Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Andere fora?

Gewoon uit interesse: Op welke andere fora zitten jullie (actief dan wel passief) nog meer? Carla

Andere fora?

Zijn die er dan? ;0)

skik

neteret mut

neteret mut

04-01-2016 om 23:06

maar ik ga niet vertellen welk

Arendje

Arendje

05-01-2016 om 07:05

ook 1 andere, maar niet zo actief als hier.

Paddington

Paddington

05-01-2016 om 07:14

Ik op

nog 2, maar lang niet zo actief als hier. Daarbij komt dat die veel specifieker zijn

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2016 om 09:28

Geen

Maar wel op Facebook en dat functioneert af en toe ook als forum. Nu gaat het bijvoorbeeld over een groot gebouw in de stad wat men lelijk vindt. Belángrijke zaken dus)

MamavanSenH

MamavanSenH

05-01-2016 om 10:38

Eén

Maar die is niet zo heel actief. Wel meer passend bij onze levensstijl dus ik gebruik hem enkel voor vragen die mensen hier niet gaan begrijpen .

MamavanSenH

MamavanSenH

05-01-2016 om 10:38

En voor vragen waarbij ik niet dringend een antwoord nodig heb maar best een paar dagen kan wachten

alleen hier

Dat vind ik wel genoeg

Egel

Egel

05-01-2016 om 12:03

nieuwsgierig

MamavanSenH, zit je ons nou nieuwsgierig te maken? Irritant! Nou raak ik natuurlijk wel benieuwd naar die speciale levensstijl waar wij normale mensen op OO niet veel van zullen begrijpen omdat wij (?) vermoedelijk die levensstijl niet hebben.

Nou ja. Weer on topic: nee, ik kijk alleen hier. Maar een paar jaar geleden las ik op OO dat iemand ook op het Viva-forum wel eens keek of advies zocht. Toen ben ik daar ook een paar maanden gaan lezen. Het was meestal best wel anders, er zaten bijna altijd óók echt lullige reacties tussen. En met allemaal tekens erin. Een onrustiger beeld ook. Maar soms ook wel interessante 'vervolgverhalen'. Ik heb er in ieder geval nooit iets gepost.

Al met al heb ik op een gegeven moment besloten dat een OO-leesverslaving wel genoeg is.

Rafelkap

Rafelkap

05-01-2016 om 12:15

Precies Egel, 1 verslaving is al genoeg
Ik zit alleen nog op facebook in diverse groepen van ouders met gehandicapt kind, voor alle honger op dat gebied.

MamavanSenH

MamavanSenH

05-01-2016 om 17:43

Egel

Ik heb ooit een keer de fout gemaakt (of nee, twee keer zelfs) hier een vraag te stellen waar gigantisch kritiek op kwam en daarna maar besloten dat zulke vragen beter op een ander forum passen, waar wij gekken die het "anders" doen bij elkaar komen en elkaar helemaal begrijpen .
Dit forum is behoorlijk "normaal" en op bepaalde punten zijn wij dat niet en soms wekt dat onbegrip heb ik gemerkt. Dus bepaalde onderwerpen laat ik hier gewoon niet (meer) vallen.

Hiervoor ooit op nog een ander forum gezeten, daar waren de reacties op iets wat voor ons heel normaal is zo extreem, tot berichten in mijn inbox in de trant van "als ik wist waar jullie wonen dan stuurde ik meteen de kinderbescherming op jullie af". Zo extreem is het hier gelukkig niet. Maar toch zullen bepaalde dingen niet snel begrepen worden en soms wil ik gewoon antwoord op mijn vraag ipv een discussie, dan is een ander forum een betere plek daarvoor.

Egel

Egel

05-01-2016 om 18:26

dank je

Bedankt MamaS&H, nu begrijp ik het al iets beter!

Moeder

Moeder

05-01-2016 om 18:43

Viva

Ooit begin ik de ongelofelijke fout een vraag te stellen op het Viva forum over een intiem en persoonlijk probleem. Ik heb een ongelofelijke bagger over me heen gekregen. Daar werd ik zo verdrietig van dat ik er nooit meer ben geweest.
En ik heb meegepraat en zelfs een tijd gemodereerd op het B12 tekort forum. Dat was in de begintijd van de ontdekking en behandeling van mijn eigen tekort en daar heb ik zelf ontzettend veel aan gehad. Door omstandigheden kon ik dat niet meer de aandacht geven die het verdiende en nu kom ik er helaas niet meer.
En van heel vroeger herinner ik me het rattenforum en het katten- en hondenforum.
Maar nu kom ik eigenlijk alleen nog maar hier Al een jaar of 15 of misschien zelfs langer.

Lynn

Lynn

05-01-2016 om 20:59

Ook ik soms 1 ander forum (Viva) geweest (nu al een tijd niet), maar meer met periodes en ook dan veel minder dan hier.

Overigens daar naast oppervlakkige reacties ook hele goede draadjes gelezen, vergelijkbaar met hier .

