Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

weekendje

weekendje

18-06-2013 om 20:49

Alleen weg, waarheen?

Ik ga dit weekend van zaterdag op zondag oets in mn eentje doen, is het voornemen. Man blijft bij de kinderen.

Ik dacht eerst: ik ga mensen opzoeken, sociaal doen enz. Maar dan ben ik weer zo druk daarmee en ik wil even niet praten over probleemkind enz. Gewoon chillen.

Iemand ideeen? Niet te prijzig.. Misschien alleen kamperen? Of last minute een hotelletje in een stad? Iemand leuke ervaring/tips?

Bedankt alvast.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-06-2013 om 21:40

Op het gevaar af

Dat een hele mooie plek straks overspoeld wordt: camping 3akers. Perfecte plek om niets te hoeven, te wandelen. Leuke caravans te huur, vlakbij Amsterdam.
Ik zou niet gaan socializen maar lekker jezelf gaan opladen. Een kleurenconsult doen via vakantieveilingen en een overnachting erbij doen. Weekendje Maastricht. Of Londen, al maakt de reis het wat prijziger. Wat vind je leuk, kunst en cultuur of juist rust en natuur. Of wil je verstand op nul en shoppen. Drie keer achter elkaar naar de bioscoop? Naar de hamam? Ik zou kiezen waar je op dit momentbehoefte aan hebt, niet wat je denkt dat je moet van anderen.

Rosa van der Zanden

Stenna

Stenna

18-06-2013 om 23:42

Stedentrip

Ik ben vaker alleen weg (al is dat vaak vanwege werk). Het beste vermaak ik me alleen in een stad. Dan ben je niet helemaal "alleen" maar toch ook weer wel want anoniem. Je hoeft niet te praten als je niet wilt. En kunt uitgebreid en ongestoord shoppen maar ook precies die musea, voorstelling of tentoonstelling bezoeken die jij leuk vindt, zonder met wiens smaak dan ook rekening te houden. Ook leuk vind ik dan vaak een stadswandeling, te boeken bij de kleinschaliger bureautjes met vaak vrijwilligersgidsen (studenten en ouderen) en een wat ander type toeristen dan in de bussen e.d. Dan kan je ook weer wel wat contact leggen met gelijk gestemden als je dat zou willen. Of ook niet. Net wat je wilt.
Het enige dat ik niet leuk vind is alleen dineren. Dus dat doe ik meestal in het hotel of roomservice, lekker voor de t.v. (doe ik thuis ook nooit). Ik houd normaal ook erg van natuurvakanties en actieve uitjes maar dat vind ik toch minder leuk alleen.
Steden die leuk zijn alleen: Londen, Berlijn, Antwerpen, Maastricht, Barcelona, Kopenhagen, Arnhem, Den Haag, Dusseldorf, Keulen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-06-2013 om 23:49

Zeist

Ik weet niet waar je woont, dus wie weet is Zeist te dichtbij, maar je zou via www.hotelkamerveiling.nl kunnen bieden op hotel Figi in Zeist. Momenteel wordt een overnachting, ontbijt en biodcoopkaartje geveild. Ik vind het een erg mooi hotel. In het hotel is ook een bioscoop gevestigd (gewoon voor iedereen te bezoeken) en een restaurant. Maar als je ergens anderw wilt eten kan dat ook. Er zit een Chinees restaurant naast. Het Slot van Zeist ligt ook vlakbij. Je kunt daar een rondleiding meedoen, je kunt ook gewoon rond het Slot wandelen en van de zwanen genieten. Ik vond het echt een leuke plek, we gaan het zeker nog eens doen.

Mamvantwee

Mamvantwee

19-06-2013 om 07:47

Leeglopen?

Slot Zeist, daar ben ik getrouwd. Mooi hoor, maar om daar je vrije weekend door te brengen lijkt me niet leuk.

Ik zou deze kans op een vrij weekend aangrijpen om een lange wandeling te maken, bv op de Veluwe. Picknick meenemen in een rugtasje. Bezoekje aan museum Kroller Müller onderweg. Heerlijk alleen in de natuur. Leeglopen. En dan een hotelletje in de buurt, goed boek en glaasje wijn, lijkt me heerlijk!

groet, Mamvantwee

liora

liora

19-06-2013 om 08:29

Stenna

Haha ik moet lachen hierom:
"Steden die leuk zijn alleen: Londen, Berlijn, Antwerpen, Maastricht, Barcelona, Kopenhagen, Arnhem, Den Haag, Dusseldorf, Keulen."

Wat dacht je van Parijs, Gent, Amsterdam, Rotterdam, Stockholm, Dublin, Wenen, Groningen, etc.

Stenna

Stenna

19-06-2013 om 09:29

Liora

Haha, Lioria, zo zijn er inderdaad nog veel meer lijstjes samen te stellen. Maar ik noemde de steden die ik recent uit eigen ervaring als "leuk" beoordeelde. En dat is niet iedere stad hoor.

Stockholm, Wenen en Dublin in jouw rijtje ben ik niet geweest, dus weet ik niet. De andere in jouw rijtje wel maar heb ik bewust niet genoemd want die vind ik dus niet leuk (heb een hekel zelfs, aan Amsterdam). Parijs vind ik ook lang niet zo leuk en gezellig als bijv. Berlijn of Kopenhagen. Dus bewust niet opgenomen, al kom ik er regelmatig (voor werk dus).

