Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pluk53

Pluk53

26-07-2010 om 16:05

Beatrijs en okselhaar


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

01-08-2010 om 18:34

Neenee kaaskopje

Ik doe echt mijn best serieus uit de hoek te komen in deze zomer,maar hier staan toch meer reacties dan op mijn formatiedraadje!
Ik ben blij dat mannen zich meer bekommeren om hun uiterlijk,maar dat staat of valt niet met al dan niet ontharen,vind ik.

Vic

Vic

01-08-2010 om 19:06

Een man

Als we het dan over mannen hebben... Jeetjemina zeg... wat heeft het je bekommeren over je uiterlijk nu weer te maken met het ontharen van je oksels? Bij (een beetje) man groeit er haar op de rug, borst en vanuit de schaamstreek minstens tot aan de navel. Dat hoort daar! Van de week op tv was een man (jongen) die speciaal zijn borsthaar had afgeschoren omdat hij dacht dat dat mooier was. Gelukkig heeft Anita Witzier hem uit de droom geholpen Persoonlijk vind ik mannen met haar uit neus en oren niet zo aantrekkelijk, maar als ik mijn overtuiging zuiver houd zou zelfs dat niet mogen uitmaken

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 19:39

Vic

Zo is het maar net. Ik kan van alles vinden, maar als puntje bij paaltje komt heb ik niets in te brengen. En dan kan ik mij alleen maar verwonderen over hoe anders iedereen (gelukkig) is.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 20:08

Katrien

Ik lees het draadje een beetje brokkelig.
Nee ik heb geen last van bekeringsdrift hoor, dat is niet de bedoeling. Ik sla soms een beetje door
Dat ik DC advies geef over Veet komt omdat ze te kennen geeft er o.a. geen zin in te hebben door de gevolgen van ontharen. Mijn ervaring is dat het met ontharingscrème heel erg meevalt met die gevolgen. Op Ouders Online geven we elkaar toch dat soort tips? Het had ieder merk kunnen zijn, maar die kan ik niet beoordelen.

okselfris

okselfris

01-08-2010 om 20:20

Borsthaar bij een man

ok, daar kan ik nog wel doorheen kijken, maar zodra het op de rug en armen gaat groeien.....gruwel....

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 20:24

Mirreke

Ik heb ook last van spataderen. Vroeger had ik vooral op mijn bovenbenen ook van die blauwe adertjes. Sinds de zwangerschappen is het helaas doorgeslagen naar serieuze spataderen die chronisch de sfeer bederven in mijn benen. Ik loop daardoor al jaren met steunkousen, dus ook bij 30 graden. Als ik iemand op straat zie lopen met flinke knobbels op de benen denk ik vooral 'zou ze (meestal is het een ze) er geen last van hebben?'. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het verstandig is om er mee door te lopen. Aan spataderen kun je niets doen, maar je moet het niet verwaarlozen. (Dit is dus niet bedoeld als opdringerige mening van mij, maar omdat ik je echt aanraad er af en toe naar te laten kijken voor het wél een probleem wordt.)

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 20:33

Okselfris

Ik ga voortaan ook onder een nick in dit soort draadjes schrijven, dan kan ik tenminste zeggen wat ik wil zonder er later op aangekeken te worden, maar eh... ik ben het dus met je eens. Maar aan de andere kant moet ik zulke mannen toch ook weer complimenteren omdat ze zich niet door mensen zoals jij en ik laten weerhouden. Ik mis een stuk teen. Ik durf daardoor geen open schoenen aan, bang voor griezelblikken. Ik wéét het dus allemaal wel. Ik mag anderen niet bekritiseren om een uiterlijkheid, maar ik ben ook maar een mens. Ik denk dat er maar héél weinig mensen zijn die nooit iets aan te merken hebben op een ander. Je zegt het zelden hardop, maar dénken...? Op Ouders Online denk ik wel eens hardop

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2010 om 20:49

Vic

Jij zegt dat kaalgeschoren er maar vreemd uit ziet, maar daarmee geef jij ook je smaak weer. Waarmee ik wil zeggen dat elke mening gekleurd is door smaak en opvatting over 'fris'.
Ik vind een man met behaarde borst echt totaal niet sexy. Nooit gevonden. Gelukkig maar dat iedereen er zo anders over denkt. Stel dat álle vrouwen van behaarde torso's hielden?

