Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Alweer Eurovisie songfestival

https://songfestival.avrotros.nl/

Morgenavond OG3NE, de inzending uit Nederland.
Maar na vanavond is mijn absolute favoriet Salvador Sobral uit Portugal met een door zijn zus Louise gemaakte intieme en romantische ballade. En die taal is ook zo mooi.


https://www.youtube.com/watch?v=ymFVfzu-2mw

Leen13

Leen13

10-05-2017 om 01:35 Topicstarter

Meer Salvador Sobral

Er staan meerdere versies op youtube, de een nog mooier dan de andere.


https://www.youtube.com/watch?v=nOr-_jnUiMA
Met een klein muziekgezelschap en het publiek zingt mee.


https://www.youtube.com/watch?v=vHqdXANF85c
Met een 'trompetsolo' van Salvodor himself


https://www.youtube.com/watch?v=lv76VVZJ5lc
Samen met zus Louisa

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2017 om 09:17

Ik ga morgen kijken

Ik kijk alleen als Nederland meedoet. Dus als O'G3NE morgen uitvalt, is het weer klaar voor dit jaar.

Vesta

Vesta

10-05-2017 om 09:29

genoten

ik heb gister weer genoten, er zaten pareltjes bij zoals idd Portugal. Maar vooral de lol die we hebben in ons app-groepje met de meest vileine opmerkingen.

Donderdag gaan we weer los en zaterdag zitten we met z'n allen bij een vriendin op de bank in onze eigen Songfestivaljurkjes waarmee we in Wenen, 2 jaar geleden, alweer het journaal hebben gehaald.

Leen13

Leen13

10-05-2017 om 20:25 Topicstarter

Tekst Portugal


https://www.youtube.com/watch?v=jAWcV4ypfoE

Mooie gevoelige romantische tekst ook. Vriendinnen melden dat als Ogene vanavond uitvalt dat ze niet meer gaan kijken. De rest verbleekt hierbij als dertien in een dozijn.

"Als op een dag iemand naar mij informeert, vertel ze dan dat ik leefde om van jou te houden.
Voor dat ik jou kende overleefde ik alleen maar, moe en met niets om te geven.

Mijn lieveling, luister naar wat ik je bid. Ik smeek je naar mij terug te keren, mij weer voor jou te wensen.
Ik weet dat men niet alleen de liefde kan beleven. Maar misschien kun je langzaam weer leren van mij te houden? (2x)

En als je hart niet wenst toe te geven, omdat je zelf geen passie meer wil hoeven voelen, om niet te moeten lijden, zonder enige voorwaarde bied ik je dan mijn hart aan dat kan liefhebben voor ons beiden."

En.....

Wat vinden we er tot nu toe van?

Vesta

Vesta

11-05-2017 om 21:29

nou

de efteling meets de sound of music: roemenie

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2017 om 21:42

Tot nu toe

Ik vind Nederland goed, in ieder geval finale waardig. Oostenrijk vond ik ook wel leuk.

Martje

Martje

11-05-2017 om 21:46

Ik zet even het geluid wat zachter.

Wat een geschreeuw van Denemarken.
Ik vond Oostenrijk ook leuk en Og3ne deed het goed.

Liz

Liz

11-05-2017 om 23:16

pfff

Gelukkig door naar de finale.

Spannend hoor dat we pas weer als 9e genoemd werden. Kan dat niet een keer anders?

Leen13

Leen13

11-05-2017 om 23:20 Topicstarter

Oekraine

Oekraine, toch een land in een burgeroorlog, pakt flitsend en groots uit. Een mooie presentatie aan het begin met een dans- en zanggroep aan het begin met Oekrainse instrumenten waaronder fluit en dames in linten en heren die 'Russisch' dansen. Een korte medley van oude succesnummers met als laatste de Rise of the Phoenix van Conchita Wurst.
Camp. Leuk. Gewoon gezellig met het commentaar van Cornald Maas en Jan Smit.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2017 om 01:09

Jan Smit

Cornald Maas vind ik altijd wel prima, maar Jan Smit zouden ze van mij mogen inruilen.

Vesta

Vesta

12-05-2017 om 06:27

gerard

wat een prachtig commentaar zouden we krijgen als we Paul de Leeuw en GerardJoling het commentaar zouden laten doen.

Ik mis Terry Wogan

keek ik altijd met veel plezier naar de BBC alleen maar wanwege zijn hilarische commentaren! In 2007 ""Who knows what hellish future lies ahead? Actually I do, I've seen the rehearsals."!!!

