boer zoekt vrouw

Zondag worden de brieven uitgedeeld aan de boeren, er schijnen in totaal ruim 1000 brieven zijn gestuurd. Wie durft een gokje aan? Geef een rijtje aan van de boer met de meeste brieven naar de boer met de minste. Dit is het mijne:

Jan uit Canada
Jos uit Frankrijk
Johan uit Denemarken
Wim uit Tanzania
Aletta uit Bonaire


Ilva

Ilva

07-12-2013 om 10:18

Boeren

Leuk, Boer zoekt vrouw.

Ik kan ze niet allemaal meer herinneren maar ik vond Jos uit Frankrijk wel heel leuk. Wim uit Tanzania lijkt we wel moeilijk hoor, het is toch wel ver weg van alles. Jan en Johan kan ik me niet meer zo goed herinneren. Maar Jos uit Frankrijk staat bij mij boven aan en Wim uit Tanzania onderaan. Aletta daar net boven denk ik. Die andere twee daarboven. Dus:

Jos uit Frankrijk
Jan uit Canada/Johan uit Denemarken
Aletta uit Bonaire
Wim uit Tanzania

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-12-2013 om 13:15

ik denk

dat die knul uit Frankrijk de meeste brieven krijgt. Daarna die man uit Denemarken. Omdat Frankrijk en Denemarken nog met de auto te doen is.
Van de anderen weet ik het niet zo. Het lijkt me sowieso lastig daten als je zover uit elkaar woont. Ik ben heel erg benieuwd wat voor figuren op Aletta hebben gereageerd.

Dalarna

Dalarna

16-12-2013 om 16:19

Verbaasd

Ik was heel verbaasd over hoe Johan met zijn dames om ging, ik ben benieuwd of het echt was of een toneelstukje. Als het echt was hebben die dames daar goed doorheen geprikt na dat niet echt al te uitnodigende oproepje van die man. Ik ben al benieuwd naar de logeerpartij!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2013 om 16:22

Johan

Ik vind dat zo'n leuke kerel. Ik vond alleen de dames die op hem hadden gereageerd zo oud?

Voor Aletta vind ik vooral Patrick leuk. De rest is wel heel erg geitewollensok. En ik heb helemaal niet het idee dat zij daar op zit te wachten.

Geit

Een paar van die mannen die op Aletta hadden gereageerd lijken zelfs op een geit. Dat past wel mooi bij haar boerderij natuurlijk
Verder vind ik Wim nogal eng(hij praat ook over zichzelf als: "Ja voor Wim is dat...enz", brr!). Die boer uit Canada vind ik wel erg sullig overkomen. Hij kijkt een beetje wazig uit zijn ogen en heeft ook weinig te melden. De grootste verrassing vond ik inderdaad Johan. Heel benieuwd hoe dat verder gaat!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2013 om 17:12

Lol Jippox

Ja idd, ze hebben allemaal een sik
En ik vond die canadees ook zo suf overkomen. Ik zag niet zo goed wat die meiden zo bijzonder aan hem vonden.

MerelR

MerelR

20-01-2014 om 20:58

Tenenkrullend

Aangezien ik op maandag niet kan meepraten als ik geen Boer zoekt Vrouw kijk ben ik er dit seizoen toch maar aan begonnen. Maar wat een tenenkrullend programma is dit zeg. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zoveel vrouwen zijn die daar aan mee doen en hun hele hebben en houden op tv gooien. Zo vertellen ze nog dat ze de boer zo leuk vinden en het volgende moment worden ze buiten gezet. Stiekem blijf ik wel kijken uit leedvermaak .

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-01-2014 om 22:08

wie heeft het gezien??

Ik vond het zo'n leuke uitzending. Heb helemaal zitten te genieten van Jos en Saskia. En die Johan met zijn Ingrid. Zo vreselijk lief!

Jammer voor Jan dat Judith niet wilde, maar ik kreeg ook niet het idee dat hij erg zijn best had gedaan voor de dames.

Ik ben heel benieuwd wat Aletta volgende week gaat doen. Wim vind ik nogal een engerd, dus wat mij betreft gaan beide dames naar huis.