Vic

Vic

01-08-2010 om 21:02

Kaaskopje

Ik vind dat toch wat anders. Volwassen vrouwen hebben nu eenmaal haar daar, dat hoort daar (want het groeit er vanzelf). Als je het weg haalt is het anders dan normaal, dus noem ik het vreemd. Dat is geen mening, maar een feit En als je dan vraagt wat ik mooier vind (nee, dat vraag je niet maar zeg ik gewoon). Tja, veel vrouwen hebben schaamlippen die ongeveer een centimeter buitenboord bungelen. Dan vind ik het prettig als die aanblik wat verhuld wordt door een bosje haar.
En met okselhaar. Tja, dat haal ik zelf ook weg (geregeerd door de algemene opinie), maar ik ga dan wel steigeren als iemand dat vies of onhygiënisch vindt.

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2010 om 23:39

We zijn rond

Een week geleden schreef ik al: het vormen van een mening heeft te maken met de heersende opinie of je er iets aan kunt doen of niet. Haar kun je verwijderen en dús mag iedereen er commentaar opleveren. Overgewicht ook (sorry Fladder, ik denk dat je de heersende opinie beter kent dan ik). Spataderen zijn vandaag de dag toch ook niet meer echt nodig? Nou, laat behandelen dan. Hoppa.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2010 om 23:40

Berber, die slagzin

van jou (baas in eigen kruis) die gaat het niet redden vrees ik. Het is meer: ik hou huis in mijn kruis - met schaar, wax en epilady - ik zie er weer uit als een baby ))

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

02-08-2010 om 00:39

Nee cobi

Jij hebt een waterdichte argumentatie, jij bent er zelf geweest, je weet waar je het over hebt. En dat straalt gewoon door je posting heen. Je wordt vólop gerespecteerd, maar dan in stilte. Denk ik.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 02:04

Spataderen

Bij spataderen vind ik niet alleen meespelen of het mooi of lelijk is. Je kunt er echt vervelende problemen door krijgen als je het laat versloffen.

Vic

Vic

02-08-2010 om 09:44

Kaaskopje, toe nou!

Heb je het nou nog niet door? In eerste instantie houd jij een heel betoog over hoe lelijk okselhaar wel niet is en hoe je dat zo makkelijk mogelijk kunt verwijderen. Daarbij zeg je dan dat verder niemand mag zeuren over jouw behaarde armen en benen en steunkousen. Waarom doe je dat zelf dan wel?! En nu je opmerking over mooie spataderen (lijkt me niet maar ja), die je niet moet laten versloffen. Wat voegt dat toe aan de discussie? Jij vindt ze blijkbaar niet lelijk anders had je ze wel laten weg halen. Is een piece of cake, een eitje, heb ik me laten vertellen. Gewoon doen joh!

Vic

Vic

02-08-2010 om 09:45

Cobi

Onbekende forummer? En bedankt...

Vic

Vic

02-08-2010 om 09:47

Cobi

Nou ja, jij kunt er ook niets aan doen. Terwijl ik de reacties kreeg wilde ik nog iets roepen als 'jamaar, en Cobi dan!'. Maar ja, jij bakt lekkerder koekjes he

margje van dijk

margje van dijk

02-08-2010 om 09:58

Vic

Volgens mij bedoelt Cobi in haar posting dat JIJ de bekende forummer bent en ZIJ de onbekende.

Want ja, wie kent Cobi nu helemaal? En jou kent natuurlijk iedereen

Margje

Bastet

Bastet

02-08-2010 om 10:00

Vic

Bij Cobi droop de ironie van het stukje,bij jou minder,vandaar, denk ik.
Bastet

Vic

oo, gelukkig, ik vond het ook al zo´n idiote opmerking..