Sini

Ook een keer in Frankrijk

Ik was in Frankrijk enkele jaren terug tijdens de Eurovisie en de commentaar werd gedaan door Dave, ooit zeer succesvolle meisjeszanger (in de jaren 70) heeft zich ontpopt tot hillarische valse nicht televisie journalist. Een beetje alla Paul de Leeuw maar nog erger
Sini

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-05-2017 om 11:36

Leuk

Ik ben bij dat OG3'NE door is, anders had ik zaterdag niet gekeken. Mijn favorieten zijn Nederland, Hongarije, Oostenrijk en Italië. Dinsdag heb ik het meeste gemist omdat ik een gruwelijk saaie uitgelopen ouderavond had op de basisschool. Van Portugal heb ik dus alleen een klein stukje gezien, maar dat vond ik niet heel geweldig. Beetje enge zanger ook.

Leen13

Leen13

12-05-2017 om 14:16 Topicstarter

Huh eng?


https://www.youtube.com/watch?v=NLOZ0mJykcY

https://twitter.com/hashtag/salvadorable

Ogene lijkt het trouwens ook wel goed te doen maar ik ben al blij als ze bij de eerste tien kunnen eindigen.

Salvador is een veelzijdige zanger. Zou me verbazen als hij geen eerste wordt. Is echt een hype. En wat expressie hoort erbij toch?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-05-2017 om 14:20

Portugal

Qua motoriek opvallend te noemen. Maar was Joe Cocker dat ook niet?

Ik geef 'm goeie kansen.

En Og3ne natuurlijk ook. Klonk goed!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2017 om 16:42

Vesta

Ieder zijn meug uiteraard, maar Gerard Joling, nee afschuwelijk. Die vind zichzelf veel te belangrijk. Ik vind zijn aandeel bij Pauw al teveel.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2017 om 16:52

Eindelijk Portugal gehoord

Ik heb dinsdag niet gekeken. Als Nederland niet mee doet vind ik er meteen driekwart minder aan. Dus ik had Portugal nog niet gezien. Nu wel Práchtig! Een beetje 'retro'. Jaren '50/'60 klank.

Zo zie je maar, de zanger hoeft geen wandelend model te zijn om indruk te kunnen maken.

Joe Cocker was wel een graadje erger met zijn bewegingen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-05-2017 om 16:55

Tja

Het was de combinatie van gezichtsuitdrukking, ongewassen haar, het veel te grote colbert, en inderdaad de bewegingen. Het hoeft heus niet allemaal heel gelikt te zijn, de Hongaar was ook ongepolijst maar leuker om naar te kijken en te luisteren.

Liz

Liz

13-05-2017 om 08:58

Salvador

Ik heb dinsdag en donderdag niet gekeken. Alleen de uitslag dan. Nu pas het optreden van Salvador gezien. Natuurlijk, je moet ervan houden, maar ik vind het prachtig. Heerlijk zo'n rustig liedje tussen vaak veel Songfestivalgeweld. En ik vind Portugees sowieso een erg mooie taal.

Als Og3ne niet wint, dan hoop ik denk ik, ken de andere liedjes niet, dat Portugal wint.

Leen13

Leen13

13-05-2017 om 14:33 Topicstarter

Vrije uitvoering


https://www.youtube.com/watch?v=DQp6IRCK2Uk&sns=em

Een van de oefensessies, vooral bedoeld voor de belichting, geluid en dergelijken. Salvador laat zich even gaan. Hij is een fan van Chet Baker en toetert er tussen de coupletten op los met zijn luchttrompet.

"Salvador: "Sorry, I rehearsed it so many times, that I needed to do some different stuff. Thank you"

rode krullenbol

rode krullenbol

14-05-2017 om 13:15

Naar aanleiding van de uitslag

Een lied over hoe een zeker persoon bij iemand die slechts aan het overleven was de Liefde heeft wakkergeschud? Nota bene in haar ultieme verschijning; de onvoorwaardelijke variant? Jegens een van zich vervreemde geliefde die door het diepe tranendal van afscheid is gegaan? Jazzy en zuiver gezongen door een door ziekte getroffen heerschap dat zelf in afwachting is van een donorhart?

Een aangrijpender oproep tot een betere wereld is toch eigenlijk niet te bedenken. Gekwadrateerde liefde in een schijnbaar harteloos harde wereld: een dergelijk voorbeeld kan niet anders dan uitmonden in goed volgen. Zo blijkt maar.

Rode krullenbol

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-05-2017 om 13:18

Jammer

Van de top 3 vond ik Moldavië nog het aardigst. Zelf heb ik op Italië gestemd. Ik denk wel dat zijn kansen hoger waren geweest zonder aap

Leen13

Leen13

14-05-2017 om 13:33 Topicstarter

Raakt een snaar


https://www.youtube.com/watch?v=tXodL-oQGws

Geweldig hoe ze als broer en zus met elkaar omgaan. Blijkbaar raakt het een snaar als het over onvoorwaardelijke liefde gaat. Helaas krijg je die in je leven vaak, en niet eens altijd, alleen maar van je ouders, maar het verlangen blijft. Bij iedereen.
Het internet staat al vol met covers, cartoons, dans, muziek, bladmuziek, studenten wereldwijd, in alle talen, van dit mooie en gevoelige lied.
Het songfestival brengt mensen wel dichter bij elkaar al heeft het vast ook een vluchtig karakter.
Hoe ouder ik word, hoe groter fan.