Hebben jullie het gezien en wat vonden jullie ervan?

Katniss

Katniss

26-01-2014 om 22:16

Fantastisch

Johan en Ingrid vind ik helemaal lief, echt zo'n ANWB-stel, en ik denk dat die twee wel samen blijven. Jos koos verrassend voor Saskia, maar die ziet het helemaal zitten. Voor Jan sneu dat Judith nu ineens zo krengig uit de hoek kwam. Claire was natuurlijk al vanaf het begin een pinnig type, maar van Judith had ik dat niet verwacht. Wim kan maar beter voor Janne kiezen, die twee verdienen elkaar (wat een verschrikkelijke types allebei). En ik hoop sowieso dat Evelyne er zelf al vandoor gaat. Van Aletta weet ik niet zoveel. Die mensen hebben allemaal zo weinig van zichzelf laten zien dat ik niet verwacht dat dat nog iets romantisch gaat opleveren.

Mijntje

Mijntje

27-01-2014 om 09:30

ingehaakt

Ik ben nu ook ingehaakt dit seizoen, na alle verhalen en uit antropologische interesse. Ik snap namelijk werkelijk niet dat je verliefd wordt op een videoboodschap en je valt op een beroep. Ook niet dat je je leven zo wilt omgooien, dan moet je toch wel eerst flink ongelukkig zijn en dat lijkt me geen goede basis.
Johan en Ingrid zie ik wel samen, Ingrid heeft het geduld. Judith heeft het geduld duidelijk niet voor Jan, dat is sneu voor hem. Hij is uit onervarenheid kennelijk teveel uitgegaan van het uiterlijk en ik had zijn kansen met Florence beter ingeschat, die leek me ook minder een haaibaai dan die andere 2.
Jos geef ik ook goede kansen met dat bebrilde meisje. Die blonde zal wel zo aan de man komen, het is toch een openbare contactadvertentie als je meedoet. Van Aletta vind ik het juist leuk dat ze weinig laat zien, ik gok dat ze gaat voor de Jan waarmee ze zo goed kan babbelen, hoewel ik Patrick ook sympatiek vind, maar misschien zit die wat met zichzelf in de knoop. Evelyne moet er idd maar gauw vandoor, die is te leuk voor Wim. Ik ben benieuwd of Janna het uit gaat houden, het lijkt me vrij eenzaam met die man, tenzij ze het leven ziet als 1 grote vakantie want het is wel prachtig daar. Het toerisme daar zal wel aantrekken.

Dalarna

Dalarna

27-01-2014 om 12:10

hmm

Ik zie die meiden helemaal niet als krengerig bij Jan, Jan is gewoon een enorme hork, hij had niet eens aan een ontbijtje gedacht, nou dan zou je aan mij een hele slechte hebben.

Vervolgens doet die idioot ALLES om een leuke dag met Judith te hebben en als hij dan krijgt rijdt hij vervolgens naar een stadje in de buurt en moet zij maar zeggen wat ze wil doen? Huh? Wat? Hij zou toch iets van zichzelf laten zien en hij kan niet eens een leuk dagje uit bedenken?

Dan vraagt hij was ze wil eten en ze wil wel wat Canadees en vervolgens duiken ze een snackbar in met uitzicht op de parkeerplaats en wandelen ze door de natte sneeuw en jullie vinden haar dan nog een kreng als ze de dag afbreekt en naar huis wil?

Mijn hemel, ik vind dat ze het nog lang met die Jan hebben volgehouden!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-01-2014 om 12:19

Mee eens dalarna

Maar ik vond het al een hork toen hij zichzelf voorstelde in de eerste aflevering. Wat een ongelofelijke dodo. En ook helemaal niet bijzonder knap met die knijpoogjes van hem. Heel apart dat er nog zoveel meiden op hem hadden gereageerd.

