Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vlinder

Vlinder

17-07-2014 om 22:12

Als-alle wapenindustrie er nou eens mee zou stoppen...

....en als iedereen die zo nodig moet vechten dat nou eens oldschool man tegen man zou gaan doen...

Wat een waardeloze rotzooi in de wereld. En het wordt nooit beter.
Bah!!!

Jip

Jip

18-07-2014 om 09:00

Vliegen boven oorlogsgebied

Gisteren vanaf half zes aan de tv gekluisterd gezeten. Heb er geen woorden voor, wat ontzettend afschuwelijk. Vanmorgen er ook weer mee wakker geworden.
Waar ik echt geen sikkepit van snap is dat je nog geen flesje spa blauw mee aan boord mag nemen vanwege de veiligheid, maar wel gaat vliegen boven oorlogsgebied waar het op dat moment serieus onrustig is. Daar snap ik echt helemaal niets van.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-07-2014 om 09:09

Jip

Is toch logisch? Ze zijn altijd bang voor het gevaar van gisteren.

En terecht want ook terroristen laten zich inspireren door dit soort incidenten. Bijna gelukt een vliegtuig op te blazen met een bom in een schoen? Proberen we gewoon nog een keer!

En wie weet denkt ISIS of Al Qaeda nu ineens, he, dus die oude bak roest in de hoek van die schuur is een Buk-batterij en daar kun je blijkbaar verkeersvliegtuigen mee neerschieten en dan schiet de hele wereld in de stress. Hmm, is dat een El Al vliegtuig dat ik daar zie aankomen...?

Als functionaris kun je bij de eerste exploderende fles (is dat eigenlijk ooit gebeurd?) nog wel zeggen dat je dat niet zag aankomen, maar bij de volgende krijg je toch echt een probleem.

hillary

hillary

18-07-2014 om 16:20

angst

Het is de bedoeling dat wij voortdurend in angst leven zodat wij na een ramp/aanslag ons nog meer (min of meer vrijwillig) onder controle stellen van een kleine elite.Zo is de patriot act die ons onze privacy herft afgenomene een direkt gevolg van de aanslagen op de twin towers. Vertrouw vooral niet op walgelijke propaganda die na zo,n gebeurtenis over ons wordt uitgestort. De echte terroristen zijn onze regeringsleiders.Doe je eigen onderzoek. Zoek uit wat de waarheid is en bedenk dat dit een begin kan zijn om ons in een derde wereldoorlog te rommelen, die uiteindelijk moet leiden tot een nieuwe wereldorde, met bijzonder weinig vrijheidvoor de individuele mens.

Angela67

Angela67

18-07-2014 om 16:34

o ja

en jij bent natuurlijk niet beïnvloed want jij hebt al uitgezocht wat de waarheid is .
Het is een beetje zoiets als 'alle Kretenzers liegen zei de Kretenzer'. En probeer daar dan maar eens de waarheid in te vinden.
gr Angela

hillary

Sterkte. Het lijkt mij vreselijk lastig om te leven met allemaal van die complot theorieën in je hoofd.

vlinder72

vlinder72

18-07-2014 om 17:53

oh. nee

Weer zo'n complot theorie fanaat. Diepe zucht.

Laat mij eens raden. Het vliegtuig is door de navo zelf neergeschoten of het heeft nooit plaatsgevonden en het is allemaal propaganda.

Niet doen. Hou op. Het is niet respectvol naar de nabestaanden toe.

En dan on topic. Er wordt veel te veel geld verdiend in de wapenhandel. Het zal nooit afnemen. Kijk anders eens naar de film War Lord. Fascinerende film over de wapenhandel.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-07-2014 om 17:59

aliens

Hillary, je hebt gelijk: doe zelf onderzoek. En dat heb ik vandaag gedaan. Ik ben eruit hoor. Het waren marsmannetjes, van die groene. Natuurlijk is het een complot, ik denk dat Obama erachter zit. Hij heeft wel wat met aliens.

Sterkte meid (of knul), je zal et niet makkelijk hebben als je op deze manier de wereld ziet.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-07-2014 om 18:23

en verder

Maar nu weer on topic:

is het natuurlijk een doffe ellende.

Ik weet niet of je de schuld eenzijdig bij de wapenindustrie moet leggen. Oorlog, vechten en doden is de rode draad in de wereldgeschiedenis, ook toen er nog geen raket-installaties bestonden.

wapens

Natuurlijk waren er ook oorlogen en doden voor de hele wapenindustrie opkwam, maar het zou wel een boel schelen. Van mij mag de hele wapenindustrie afgeschaft worden, ik vind het een heel naar idee dat een land als Nederland zo veel geld verdient met iets dat zo veel leed veroorzaakt. Mijn geld hou ik in elk geval verre van banken die in de wapenhandel beleggen en investeren.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-07-2014 om 09:36

