Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bellefleur

Bellefleur

01-07-2014 om 10:51

boeken lezen

Nog niet in het bezit van een e reader, die komt er vast in 2015. Ik ga halverwege juli op vakantie; wat neem ik mee om te lezen?
Ik hou van IJslandse detectives, maar ik geloof dat ik helemaal bij ben.
De 100 jarige van Jonasson heb ik nog niet gelezen, die gaat ook mee. En verder?

Michael Ridpath?

Dag Bellefleur,
Je zegt dat je bij bent met de Ijslandse detectives, maar heb je Michael Ridpath al gelezen? Ik ben nu bezig in deel 4 van de Fire & Ice serie, in het engels; alleen de eerste 2 delen zijn er in een nederlandse vertaling. Maar ik vind het erg mooi, hoe het landschap wordt beschreven. En ze zijn ook prima als detective.
Heb jij nog tips voor ijslandse spannende boeken? Indridason ken ik (uiteraard?), maar verder nog niet zo veel en ik zoek ook nog vakantieliteratuur.

Bellefleur

Bellefleur

01-07-2014 om 11:10

Die komt op mijn lijst!

Hou jij ook zo van Arnaldur Indridasson?

Ja, ik vind die desolate landschappen en afgelegen huizen wel fijn om een spannend verhaal te laten afspelen. Ik heb nu ook de neiging om een reis naar IJsland te willen maken, maar ja, met man en kinderen wordt dat toch een wat grotere onderneming...
Lees de boeken van Ridpath wel in de juiste volgorde, anders snap je dingen niet of worden er al zaken onthuld die je nog niet wilt weten als je een vorig boek nog moet lezen. Ieder boek is een apart verhaal, maar er loopt ook een belangrijke rode lijn door alle boeken over de achtergrond van de hoofddetective. Dat is ook iets waar ik van hou.

waar gaan jullie heen op vakantie?

Vinden jullie het niet lastig als de omgeving in je boeken enorm afwijkt van de vakantie-omgeving (en beide afwijken van huis)? Jaren geleden was ik op een wandelvakantie in Kreta en toen had ik als vakantieboek "Ségou" mee. Dat werkte niet echt optimaal, vond ik, je kan niet tegelijkertijd in Kreta en in Mali zitten. Als ik in Nederland op vakantie ben heb ik dat verder niet zo erg, maar bijvoorbeeld aan de Spaanse costa met een boek dat zich afspeelt tussen de desolate landschappen en afgelegen huizen, om met Caroro te spreken - vinden jullie dat niet raar lezen?

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

01-07-2014 om 13:21

Nee

Nee daar heb ik geen enkele moeite mee. In mijn boeken ga ik kris kras de hele wereld door. Ook tijdens mijn vakantie.

Thursday Next

Thursday Next

01-07-2014 om 13:23

Nancy Turner natuurlijk:

These is my words, The star garden en Sarah's Quilt.
Prachtige (dag)boeken over een pioniersvrouw in Arizona rond 1900. Spelen zich af in een heet, droog klimaat dus prima voor de zomer!

Tine Winkel

Tine Winkel

01-07-2014 om 14:41

de boeken van camilla Lackberg

Niet helemaal IJslandse stijl, maar toch ook zeer leesbaar. Begin dan wel bij deel 1 (van de 7, nu?), omdat je dan de doorlopende verhaallijn in de verschillende delen beter kunt volgen.

bibi63

bibi63

01-07-2014 om 15:34

scandinavische thrillers

D'r zijn heel wat schrijvers ala Camilla Lackberg. Ik vind het lekkere boeken. Inderdaad vaak met doorlopende verhaallijn met zelfde hoofdpersonen. Maar ook prima los van elkaar te lezen.
Bibi

Tine Winkel

Tine Winkel

01-07-2014 om 20:27

@bibi63

Kan je dan nog wat andere schrijvers als Lackberg noemen? Leuk voor op vakantie. Indridasson heb ik idd ook allemaal al gelezen volgens mij, dus ik hou me aanbevolen voor andere tips.

bibi63

bibi63

01-07-2014 om 21:43

Lijstje voor Tine

o.a. die ik gelezen heb:
Inger Frimansson
Mari Jungstedt
Lars Kepler
Anne Holt
Liza Markland

Maar er zijn er veel en veel meer, ze zijn zeer geliefd als (literaire) thrillerschrijvers. Google er eens op.

Veel leesplezier.
Bibi

campingboeken

Ik kijk wat er op de plank staat in het biebje van de camping. Vaak heerlijk weglees en goud voor oud materiaal. Agatha Christie, Louis Couperus, James Herriot, Piet Bakker, hele series over slagschepen in de oorlog, HSMS Ulyssus, zoiets. Heerlijk lezen. Even in een hele andere tijd zijn. O, ook nog een paar wat meer 'zweverige' boeken gehad op mijn verjaardag. Die gaan ook mee.

Misschien vind je deze ook leuk?

Jussi Adler Olsen (Deense schrijver) met zijn serie Q (ook op volgorde lezen)
Nicci French (laatste serie ook op volgorde lezen)
Ann Cleeves
Hakan Nesser
Esther Verhoef
Peter Robinson

Bellefleur

Bellefleur

02-07-2014 om 11:00

Goeie tips!

Een van mijn favorieten is toch wel Carol Goodman: beetje thriller, mysterieus, suspense. Al haar boeken vind ik goed.
Nancy Turner is een aanrader, ik heb haar verslonden vorig jaar tijdens de vakantie! (Haar boeken dan)
Nederlandse schrijfsters: Franca Treur, Suzanna Jansen, Judith Koelemeijer.

Hadewich

Hadewich

02-07-2014 om 11:21

Misschien

vind je de boeken van Amanda Stevens ook wel wat. Ze schrijft thrillers die zich afspelen in de omgeving van New Orleans. En ze heeft een trilogie geschreven waarin ook bovennatuurlijke zaken een rol spelen. De andere thrillers zijn zonder geesten en aanverwante artikelen.

Evanlyn

Evanlyn

02-07-2014 om 12:58

AnneJ

Wat voor zweverige boeken? Ik hou namelijk sinds de geboorte van mijn kinderen niet meer van eng of zielig en dan ben je tegenwoordig gauw uitgepraat. De hormonen, ik weet het. Misschien gaat het wel over als ze uit huis zijn.

Evanlyn

Deepak Chopra Spirituele oplossingen
Een boekje van de Dalai Lama dat ik direct heb uitgeleend tot de vakantie.

Tihama

Tihama

03-07-2014 om 00:09

Tip voor gratis en legale e-boeken

Een geheel andere tip, maar voor wie de site nog niet kent: http://www.gutenberg.org/

Hier digitaliseren vrijwilligers boeken die vrij zijn van auteursrecht. Als de schrijver meer dan 70 jaar geleden overleden is, dan het auteursrechtvrij. Dus alle boeken van voor de tweede wereldoorlog zijn inmiddels vrij.

Behalve het engelstalige deel is er inmiddels ook een flink aanbod in het Nederlands. Op dbnl.nl vind je ook een flinke selectie.

Alles wat ik vroeger nooit gelezen heb, ben ik nu aan het inhalen. Louis Couperus, Nescio, Multatuli.

Het is dus gratis én legaal.

Orson Scott Card Speaker for the dead e.a. online

http://www.ebook2u.org/sf/Orson38/

Mussie

Mussie

03-07-2014 om 20:11

Dol op IJslandse thrillers

Maar ook op Sophie Hannah, Jane casey en vooral chevy stevens. Ik wou dat er weer eens een nieuwe thriller van een van deze dames uitkwam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.