Katniss

Katniss

27-01-2014 om 12:29

LOL Dalarna

Na jouw treffende samenvatting ben ik van mening veranderd. Je hebt helemaal gelijk Maar het blijft natuurlijk een beetje flauw van die meisjes om te zeggen dat het niet de Jan was die ze verwacht hadden. Vanaf het begin was al duidelijk hoe die man in elkaar stak.

Mijntje

Mijntje

27-01-2014 om 12:48

hork

Maar de druk op Jan lag hoog, hij moest zich in 1 dag bewijzen. Hij wist ook niet hoe, ik denk niet dat dat sociale een van z'n sterkste kanten is Ik weet zeker dat op dit potje ook wel een dekseltje zou kunnen passen, maar iemand die heel, heel erg geduldig is.
Hij had beter in die andere tropische oorden kunnen zitten om meisjes voor zich te winnen.

Blijft bij mij ook dat ik niet snap waarom een weldenkende jonge vrouw op Jan valt En die donkere laatste durfde gewoon niet goed eerder te zeggen dat ze hem niet meer zag ziten, het was een zinloze dag.

caton

caton

27-01-2014 om 13:02

alles was goed geweest

Als Jan ook maar iets van initiatief had laten zien, had Judith hem misschien nog het voordeel van de twijfel gegeven. Kom op zeg, al was hij gaan bowlen, dan was het al iets geweest. Of is er in Canada echt niets te doen? Het weer zat ook niet bepaald mee. Aan de andere kant, als Judith iets in hem gezien had, dan was ze ook tevreden geweest met het Canadese Diner. Maar ik kan heel goed begrijpen dat als je van tevoren aangeeft dat je iets leuks verwacht dat een hamburger dan een afknapper (de zoveelste) is.

Mijntje

Mijntje

27-01-2014 om 13:21

als alles goed was zou hij zich helemaal niet hebben moeten bewijzen. Als je iemand leuk vindt maakt het geen bal uit of je nou een hamburger samen eet in een saaie tent, of een zak drop op de bank thuis of een romantisch diner op een toplokatie.
Lastig wel om een partner te vinden als Nederlandse boer in het buitenland.

Dalarna

Dalarna

27-01-2014 om 14:05

Mijntje

Nou hij moest zichzelf wel bewijzen want hij had nog nulkommaniks aan initiatief getoond en daar zat Judith gewoon op te wachten. HIJ stelt toch voor om iets gezelligs te gaan doen dan vraag je toch niet aan HAAR wat ze wil als je door de stad rijdt?

Verder ben je gewoon een ongelooflijke hork als je bij het ontbijt bedenkt dat je niets in huis hebt. Hoe dom kun je zijn en als je al zo dom bent waarom heeft zijn familie hem daar niet bij geholpen?

Verder zou je mij niet zien in een warm land dus dat vind ik helemaal geen nadeel, ik zou zo naar Canada verhuizen dus die achterstand heeft hij helemaal niet.

Was hij ook niet degene die op de eerste avond zei: wat willen jullie eten? Alsof er een supermarkt op de hoek zit zeg... en dus WEER geen initiatief!

Mijntje

Mijntje

27-01-2014 om 14:10

Dalarna

Mijn geheugen is als een zeef, ik ben al die dingen alweer vergeten
Ik werd ook altijd kribbig van jongens die nooit initiatief toonden. Ik hoop dat Jan wat heeft geleerd dat hij dit soort dingen anders moet aanpakken.
Maar volgens mij kon hij sowieso al geen goed meer doen bij Judith. Alles was al vergeefse moeite.

Judith wou gewoon naar huis

Dat straalde ze aan alle kanten uit. Wat Jan ook had verzonnen, het was paarlen voor de zwijnen geweest. Als je iemand echt ziet zitten, maakt het niet zo uit wat voor iets je gaat doen. Als je iemand niet ziet zitten, is elk leuks tijdverspilling.

Ik vind het apart dat Saskia helemaal niets meer heeft in haar vaderland - wat zou daar zijn misgegaan en wat is haar rol daarin?

Wim is eigenlijk geen boer, da's gewoon een ondernemer met personeel. Laat hem maar met Janne verder gaat hoor, kijken of dat lukt.