En tsja, van Cobi denk ik er al gauw een ironische inslag bij en die lees ik er dan ook eerder is, waarschijnlijk, in jouw posting wees niets op ironie, vandaar mijn reactie...
(btw, Cobi, maak je dus geen zorgen, je bent bekend als... )

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 11:55

Vic

Je ziet blijkbaar niet het verschil met dat ik inderdaad wat doorsla wat de beharing betreft en mijn oprecht goedbedoelde advies over spataderen. Dat zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen. Ik heb ergens hierboven al genoemd dat ik licht behaard ben. Ook ik ben van mening dat je niet moet overdrijven. Als er amper iets te zien is zou je wel gek zijn om het natuurlijke proces te verstoren met een scheermes of iets dergelijks. Ik vind niet dat benen en armen spiegelglad hoeven te zijn. Ik vind ook niet dat je persé overal alles af moet scheren, die keus is heel erg persoonlijk. Maar wat ik echt wel vind, blijft persoonlijk uiteraard, is dat ongeschoren oksels bij mouwloze kleding er onverzorgd uitziet. Ik kan het niet helpen dat ik dat vind. Ik verbaas me oprecht wanneer ik zie dat iemand alles gewoon laat zitten, en dan heb ik het vooral over de zomerperiode. In de winter, wanneer alles onder kleren zit, maakt het mij niet uit.
Wat spataderen betreft heb je nergens kunnen constateren dat ik er niets aan heb laten doen. Ik heb het hele scala aan spataderbehandelingen al achter de rug, dat zal de rest van mijn leven doorgaan. Omdat ik weet wat de mogelijke gevolgen zijn van spataderen hoop ik met mijn goedbedoelde raad een ander aan te sporen het niet op zijn beloop te laten, maar er toch voor onder controle te gaan of blijven. Spataderen en beenharen vind ik eigenlijk een totaal ander soort onderwerp.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 12:01

Mooie spataderen, vic

Ik heb het toch ook nergens over móóie spataderen gehad? En denk je nu echt dat ik steunkousen zou dragen als dat niet nodig is? De tijd dat ik in de zomer een jurk aan had kan ik mij niet meer heugen en dat is door die verhipte dingen. Ik heb deze zomer voor het eerst sinds jaren broeken waarbij je een stuk van mijn kousen ziet. Ik heb daar heel wat gêne voor moeten overwinnen.

mirreke

mirreke

02-08-2010 om 12:52

Lieve kaaskopje (even ot hoor, over spataderen)

Ik vind het erg aardig van je dat je je om mijn spataderen bekommert. Ik meen dit serieus, ik zet geen smiley, geen ironie bedoeld.
Kleine uitleg, ik heb geen dikke aderen, wel blauwe/gelige plekken. Volgens de arts heeft weghalen geen zin, zo zijn mijn benen mooier dan met eventuele plekken van het weghalen. Snappie?

mirreke

mirreke

02-08-2010 om 13:00

Ok, weer on-topic

Wat ik met al mijn berichtjes wil zeggen is, van het één komt het ander. Nu wordt iemand beoordeeld vanwege al dan niet zichtbaar okselhaar, en is scheren blijkbaar de norm. Dit zet zich door naar andere zicht- en onzichtbaarheden. Benen scheren, geen zichtbare spataderen, geen zichtbare oneffenheden, mensen met puistjes, brrr, mensen met borst en rughaar, armhaar, beenhaar, lubberlippen, lubberpiemels (misschien wel...). Enfin, het is een tendens, mensen moeten er steeds perfecter en ook steeds minder als een mens met zijn harige geurigheden uitzien, steeds plastic-achtiger, steeds meer als een perfecte barbie. En dat is wat ik bedoel met waar okselscheren toe leidt: We zijn een bepaalde grens overgegaan, en waar stopt die trein?
Waarom is een zweetdruppel aan een okselhaar brr, maar een zweetdruppel die langs een gladgeschoren huid glibbert minder brrr? Ik bedoel maar, met die hitte van een paar weken terug was zelfs Syneo7 niet genoeg om zweetdruppels te stoppen.
Hebben

mirreke

mirreke

02-08-2010 om 13:10

Kaaskopje (alweer ot)

Ik vind het juist fijn als jij en anderen geen gelegenheidsnick gebruiken. Ik vind het wel leuk, die herkenbaarheid in een draadje ook als het schijnbaar om meningen gaat die mensen liever geheim houden.

