Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Armin van buuren bij het ij

kan iemand mij uitleggen wat nou de 'verdienste' was van Armin van Buuren die achter een schot stond te bewegen terwijl een orkest gewoon aan 't spelen was?
Ik dacht dat hij, ff simpel gedacht hoor, hij heel goed plaatjes kon draaien en daarmee een menigte op de been krijgt om te dansen, maar hier was toch het orkest een prachtige Bolero aan het spelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 13:00

Ik denk...

...dat hij daar zijn eigen versie doorheen mixte.

Maar ik geef toe dat ik dat vooral pas aan het eind merkte.

Koolmees

Koolmees

01-05-2013 om 13:30

Van vk.nl

'Stond het geluid van Armin van Buuren nu uit?
Het leek alsof dj Van Buuren vooral op zijn eigen koptelefoon te horen was tijdens de Bolero van Ravel door het Koninklijk Concertgebouworkest. Hij kwam bij het concert uit het podium omhoog tijdens het wereldberoemde stuk. Maar zijn bijdrage was subtiel, zoals hij 's middags al voor de NOS-camera aankondigde. Hij speelde mee met het orkest, daarna zou het orkest met hem mee spelen. En, vond Van Buren, het stuk van Ravel is al zo krachtig, dat zijn bijdrage bescheiden zou zijn.'

Ik vind het nooit mooi, een gelegenheid combinatie van pop/rock/dance met een symphonieorkest. Het doet beide muzieksoorten geen recht.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 15:20

Ah, vandaar!

Koolmees, dat verklaart waarom ik het pas aan het eind hoorde.

Ik heb er niet zo'n moeite mee. Het was in dit geval een leuke variatie van Ravel. Er zijn wel meer voorbeelden van een combinatie, soms geslaagd, soms niet.

Zelf heb ik wel iets met Skrillex, die uit een portie ongelooflijke herrie een melodielijn kan toveren die af en toe doet denken aan de jaren zeventig jazzrock-loopjes
En doet Caro Emerald eigenlijk niet ook zoiets door vroeg-twintigste eeuwse liedjes met scratch te mengen?

Koolmees

Koolmees

01-05-2013 om 17:00

Ja ja ja ja, maar......

Ik vind cross over wel leuk hoor. Ben fan van Kyteman orchestra bijvoorbeeld.
Maar dan is de muziek ontstaan in een gezamenlijk proces.

Ik houd er niet van, als liedjes die helemaal bestaan, helemaal 'af' zijn, ineens door een symfonieorkest gespeeld moeten worden. Zoals bijvoorbeeld Metallica Symfony (dan heb ik honderd keer liever 'echt' Metallica), of een symfonie orkest dan de grote nummers van Pink Floyd gaat spelen (daar krijg ik kromme tenen van).

Maar goed, sommige mensen vinden het prachtig en dat gun ik ze van harte hoor.

De wereld draait door

Vanavond in DWDD was het deel te horen van Armin van Buuren. Zijn bijdrage was in de mix zo zacht gezet dat je hem helemaal niet hoorde. Foutje van de techniek. Het klonk best goed vond ik. Had het best willen horen met het orkest.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 22:00

Koolmees

Kyteman is geweldig!!!

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Ik heb zelf niet zo'n probleem met die make-overs (nou ja, soms ook wel ) maar ik kan me best voorstellen dat anderen vinden dat je daar beter niet meer aan kan komen.

En wat Armin van Buren betreft: ik heb technisch niet zo'n verstand van zijn werk als dj, maar het is me ook niet echt duidelijk waarom hij 75% van de Bolero alleen maar staat te jumpen en te doen, terwijl hij alleen het laatste stukje hoorbaar is.

Maar goed, het viel in de smaak en daar draait het uiteindelijk om

(hoewel Rieu van mij ook niet had gehoeven )

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 22:02

Chrish

Oh wacht, dat verandert mijn vorige bericht natuurlijk! Arme Armin, dan heeft hij dus een groot stuk voor de kat zijn kont staan werken gisteren. Ik ben best benieuwd naar de rest van deze Boleroversie.

Berber.

Berber.

02-05-2013 om 10:50

Chrish

Ik sluit me bij je aan. Ik heb erg moeten lachen om die blij wippende Armin die daar voor spek en bonen stond maar ik had graag even gehoord hoe het geheel wel had moeten klinken.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2013 om 12:42

Iets van alle tijden

Het is iets van alle tijden dat nieuwe generaties met oude muziek experimenteren. De gedachte die ik daar bij heb is dat het een mooie kennismaking met klassiek is voor jongeren die er normaal niet naar (willen) luisteren.
Ik vond het ook wel sneu voor Armin van Buuren dat de techniekmensen niet op hadden gelet. Hij heeft er veel tijd in gestoken.
Ik hou zelf wel van muziek die doorspekt is met klassiekaandoende muziek. Symphonische rock bijvoorbeeld. Dus ook bands als Within Temptation.

Chiquita

Chiquita

03-05-2013 om 19:30 Topicstarter

Aha oké

blijkt dus dat ik niét gek was dat een wereldberoemde dj iets aan 't doen was wat ik niet snapte
voor mij mag hij 't nog eens overdoen en dan wel met geluid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.