Johan en Ingrid zijn superknus samen, dat wordt wel wat. Maar als jullie Jan initiatiefloosheid verwijten, wat vond je dan van Johans culinaire talent? En dat eten in de melkput - griebels!!! De stront lag net niet op het bord Maar ja, verliefdheid verslaat alles.

Dalarna

Dalarna

27-01-2014 om 21:17

Bromvlieg

Dat eten daar was het idee van kleine Ingrid, grote Ingrid zat met haar bord in de keuken, gewoon omdat het nu eenmaal druk is op dat tijdstip en ze niet meer zo lang op hem wilden wachten.

Johans culinaire talent wisten de vrouwen van tevoren, ik zou het niets vinden maar van Jan had ik geen idee dat het iemand was die niet aan ontbijt zou denken.... Johan werd alleen maar beter zodra hij vrouwen zag, Jan alleen maar slechter

Dalarna

Dalarna

27-01-2014 om 21:20

oja

en wim vind ik doodeng

Oja Frankrijk nog: ik vermoed (maar hee als er iemand geen mensenkennis heeft ben ik dat) dat Jos het gewoon niet aandurfde met die blonde (die inderdaad wel flink gegoogelt zal worden op internet, blonde motorrijdende almaarse verpleegster) omdat hij bang was dat ze het te moeilijk zou hebben om uit Nederland te vertrekken.... tja dan mag je wel heel erg blij zijn dat er een meisje bij zat die al in Frankrijk werkte.

Hij moest er natuurlijk een draai aan geven want het was duidelijk met dat gesprek met die Vlaamse man dat hij bang was dat ze niet weg kon. Hij zei dus maar dat hij 'zijn hart volgde' maar geloven jullie dat of was het een smoesje?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2014 om 23:18

Misschien vond hij het gewoon

reuze praktisch om een meisje te hebben zonder familie in Nederland. Dat scheelt een weer een hoop heen en weer gereis in tijd die hij eigenlijk liever in de boerderij wil steken.
Hier in de stad werd stevig gespeculeerd over de blonde Alkmaarse. Ze zou inmiddels uit haar huis zijn vertrokken... Nu we weten dat ze niet in Frankrijk zit mogelijk naar iemand die haar via het programma heeft leren kennen of toch nog naar Jos, het rolt soms raar bij BzV.

Ik vind overigens dat Jan wel erg hard wordt afgekraakt hier. Waarom nou 'die idioot'? Waar... het is geen woest aantrekkelijke inspirerende bouquetreeks boer, maar wat verwacht je van een boer die via BzV de liefde zoekt? Dat zijn toch eigenlijk al bij voorbaat mensen die op sociaal gebied niet haantje de voorste zijn. Hartstikke leuk om te zien in sommige gevallen, maar in het wild een meisje of man het hof maken is blijkbaar toch een ander verhaal. Soms door tijdgebrek, geen zin in eindeloos kroegzitten, maar regelmatig ook door onhandigheid op dit vlak. Dat zou je als vrouw/man in spé toch moeten weten als je DE brief schrijft? Bovendien is het natuurlijk een vreselijk geforceerde situatie. Daar zit je dan met een paar vreemde vrouwen in je huis die je zitten te ontleden. Je zág gewoon dat het hem boven het hoofd groeide. Ik vond het wel sneu eigenlijk.

Wim is wel een beetje apart. Zijn manier van praten zou voor mij een obstakel zijn. Hij doet wel zijn best.

Johan bewijst dat op ieder potje uiteindelijk toch een dekseltje past. Het is een hele lieve man, maar volgens mij toch ook met een gebruiksaanwijzing. Fijn dat de kleine Ingrid daaraan durft te beginnen.

Ik vind Aletta eigenlijk heel interessant. Ik vind haar een hele stoere vrouw. Inmiddels ben ik zover dat ik het beide mannen gun om door haar gekozen te worden. Ik ben benieuwd.

