Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Allergoedkoopste auto

Dag allemaal
Het moest een keer gebeuren, mijn trouwe Toyota Avensis Verso moet zo veel kosten om de APK te halen (ruim 2000€) dat ik besloten heb om het weg te doen. Bovendien is het rijden in een 7-stoelen auto als alleenstaande belachelijk.
Ik heb wel een auto nodig. Onder andere omdat ik vaak naar Frankrijk moet en de THalys geen optie is waar ik naartoe moet.
Maar wat is nou de goedkoopste auto om te hebben tegenwoordig?

Sini

Brea

Brea

22-03-2016 om 10:14

Heb

Heb hier een renault twingo. Persoonlijk vind ik renault de lekkerste stoelen hebben om te zitten, zeker bij langere ritten.

Ben de totaalkosten even kwijt, maar dat bleef rond de 9.000 4 jaar geleden (nieuw). Carrosserie is sterk en hij rijdt licht.

Noet

Noet

22-03-2016 om 10:35

klein

ik ben heel tevreden met mijn Seat Mii, kost mij ex brandstof € 230 per maand, maar ik rijd heel weinig, private lease zal voor jou niet rendabel zijn.

Is wel rete zuinig, maar het motor vermogen is beperkt en dat merk je bij het optrekken bij het stoplicht en waarschijnlijk ook in bergachtig terrain.

Brigit

Brigit

22-03-2016 om 10:41

Goedkoop

Hangt af van veel factoren samen. Aanschafprijs, afschrijving, verzekering, wegenbelasting, verbruik, onderhoudskosten. Als je heel veel kilometers maakt weegt verbruik zwaarder mee dan wanneer je weinig rijdt. Heb je handige familie dan doen onderhoudskosten misschien minder mee. Als je hem op wilt rijden is restwaarde niet zo belangrijk. Enzo.
Er is geen eenduidig antwoord denk ik. De ANWB geeft overzichten van autokosten, je zou eens kunnen zoeken naar zo'n vergelijkingslijst.
I.h.a. Komen de kleinere auto's als seat mii, suzuki alto, kia picanto daar goed uit. Maar je moet ook bedenken of het fijn is om daarin veel lange afstanden te rijden. Dan is een klasse duurder prettiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.