Pluk53

Pluk53

02-08-2010 om 14:33

Mirreke

je verwoordt het prima. Het is een glijdende schaal. Maar het lijkt erop dat bijvoorbeeld Kaaskopje blind is voor de manier waarop de vrouwen gemanipuleerd worden, en nog steeds denken dat het vrije keus is, op logische gronden.
Zweet zal in een bos(je) okselhaar sneller verdampen (en dus beter koelen) dan als het als een straaltje langs je lijf naar beneden loopt ( en onsmakelijke ) zweetplekken geeft in t-shirts en jurken)

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 14:55

Mirreke

Ik kom niet aan het oordeel van de fleboloogOok zonder gekheid: niet alle spataderproblemen moeten meteen met een operatie o.i.d. behandeld worden, maar het is wel belangrijk dat je in de gaten houdt dat het niet opeens verder gaat dan dat. Als je merkt dat je vocht vasthoudt, jeuk aan je benen krijgt, verkleuringen e.d., dan is het echt nodig dat je er naar laat kijken. Tot zover uit oma's goede adviezenboekje

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 16:03

Pluk

Biologisch gezien heb je helemaal gelijk. Haar zit niet voor niks op bepaalde plaatsen, maar ik ben dan toch zo ijdel ingesteld dat ik haar onder de armen niet fraai vind. Dat is mijn 'smaak' en ja, dat betrek ik ook op andere mensen. Maar wat oksels betreft zie ik de glijdende schaal niet zo. Ik ben bijna 50 en voor zover ik mij kan herinneren worden oksels in de zomer door veel vrouwen geschoren, niet door iedereen, maar wel door veel. Ik schreef al eerder dat dit met de schaamstreek niet het geval is. Dat is echt iets van de laatste ... jaren. Persoonlijk vind ik ook dat je niet moet overdrijven. Zo is er een reclame waarin wordt gepromoot dat je niet op de amoureuze toer moet gaan voor je je benen met hun scheerapparaat hebt bewerkt. Dat gaat mij te ver. Ik vind dat je best wat haar op je benen of armen mag zien. Een vriendin van mij heeft donkere dikke haren op haar benen en dat scheert ze af. Dat begrijp ik.
Ik ben dus echt geen doorgeslagen scheermalloot, maar geheel persoonlijk dus, vind ik het korthouden/scheren van okselhaar als je kleding draagt waarbij het te zien is, iets wat bij de basis van lichamelijke verzorging hoort. Net als dat je op een gegeven moment ook in de gaten moet houden dat je als vrouw niet met een snor rondloopt. Hoewel die snorharen misschien wel heel erg functioneel zijn in de tijd dat je opvliegers hebt, bedank ik daar toch voor

Bastet

Bastet

02-08-2010 om 16:13

Kaaskopje

Als een vrouw zelf beslist niet aan de slag te willen met wat haartjes in het gezicht,vind ik dat helemaal prima.Bij sommigen is er toch geen beginnen aan,lees wat Cobi schrijft.Dat heeft niks te maken emt de basis van licahmelijke verzorging! Die basis is jezelf wassen,en tandenpoetsen en gezond eten,want ook dat is licahmelijke verzorging!

dc

dc

02-08-2010 om 16:23

Cultureel

en zelfs de basis van lichamelijke verzorging is erg cultureel. In griekenland raken veel mensen geen tandeborstel aan! En daar zie ik nou wel het nut van in

Wat ik me afvraag is hoe je nou kunt zeggen "het is gewoon mijn smaak", terwijl het zo duidelijk ingegeven is door allerlei reclame-uitingen. Dan is het niet "je eigen smaak", maar de mode volgen. En inderdaad, waar ligt de grens? Ik wil liever voorkomen dat een eventuele dochter van me later begint over schaamlipcorrectie hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2010 om 16:56

Ik vind dat er een enorm gat zit tussen okselharen scheren en schaamlipcorrectie. Het is ook maar net hoe je erover praat. Ik heb dáár totaal geen begrip voor. Gooi mijn probleem met okselhaar maar op iets waar ik misschien apart mee ben, maar met mode heeft het niets te maken. Ik vind het écht geen frisse aanblik. Sorry.
Maar als het scheren van oksels al het begin is van de weg naar schaamlipcorrectie, dan mag je je met niets bezighouden op uiterlijk gebied, want stel dat je dochter naar de plastische chirurg wil? Mijn dochters hebben mij nog nooit make up zien gebruiken, zolang heb ik dat al niet meer op. Moet ik vrouwen die hun ogen wel opmaken waarschuwen dat hun dochters daardoor misschien ooit schaamlipcorrectie zullen willen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.