Mijntje

Mijntje

28-01-2014 om 06:51

vast een smoesje

Vast een smoesje Dalarna, hij wilde gewoon op safe spelen. Maar als je die uilebril weg denkt zit daar ook een leuk meisje dat hem heel leuk vindt.
Die blonde heeft zo weer een andere. Jammer dat we niet zo veel weten over het liefdesverleden van de kandidaten.
Wel een luxepositie: allebei verliefd. Daar zal Jan wel jaloers op zijn.
Ik zou niet raar opkijken als er geen ontbijt voor me klaar staat maar zelf aan de slag gaan of was er niks in huis? (weet het niet meer) Het is natuurlijk niet zo handig van Jan, maar daar komen waarschijnlijk nooit logees.

Dalarna

Dalarna

28-01-2014 om 09:36

mijntje en kaaskopje

Nee er was niets in huis voor het ontbijt, zo ver had hij niet nagedacht, alleen thee, koffie en yoghurttoetjes en vooral geen bakker in de buurt.
Kaaskopje: vind jij werkelijk dat een man in 2014 van die leeftijd nog wel mag komen door geen rekening te houden met een ontbijt? Sorry hoor maar als je zoiets flikt ben je voor mij een idioot ja
Bij Johan kon je zoiets verwachten maar hij zorgde keurig voor eten in huis (en een bloemetje wat voor mij echt niet eens zou hoeven) maar van zo iemand als Jan, gewoon met zijn hele familie in de buurt en twee voorbeelden van broers met een relatie vind ik dat echt belachelijk. Je komt op tv en je bereidt je niet een béétje voor?

Jesse_1

Jesse_1

28-01-2014 om 13:50

Apart

Apart dat jullie blijkbaar denken (meen ik tussen de regels door te lezen) dat Jos eigenlijk de blonde leuker vindt of zou moeten vinden omdat ze objectief gezien mooier is. Ik denk dat de doorslag heeft gegeven dat zij al toegaf dat ze verliefd op hem was, en dat dat bij hem ook gevoelend getriggert heeft. Ze deden ook gelijk behoorlijk verliefd met elkaar, en dat zou niet zo snel zijn als hij eigenlijk op rationele gronden voor haar had gekozen denk ik. Saskia heeft trouwens nog wel degelijk banden in Nederland, maar ze woont al in Frankrijk, dus waar ze in Frankrijk woont maakt dan minder uit. Ze vond het juist wel moeilijk om de opgebouwde kring in Frankrijk (evt tzt) vaarwel te moeten zeggen.

Johan vond ik heel schattig, eigenlijk is het een leuke vent in al zijn onbeholpenheid Hij kan zelf trouwens niet koken en eet al jaren friet met een gehaktbal uit de vriezer meen ik (elke dag) - dat was bij het voorstellen van de boeren aan de orde gekomen. Verzorgende Ingrid pas dus heel goed bij hem. Echt leuk!

En die Jan, ja, dat is gewoon een boer . Het kwartje viel bij hem gewoon te laat dat hij er ook wat moeite voor moet doen.
Johan was duidelijk heel druk op zijn boerderij, maar waar Jan nu al zijn dagen mee vult?

Mijn favoriet bij Aletta is Patrick, maar ik denk dat ze voor Jan gaat.

En Wim: is rationeel bezig, al vanaf het begin en zegt dat ook. Janne wordt het dus. Evelyne is er sowieso al klaar mee geloof ik.
Relatie zal vermoedelijk niet standhouden, maar dat zeg ik: ik voorspelde ook dat Neeltje en haar boer... (hoe heet hij nou?) niet lang bij elkaar zouden blijven, maar die waren een jaar later ook nog bij elkaar - woonden zelfs samen of zo.

Jesse_1

Jesse_1

28-01-2014 om 13:55

Wietse

Wietse heet hij. En ze zijn blijkbaar nog steeds samen.

Mijntje

Mijntje

28-01-2014 om 17:53

zus

Volgens mij had de brunette ook al aangegeven verliefd te zijn. Ik vond haar leuker dan die blonde (ik heb het over Jos).

Leuk om de zus van Wim te zien, dat maakte hem meer mens. En wat ik hoop te zien is dat Wim met Janne nog een boel ontwikkelingen doormaakt (positieve).