Leen13

Leen13

14-05-2017 om 13:35 Topicstarter

Belgie

Dochter vond Belgie wel de beste. En Blanche heeft het ook geweldig gedaan. Zeventienjarige met ook een niet al te uitbundige presentatie en een beeldend lied, en ondanks de vakjury zoveel punten van het publiek, dat ze vierde is geworden.

Inanna

Inanna

14-05-2017 om 15:14

Kroatie

Zoon vond Kroatië het beste, wilde zelfs stemmen, maar zijn beltegoed bleek niet voldoende.
Ik vond het nummer van Portugal niet heel bijzonder, maar ik houd in het algemeen ook gewoon niet van ballads.
Toen hij zijn prijs in ontvangst nam zei hij iets als "dit is een overwinning voor mensen die muziek schrijven die daadwerkelijk iets betekend." Zoon vond dat nogal een sneer naar de rest, alsof er nog achter moest "in tegenstelling tot jullie muziek"
Ik vond er dit jaar eigenlijk weinig bijzonders bij zitten, niets wat echt indruk heeft gemaakt, ja Spanje vond ik wel leuk, maar ik was de enige geloof ik...
Oekraïne vonden we er veelbelovend uitzien, maar dat was tot de zanger zijn mond opendeed.
Ach, ik heb een hele avond gezellig met mijn kinderen voor de tv gehangen, dat was sowieso leuk. (mijn man was naar de schuur gevlucht )

Nicolette

Nicolette

14-05-2017 om 17:22

en wij

Ik heb gekeken met de kinderen, man zit voor werk in het buitenland maar hij had zeker niet meegekeken. Dochter en ik vonden Belgie leuk en we waren blij dat ze zaterdag een stuk ontspannener leek dan in de halve finale: een leuk eigentijds (StuBru) liedje. Zoon vond Moldavie leuk vanwege de epic sax guy (deed in 2010 al mee, het optreden van de man met de sax toen is een meme geworden die zoon leuk wel kende). Oudste dochter die via de app meekeek vond Zweden leuk: Hugo Boss meets JUstin Timberlake. Spanje vond ik echt 3 x niets. Oekraine vonden wij absoluut geen (echte) rockers. Wij kunnnen goede rockmuziek erg waarderen.
Net als vorig jaar kwam mij veel muziek dit jaar best wel bekend voor. Hoogtepunt was het begin van Duitsland. We achten even dat Titanium van David Guetta werd ingezet, we begonnen mee te zingen maar helaas.
Het verschil tussen vakjury en publiekjury vonden wij wel heel erg groot bij sommige landen. Soms slechte vakjury maar goede publiekjury. Bij Og3ne het omgekeerde en daar vonden wij het heel erg, natuurlijk.
En dan Portugal. De eerste keer dat ik het liedje hoorde vond ik het heel mooi, bijna betoverend. De tweede keer had ik dat helemaal niet, integendeel, ik ergerde me enorm aan het liedje en alles eromheen. Ik vind het wel leuk voor Portugal dat ze eindelijk een keer het ESF hebben gewonnen.
Ten slotte wat losse opmerkingen. Ik blijf het raar vinden dat Australie mee doet. En ik vraag me af of het wel zo'n voordeel is dat je je rechtstreeks plaatst voor de finale. De andere landen hebben al een keer alles moeten geven, doen misschien net iets meer hun best en de zenuwen zijn minder en de rest van Europa heeft je al een keer gezien, wat een voordeel kan zijn. En we vonden Roemenie een opvallend liedje, dat gejodel was best leuk in het liedje verwerkt maar we zouden er nooit op stemmen. En volgend jaar alstublieft geen dansende apen en mannen met paardenhoofden op trappen meer.

Liz

Liz

14-05-2017 om 21:30

Portugal

Grappig he hoe verschillend mensen erover kunnen denken?

Ik vond het eigenlijk erg tegenvallen. Wel een paar liedjes die door de beugel konden, maar ik vond Salvador er echt met kop en schouders bovenuit steken. Erg blij dat hij gewonnen heeft en niet Bulgarije (vond ik niets aan).

Ja, jammer dat de publieksjury Og3ne zo laag waardeerde, zeker als ze bepaalde andere liedjes hoger waardeerden .

Ik vond bij sommige liedjes de show wel heel leuk, bijv. Zweden en de achtergrond van Oostenrijk vond ik prachtig. Maar de liedjes haalden het wat mij betreft echt niet bij Portugal.

Leuk dat hij het op het eind samen met zijn zus zong.

En hij zei inderdaad zoiets van "Een overwinning voor liedjes met gevoel i.p.v. met vuurwerk" (of iets dergelijks). En dat ben ik wel met hem eens. Soms was de show wel mooi of leuk, maar het gaat mij uiteindelijk om het liedje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.