Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sarah

sarah

07-09-2014 om 09:24

boeken (lied van ijs en vuur)

Wie heeft nog leuke titels voor me?
Ben bijna klaar met lied van ijs en vuur en vrees het gat als ze uit zijn, leest zo lekker weg!

mijk

mijk

07-09-2014 om 09:35

Feist

Magierserie, en dochter van het keizerrijk, boeken van robin Hobb ook leuk!

sarah

sarah

11-09-2014 om 12:22

dank

Hoopte eigenlijk wel op wat meer reacties..helaas.
Ga achter je titels aan, dank!

O wacht!

Ik ken het Lied etc. niet, maar heb ff gegoogeld en zie dat het fantasy is. Ken je de Donkere Toren van Stephen King? Mix van fantasy, avontuur, beetje sf en een piepklein beetje horror (gelukkig niet te veel want ik ben een watje).
Als je het wat vindt, ben je weer even zoet want het zijn 8 (soms kloeke) delen.
Ik vond het in elk geval fantastisch (vooral deel 4!, dus lees in elk geval tot daar ajb
Als ik in de Wiki zie wat er over Het Lied etc. geschreven wordt: episch, high fantasy, parallelle werelden....dat gaat ook op voor de Donkere Toren hoor!
Moet ik nog meer reclame maken of ga je het proberen?

Jillian

Jillian

11-09-2014 om 19:21

Ik weet niet of deze titels ook in het Nederlands zijn verschenen :

Daniel Abraham - Long Price Quartet

Joe Abercrombie -First Law Trilogy/Best Served Cold

R Scott Bakker - Prince of Nothing/Aspect Emperor

Robin Hobb - Farseer/Liveships/Soldier Son/Tawny Man/Rain Wild Chronicles

Brian Sanderson - Mistborn

Robert Jordan - Wheel of Time

Steven Erikson - Mazalan

Tad Williams - Memory, Sorrow and Thorn

Heb ik allemaal met veel plezier gelezen

ja, Tad Williams

Dat vond ik echt een verrassing! Wat een heerlijke schrijver! Absolute aanrader! (ook in het Nederlands, hoor)

sarah

sarah

12-09-2014 om 07:28

games of thrones

De serie is misschien bekender, gebaseerd op lied van ijs en vuur.
Eerste keer eigenlijk dat ik dit genre lees (nuja, ook lotr) en weet eigenlijk niet of ik dit genre verder erg leuk vind, vond deze boeken iig erg mooi. Maar kan zeker nog eens iets proberen.
De donkere toren heb ik geprobeerd maar sprak me op de een of andere manier helemaal niet aan, kwam er niet doorheen, terwijl ik als puber veel King heb gelezen.
Mijn engels is niet super, misschien juist reden om eindelijk eens in het engels te lezen.

Angela67

Angela67

12-09-2014 om 13:17

tip

de Amber serie van Roger Zelazny. Laat je niet afschrikken door zijn (prima) reputatie als SF auteur, de Amberserie is vooral fantasy.
Erg goed en 10 delen (pockets).
gr Angela

o jaaa Amber!

Moet je zeker proberen!
Ja,ik wist dat Game of Thrones geïnspireerd was op het Lied etc., maar dat ken ik ook niet.
Nog iets heel anders, soort humoristische sf: de Schijfwereld van Terry Pratchett.

sarah

sarah

15-09-2014 om 08:34

super!

Heb de meeste titels opgezocht en ze lijken zeer de moeite waard! Kan iig weer wat gaan proberen.
Zijn er ook titels bij die jullie geschikt vinden voor (net aan) pubers? Ik vond lied van ijs en vuur perfect voor puber hier, maar net te gewelddadig.

Angela67

Angela67

15-09-2014 om 08:56

amber/pubers

In de Amberserie zit geen geweld en sex. Dus dat scheelt . Ik denk dat je de serie op diverse niveaus kan lezen, en het verhaal en het gegeven erachter (de parallelle werelden) is goed te volgen.
Het is geschreven in de jaren zeventig, maar Zelazny schrijft heel 'actueel'vind ik, een deel speelt zich ook gewoon af in 'onze wereld' en niet in Amber of in 1 vd schaduwwerelden. De hoofdpersonen zijn ook menselijk. Maar je kunt de delen niet los lezen. Dus als je deel 1 leuk vind moet je wel door . . .
gr Angela

Amber en seks

Ik dacht dat er toch wel wat seks in zat, maar zeker niet overdadig of plastisch beschreven. Denk dat het zeker kan.

Schijfwereld is erg humoristisch, met heel droge beschrijvingen die op je lachspieren werken. Niet kluchtig, maar echt (intelligent) grappig. Lijkt me ook zeer geschikt voor puber. Als er al geweld in voorkomt, is het, meen ik me te herinneren, zo over de top dat het lachwekkend is. Zeker niet grimmig van toon.

Ik heb laatst een jeugdfantasy-trilogie gelezen, wat was dat nou toch maar weer.....was erg goed, in de stijl van Hunger Games maar echt wel weer iets heel anders. Zeker geen kopie of flauw aftreksel.
Oja! Divergent van Veronica Roth. Moet je beslist even bekijken, voor je puber, maar ook voor jezelf misschien.
http://www.bol.com/nl/p/divergent-1-inwijding/1001004011806669/

sarah

sarah

15-09-2014 om 15:59

sex niet erg

Maar in lied van ijs en vuur wel heel veel verkrachtingen, net wat teveel vh goede.
Oh, dochter heeft net divergent gekocht (nadat ze film had gezien) heb het zelf nog niet gelezen, toch maar doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.