Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anja

Anja

15-07-2015 om 18:26

als ik ... doe, denk ik automatisch aan... (hebben jullie dat ook?)

Als ik kipfilet snij,denk ik aan een overleden vriendin.Zij leerde me ooit dat ik er het witte stugge randje uit moest snijden omdat dat taai is.
Ik eet vaak kip, dus denk vaak aan haar.

Als ik mijn metalen theepot schoonmaak, denk ik aan mijn ouders. Ze stonden (wel 30 jaar geleden) met een auto die water nodig had (kokende motor?)
Mijn vader belde bij een huis aan en kreeg water mee in een glimmend metalen theepotje.
Mijn moeder vroeg "was het een oudere mevrouw?"
Ja,zei mijn vader, hoe weet je dat?
Volgens mijn moeder waren vooral oudere dames zo precies dat ze hun theepotjes glimmend poetsten.

Hebben jullie ook zoiets?

als ik aardappels bak

.. denk ik altijd aan W, de vriendin die me in mijn studietijd leerde dat je aardappels het beste bakt in half olie, half boter. Ik heb haar al in geen jaren meer gezien trouwens, maar zal haar eeuwig dankbaar blijven voor deze gouden tip.

Groeten,

Temet

Thomas

Thomas

15-07-2015 om 23:13

Huizen

Als ik door Amsterdam fiets denk ik in heeeeeel veeeeel straten "daar woonde die" en "daar was ik toen". En bij sommige huizen komen dan extra herinneringen boven aan mensen of situaties.

Gabrielle

Gabrielle

15-07-2015 om 23:31

als ik de was ophang

denk ik altijd aan een vriendinnetje vd middelbare school die verhuisde en met wie ik het contact later bewust heb laten verwateren en me daar altijd wat schuldig over voelde. Ik heb werkelijk geen idee hoe het komt dat ik bij het ophangen van de was daaraan moet denken.

Mijntje

Mijntje

16-07-2015 om 16:20

munt

ALs ik verse munt pluk uit de tuin en in de theepot gooi denk ik aan een oude (in de 80 werd ze) overleden vriendin. Zij plukte ook altijd munt uit de tuin en ik zie haar dan zo weer voor me, rond scharrelend in haar tuin. Verder heb ik dit niet met eten en personen.
Wel met bepaalde muziek en mijn vader (trio's van Beethoven).
En verder weet ik het zo even niet. Maar ik vind het wel grappig hoe bepaalde mensen in je geheugen gaan zitten. De hanenpoten van een oudtante, de kraakstem van een oom, de onderste la van een ladekast van mijn oma (die mijn broer heeft geerfd en waar ik als ik er ben die altijd open trek). En dan is er een heel leven geweest en dan blijven er maar een paar dingen op mijn netvlies achter.

griotjes

Als ik griotjes zie of eet, moet ik altijd aan mijn moeder denken. Toen haar smaak verdween vanwege kanker vond ze alleen nog griotjes lekker om te eten.
Bij nieuwe aardappelen denk ik aan mijn vader, die toen hij te horen kreeg datde kanker weer had toegeslagen zei, dan haal ik de nieuwe aardappelen niet meer.
Zo dit klinkt wel verdrietig zeg als ik het xo opschrijf, maar het zijn warme herinneringen .

la place

Als ik met mijn dochter bij de la place zit denk ik aan mijn moeder. Het is triest en gelukkig tegelijk om me te herinneren hoe ik met haar ging winkelen en dan iets ging drinken of lunchen. Het is een herhaling van de situatie maar nu ben ik de moeder.

Arawen

Arawen

20-07-2015 om 07:45

Aan OO

Aardappelen bakken in half olie, half boter.. ga ik proberen. Bedankt Temet! Als het inderdaad een 'gouden tip" is blijft ie erin. Denk ik bij het aardappels bakken altijd aan OO..

tonny

tonny

04-08-2015 om 15:06

als ik bleekwater/chloor ruik

denk ik aan de vreselijke schoolzwemlessen van vroeger, aan de mengeling van vrees en overwinning.

Aan de gillende kinderen, aan de douche waar we met z'n allen onder gingen, aan de stenen trappen.

Gabrielle

Als ik de was ophang ( aan het traprekje) , denk ik aan die ene keer dat ik bijna over het hekje viel omdat mijn voet wegschoot en ik mijn evenwicht verloor.

En als ik het gefluit van zebravinkjes hoor, moet ik denken aan de zebravinkjes waar ik vroeger voor zorgde, hoe ze aan het badderen waren, elkaar achter het koppie kroelden, samen de eitjes uitbroedde en de jongen verzorgden, en dan wordt ik vrolijk.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

05-08-2015 om 11:17

oh ja...

Perenijsjes!! Dat was het enige wat mijn schoonvader nog at toen hij terminaal was... Dus die eet ik nooit meer zonder aan hem te denken.

tonny

tonny

05-08-2015 om 11:50

als ik in rotterdam van de waterbus kom

en het glinsterende asfalt naast de Erasmusbrug zie, dan denk ik meteen aan de glitter-poeziealbumplaatjes uit mijn kindertijd. Poezie-albumplaatjes waren mooi, die verzamelde je in een sigarendoosje tot ze in het boekje van een vriendin belandden, maar plaatjes met glitter waren extra mooi!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.