Maaike

"Van mij mag de hele wapenindustrie afgeschaft worden,"
"Mijn geld hou ik in elk geval verre van banken die in de wapenhandel beleggen en investeren."
Dat laatste doe ik ook. Maar jouw eerste opmerking is natuurlijk reuze naïef. Afschaffen? Door wie dan? En hoe dan? Bovendien: er wordt geld, veel geld mee verdiend en de belangen zijn enorm. Ook zonder ons spaargeld. Het gaat niet stoppen als heel Nederland dan maar bij Triodos gaat sparen. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt door te stellen 'dat het echt zou schelen als er geen wapenindustrie zou zijn'. Die industrie is er, en blijft er. Net zoals bijvoorbeeld handel in drugs; zou ook mooi zijn, als we die konden afschaffen, maar is natuurlijk volstrekt irrealistisch.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 12:13

Wat ik nu begrijp

is dat het vliegtuig in opdracht van Oekraïne lager vloog dan men wilde.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 12:20

Kinderlijke wensen

Een wereld zonder wapens... natuurlijk, wie wil dat niet?

Een testje: wie heeft er een slagwapen, een honkbalknuppel of iets dergelijks, onder zijn bed liggen voor als er een inbreker komt? Ik niet, maar er zijn er genoeg die dat wel hebben.

Daarnaast heb je nog een grote groep die uit liefhebberij een kast vol schiettuig heeft. Voor mij ook onbegrijpelijk. Maar goed, dat zijn aparte discussies. Wapens zijn er en die worden ingezet. Ik hoop dat de schutters die het vliegtuig hebben neergehaald zich nu diep ellendig voelen en gestraft worden.

Barvaux

Barvaux

19-07-2014 om 12:57

nee he kaaskopje

Gaan we dit nu echt vergelijken met honkbalknuppels en mensen die schieten als hobby hebben? Je kunt makkelijk zeggen dat het 'een aparte discussie' is maar je noemt het wel. Ik vind het een ernstige belediging naar alle mensen die heel vredelievend het leuk vinden om zich te bekwamen in de schietkunst!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 17:38

Nee Barvaux

Ik zei dat 'hobbywapens' een andere discussie is. Ik wilde daarmee aangeven dat het niet de bedoeling is dat in dit draadje te doen. Als jij daarop ingaat is dat dus niet mijn bedoeling. Je mag mijn opmerking opvatten hoe je wilt. Ik mag er een mening over hebben. Ik heb in het verleden geleerd dat dat een discussie is waar je niet echt uitkomt met voor- en tegenstanders. Ik vind het dan ook niet nodig om die discussie weer over te doen.

De honkbalknuppel haalde ik erbij om aan te tonen dat wapens de wereld uitwensen geen realistische wens is. Mensen willen zich nu eenmaal beschermen tegen gevaar van buitenaf. Een land dus ook. Dat sommige landen in de huidige tijd nog wapens gebruiken voor landjepik, bedreiging of simpelweg kapotmaken wat je haat, is ontzettend erg, maar je roeit dat gedrag blijkbaar niet uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2014 om 17:41

Landen

"Dat sommige landen in de huidige tijd.." - 'Landen én bevolkingsgroepen' is beter.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-07-2014 om 20:41

Luchtverdediging

Die Buk raketten in feite verdedigingswapens. Bedoeld om te worden ingezet tegen vliegtuigen die je aanvallen. Wat is daar nou - in principe - mis mee? Nee, de discussie is een stuk ingewikkelder dan de eerste de beste pacifist graag zou doen voorkomen.

Barvaux

Barvaux

20-07-2014 om 11:22

erg makkelijk

Even stiekem een heet hangijzer er in gooien en dan verbieden daar nu over te discussiëren maar je vergeet dat je er toch mensen pijn mee doet met zo'n opmerking door het even in één adem te noemen!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2014 om 12:51

Barvaux

Misschien laat ik me nu van een minder aardige kant zien dan mijn gemiddelde, maar als ik een opmerking maak over privé-wapenbezit is dat ook echt niet bedoeld om aardig gevonden te worden. Ik ben er tegen. Toch wil ik benadrukken dat ik mensen met privéwapens voor hobbygebruik niet in één adem noem met de lui die het vliegtuig hebben neergehaald. Ik noem het in één adem met het gegeven dat de mens altijd gebruik zal blijven maken van wapens en dat de wens om wapens af te schaffen daarom wat kinderlijk is. Is het niet uit verdediging (de honkbalknuppel is zo'n beetje de meest eenvoudige), dan wel uit liefhebberij. En erg genoeg ook omdat 'de mens' nu eenmaal zo in elkaar zit dat wapens ingezet worden voor bedreiging en landjepik.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2014 om 12:56

Nabrander

Ik handel nooit uit 'lekker stiekem'. En verbieden deed ik het niet. Ik vond het beter om die discussie niet in dit draadje te voeren. Dankzij jou gebeurt dat nu wel.

Monique D*

Monique D*

20-07-2014 om 23:28

Hillary, angst

Hillary:
"..en bedenk dat dit een begin kan zijn om ons in een derde wereldoorlog te rommelen, die uiteindelijk moet leiden tot een nieuwe wereldorde, met bijzonder weinig vrijheid voor de individuele mens."