Ik hoop dat Evelyne ook nog wat leuke brieven krijgt, de afvallers zetten eigen ook 1 grote contactadvertentie. Ik vond Evelyne heel sympathiek overkomen, maar ze is te slim voor Wim.

Dalarna

Dalarna

28-01-2014 om 21:26

Jesse

Interessant gezien het feit dat ik NOOIT op uiterlijk af ga Nee, ik vond haar leuker overkomen op de boerderij en met Jos en daar ging ik van uit.

Maaike

Maaike

28-01-2014 om 22:24

Heerlijk!

Ik vind het weer heerlijk om dit te volgen.
Ik ken dit jaar 1 van de boeren zelfs een beetje, woon ook in hetzelfde land. Dat maakt het extra leuk natuurlijk, maar ik ben al BZV-fan vanaf de 1e serie. De laatste jaren vanuit dit buitenland, dus dan is het ook nostalgie.

Mijn mening
Johan - onverwacht de leukste boer. Wat heeft hij zich ontpopt tot een lieverd!
En hij heeft de goeie Ingrid gekozen, dat komt daar helemaal goed.

Wim - beetje vreemd, maar leuk om te zien dat hij helemaal los komt (op zijn niveau). Dat zei zijn zus ook: hij straalt helemaal.
Ik vind die Evelyne helemaal niet zo leuk. Janna is ook mijn type niet, maar met Wim lijkt het me toch een goeie combi. Hopen dus dat hij haar kiest.

Aletta - leuk dat ze nu iets meer los komt. Ik dacht lang dat ze voor Patrick zou gaan, wat een schatje! Maar misschien wordt het toch Jan. Dat lijkt ook een goeie combi.
Je moet het maar kunnen hoor, zo'n boerderij op die manier.

Jos - hij is heel 'volwassen' voor zijn leeftijd. Ik val er niet op, maar vind hem wat dat betreft indrukwekkend. Ik vreesde dat hij voor de 'looks' van Leonie zou gaan, gelukkig toch Saskia. Die is lekker vrolijk en opgeruimd, snap zijn keuze wel. En natuurlijk het feit dat ze al in Frankrijk woont. We kijken met ons zoontje, en hij was - net als wij - wel afgeknapt op het feit dat Jos rookt.

Jan - ja, daar zit niets bij. Hij zoekt een pittige tante, maar moet denk ik toch voor een iets lievere gaan. Ik vond het nu toch wel zielig voor hem. Hoop dat het goed komt. Trouwens, Claire en Judith zeiden idd allebei dat hij tegenviel, dus we hebben de 'kennismakingsaflevering' weer even bekeken, maar daar komt niet een meer initiatiefrijk iemand uit naar voren. Hij lijkt wel iets meer ontspannen. Maar ga er maar aan staan: altijd die camera's erbij. En hij is sociaal niet zo handig.
Voordeel zou wat mij betreft zijn: hij hoeft niet hele dagen te werken, zoals bijv. Johan en Jos. Hij hoeft alleen 's morgens en 's middags een rondje te lopen tussen zijn plofkippen. De rest van de dag kan je leuke dingen met hem doen. Die moet jij dan verzinnen, dat wel...

Volgende week de spannende keuzes van Wim en van Aletta!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2014 om 00:17

Dalarna

Het is niet handig en zeker niet tijdens zo'n week om niet goed na te denken over het ontbijt, maar om iemand daar nu gelijk om af te serveren als die idioot vind ik best hard. De hele toestand is een geforceerde toestand, waarin in hoog tempo omgeschakeld moet worden van 'wie weet zit er een leuk meisje tussen' naar 'ik moet meteen vlinders voelen' en álles wordt uitvergroot. Dus zou je onder normale omstandigheden zo'n vergeten ontbijt afdoen met 'stom, maar volgende keer beter', dan is het nu blijkbaar reden om de hele boer af te keuren. Als ik mijn man in het begin nooit een tweede kans gegeven had na onhandigheden, dan zou het snel gedaan zijn geweest met de relatie en omgekeerd waarschijnlijk ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.