Maar inderdaad: 1 forum-verslaving is wel genoeg.

caviaforum

Ik denk niet dat jullie hier warm worden van de avonturen die mijn cavia's beleven, dus daar heb ik caviafora voor. Overigens zijn ze daar ook wel eens gezelliger geweest, soms weinig respons op leuke onderwerpen.

Ook 1

Die specifiek over mijn hobby gaat.

Hortensia

Hortensia

05-01-2016 om 21:57

hier

Vroeger nog wel andere fora, o.a. lotgenotenforum ivm een kwaaltje (veel van geleerd), dierenfora vanwege mijn zwangere kat (wat heb ik een bagger over me heen gehad omdat ik mijn poes zomaar waagde te bezwangeren door de eerste beste buurtkat, in plaats van klauwen geld te besteden aan een luxe cattery ) en toen ik net cavia's had, en een forum met mensen die in ongeveer dezelfde gezinnen leven als ik.

Jaren geleden ook op de Libelleforum het topic gevolgd over partners met ASS, maar daar ben ik alweer jaren weg. Op een gegeven moment was het verhaal wel verteld.
Het Vivaforum heb ik ook wel eens bezocht maar vind ik te bitcherig.

Verder bezocht ik een aantal jaren een paar fan-fora maar ik kreeg steeds minder tijd.

Tegenwoordig bezoek ik eigenlijk alleen nog dit forum. Van de andere fora (maar ook dit forum) heb ik door de jaren heen wel de mensen met wie ik het goed kon vinden teruggevonden op mijn besloten facebookpagina. Dat is tegenwoordig mijn belangrijkste internetcontact geworden. Met een mooie mengelmoes van mensen!

Eigenlijk is het best bijzonder dat ik dit forum nog regelmatig bezoek, de meeste anderen zijn verwaterd

Carlito

Carlito

06-01-2016 om 00:28 Topicstarter

Fora TO

Ikzelf zat vroeger op het borstvoedingsforum en het Jip- en Jannekeforum (oude stijl, lang geleden). Ook nog bijvoedingsforum. Meegelezen op forum natuurlijk ouderschap, ondanks dat mij dat soms wat te stoffig was (dit bedoel ik niet respectloos)

Wandelendetakkenforum

Lang geleden zat ik op een forum over (ik wilde bijna schrijven "met") wandelende takken. Ik dacht dat het redelijk oppervlakkig en praktisch van aard zou zijn, maar niets bleek minder waar. Ook over de verzorging van zoiets als een wandelende tak kunnen mensen enorm van mening verschillen, zo bleek.

Misschien maar weer eens op zoek naar een leuk caviaforum dus?!

Mijntje

Mijntje

07-01-2016 om 14:15

blijf posten

Oh, blijf hier vooral ook posten over al je problemen met cavia's en wandelende takken. Ook al heb ik er geen verstand van (wel van katten een beetje), ik vind het altijd zo heerlijk ontspannend!

Arendje

Arendje

07-01-2016 om 19:24

N@nny

'Ook over de verzorging van zoiets als een wandelende tak kunnen mensen enorm van mening verschillen, zo bleek.'

Ik zie een nieuw programma voor me: De wandelende tak fluisteraar ...

Hortensia

Hortensia

07-01-2016 om 19:34

Mijntje

Cavia's zijn zooooo leuk...!!! <3 <3 <3

Ha, nog meer cavialiefhebbers!

Ik blijf me ook vermaken met m'n beestjes!
Een aardige hoek van de kamer is voor ze gereserveerd zodat ze goed hun pootjes kunnen strekken en die ren is groot genoeg om gezellig bij ze te zitten.
Als ik hun "caviavilla" heb schoongemaakt, springen ze zo vrolijk rond, ze vertonen veel dankbaarder gedrag dan mijn kinderen, die zullen nooit eens zo vrolijk rondspringen als ik hun bed heb verschoond.

Hortensia

Hortensia

07-01-2016 om 21:04

MoederMop

Ik heb er drie momenteel Oorspronkelijk voor de kinderen, maar eentje is nou alweer een tijdje het huis uit en van mijn "afbouwplannen" is bitter weinig terecht gekomen

Ik heb er 4

Een castraat met drie zeugjes. En ook hier zijn ze dankzij de kinderen binnengekomen.

Ik had mijn kinderen eens verteld dat ik een cavia had als kind. Toen vond mijn dochter het oneerlijk dat ze zonder huisdieren op zouden groeien. En tja, cavia's zijn wel leuke dieren, maar hoe moet dat dan in de vakantie? Toen kwam ik een dierenwinkel annex vakantieopvang tegen en was ik verkocht.

Inmiddels zijn het ook meer mijn cavia's dan die van mijn kinderen wat verzorging betreft, maar iedereen hier in huis is dol op ze.
Die dierenwinkel is overigens inmiddels opgeheven, maar via het caviaforum heb ik een medecavia-eigenaar in mijn woonplaats gevonden en hij past op mijn cavia's en ik op de zijne.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.