Uit jouw berichtje proef ik heel veel angst. Angst voor een derde wereldoorlog. Ben je bang dat die aanslag de bedoeling is dat Rusland Europa hiermee bewust onder druk zet? En dat als tegenreactie Europa (met Amerika) dan een oorlog gaat ontketenen tegen Rusland, zodat een Derde Wereldoorlog ontstaat?

Wat voor tegenactie er zal komen weet ik niet (ik heb helemaal geen idee van Rutte van plan is, volgens mij weet hij het zelf niet, aangezien de handelsbetrekkingen met Rusland heel belangrijk zijn).

Het is vreselijk erg dat er onschuldige vakantiegangers hiervan de dupe zijn. Hoe de Russische separatisten met de doden omspringen is verschrikkelijk, zeker voor de nabestaanden. Het zijn hun dierbaren, ze zullen hun kinderen, ouders, vrienden, etc., maar zijn. Die rebellen willen de onderzoekers voor zijn om de bewijzen te wissen, dat is duidelijk. Ook de zwarte dozen hebben ze in handen. Ze houden de onderzoekers aan het lijntje. Dit verhaal krijgt nog een lang staartje.

natuurlijk

weet ik wel dat het niet realistisch is, er zijn wel meer dingen die ik wil die niet realistisch zijn..
De roep om militair ingrijpen die ik nu steeds meer hoor en lees, ik begrijp het ergens wel maar het lijkt me heel onverstandig.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2014 om 12:55

Militair ingrijpen

Ik heb de indruk dat de regering ook totaal niet van plan is militair in te grijpen.

Wij keken gisteravond naar Zomergasten met Freek de Jonge. Nu is Freek de Jonge lang niet altijd even populair bij mij, maar soms zegt hij verstandige dingen. Zo had hij het ook even kort over die roep om naar de grens van Rusland af te reizen, door sommige Nederlanders. Zo denk je in een veilige rustige periode te leven en zo ligt dat gevoel opeens overhoop. Wie had kunnen bedenken dat vanuit Nederland weer de roep zou komen om een oorlog te beginnen met een ander land? Want daar komt het op neer als je met je leger de grens over gaat van een ander land, of geclaimd gebied zoals nu aan de orde is. En dat fenomeen is op zich wel verontrustend. Niet dat ik denk dat zo'n plan een kans van slagen heeft, maar vanwege het feit dat mensen nog steeds met vechten een probleem willen oplossen. Dat mag misschien een primitieve behoefte zijn, maar we hier zijn toch wijzer geworden zou je zeggen?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2014 om 12:56

we hier zijn toch wijzer

= we zijn hier toch wijzer...

Ad Hombre

Ad Hombre

22-07-2014 om 08:45

Monique, Hillary

""..en bedenk dat dit een begin kan zijn om ons in een derde wereldoorlog te rommelen, die uiteindelijk moet leiden tot een nieuwe wereldorde, met bijzonder weinig vrijheid voor de individuele mens."

Uit jouw berichtje proef ik heel veel angst. Angst voor een derde wereldoorlog."

Noem het maar gewoon een neiging tot complottheorieen. Als het over 'uiteindelijk moet leiden tot een nieuwe wereldorde' gaat, dan weet je het wel weer. Er zijn duistere machten aan het werk die de wereld naar hun hand willen zetten!

Onzin, natuurlijk. Die derde wereldoorlog lag vroeger net om de hoek, maar tegenwoordig een stuk verder weg. Al was het maar omdat Rusland militair eigenlijk niets meer voorstelt. Gelukkig maar dat de VS zo machtig is!

Ad Hombre

Ad Hombre

22-07-2014 om 08:47

Maatregelen tegen Rusland

Aangezien het hier om een misdaad tegen een burgervliegtuig gaat zou ik voorstellen om als strafmaatregel wereldwijd geen vliegtuigen uit Rusland meer te accepteren op onze (rest van de wereld) vliegvelden.

De straf past bij de misdaad en de Russen zullen er veel last van hebben.

Monique D*

Monique D*

23-07-2014 om 13:18

En of dat gaat gebeuren?

Gelukkig komen de stoffelijke overschotten van de slachtoffers naar Nederland en de zwarte dozen zijn inmiddels afgegeven door de Russische rebellen.
Men gaat onderzoeken of er mee geknoeid is. Men denkt dat dit niet mogelijk is omdat alleen deskundigen bij de gegevens van de zwarte doos kan komen.
Het is dus afwachten.

Ik ben ook benieuwd wat het verdere onderzoek (wie heeft die raket afgeschoten) zal opleveren en wat de sancties zullen zijn.
Dit zal niet makkelijk zijn.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-08-2014 om 21:10

Risico derde wereldoorlog valt wel mee

Harde woorden, een boycot, een tegenboycot, Nederland die zijn leger naar Rusland stuurt, wat zullen de Russen bang zijn, hahaha! Omdat er veel Nederlanders in het vliegtuig zaten, leeft het onderwerp daar erg maar elders in de EU is het maar een bijzaak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.