Stenna

Stenna

19-06-2013 om 09:30

En zeist

vind ik zelf te saai en klein. Leuk voor een middagje,niet voor een heel weekend.

Rafelkap

Rafelkap

19-06-2013 om 12:13

Jaloers

Weekend, oh dat zou ik ook zo graag willen, maar vind nu dat ik dat mijn man niet aan kan doen..
Wat mij leuk lijkt is om naar een waddeneiland te gaan (schiermonnikoog?) en daar een rondje op lopen langs de zee. Met de trein naar de boot en veel leesvoer mee.

Heel veel plezier en rust toegewenst!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2013 om 12:30

Stenna

De vraag is niet waar jij heen wilt toch? Zeist zelf is inderdaad niet heel erg spannend maar je kunt er heerlijk wandelen, de omgeving is mooi. Het is maar net wat je wilt met zo'n weekend in je uppie

Stenna

Stenna

19-06-2013 om 13:37

Kaaskopje

Nee, natuurlijk niet om waar ik heen wil. Maar Eira weet nog niet waar ze heen wel en vraagt advies/meningen. Ik geef de mijne (en jij de jouwe), daar kan ze mee doen of laten wat ze wil. Toch? Afhankelijk van wat ze zoekt: rust of juist meer te doen.

Monique D*

Monique D*

19-06-2013 om 15:54

Texel?

Misschien is Texel wel wat voor jou? Boek daar een Bed & Breakfast en je kan in alle rust per bus of per fiets het eiland verkennen. Maak een strandwandeling en laat de zeewind alle muizenissen uit jouw hoofd waaien. Beklim een vuurtoren. Wandel door de leuke stadjes en dorpjes. Texel ademt een rustige sfeer uit die je op het vasteland niet vindt.
Of huur ergens een vakantiehuisje in een bosrijk gebied. In het huisje kan je lekker doen waar je zelf zin in hebt (je hoeft niet te denken aan man en kinderen) en je kan heerlijke boswandelingen maken en jezelf op die manier opladen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2013 om 18:23

Stenna

Het kwam misschien kattiger over dan ik wilde

weekendje

weekendje

19-06-2013 om 19:32

Dank

Leuk om te lezen!
In zeist heb ik zelfs gewoond, leuke idee maar dat is me iets te bekend..
Al die steden: geweldig maar in 1 ervan woon ik al en buitenland voor 1 nachtje is wel veel van het goede. Sowieso boelt het raar om in mn eentje een lastminute hotel te reserveren ofzo. Misschien kan ik een wellness hebal met overnacjtonf vinden.

Moet ook de knop omzetten om echt te gaan - er is nu al oppas voor zaterdagavond nodig..

Niet met mensen afspreken is erg moeilijk voor mij maar dan heb ik er wel het meeste aan. Denk ik.

Shoppen eindigt altijd in een te warm naar pashokje met spijt dat ik de tijd niet anders heb besteed.

Ok ik ga es kijken bij de zwaluwhoeve oid, iemand wellness/slaap- tips?

Stenna

Stenna

19-06-2013 om 19:40

Kaaskopje

al goed

Prakje

Prakje

19-06-2013 om 20:22

Weekendje

Ik zou dus echt never nooit naar de Zwaluwhoeve gaan, veel te druk .. Probeer Thermen Bussloo eens, die hebben een prachtig nieuw hotel

En geniet ervan, heerlijk hoor!

Stenna

Stenna

19-06-2013 om 21:16

Jahaa

Een weekendje wellness, dat lijkt me inderdaad ook heerlijk. Ik durfde dat dan weer niet heel goed alleen, vraag me af of niet verder iedereen met vriendinnen is ofzo. Maar dat hoeft helemaal niet hoor.Dus laat je het weten als het dat geworden is en hoe het was, alleen?
Trouwens, kijk dan ook eens bij Nieuweschans, daar is ook een hotel bij.

weekendje

weekendje

19-06-2013 om 21:34

Ii word een beetje moedeloos, in je eentje heb je al snel een 1persoonstoeslag van 100% !

Ik ga nieuweschans opzoeken.

Wil er iemand mee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Stayokay of een hobbitwoning?

Een stayokay? Je hebt grote kamers, kleine kamers, kamers alleen. Niet zo enorm duur.
Oja nog ene tip, ik weet niet of je ervan houdt: Camping Geversduin in Heemskerk (waar ik woon) heeft ook Hobbitwoningen te huur, geen idee wat dat kost maar het ziet er zo gaaf uit. En je zit middenin het duingebied.
http://www.kennemerduincampings.nl/nl/geversduin/huren/hobbitwoning-1045.html

weekendje

weekendje

21-06-2013 om 09:04

Geerke

Geversduin is inderdaad erg leuk! Ben er al eens geweest. Ik denk dat ik er met de kinderen nog wel een heen wil gaan.
Ik ben er intussen nog steeds niet uit, een wellness met overnachting lijkt me wel wat maar dat is in je eentje nogal prijzig.. Luxeproblemen hoor!

Ik verzin wel wat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

21-06-2013 om 09:29

Stayokay

Op een van de waddeneilanden (ik ben even kwijt welke) heb je een heel mooi gelegen Stayokay. Daar zou ik nog wel alleen heen durven Dan parkeer je je auto in Den Helder en huurt een fiets aan de overkant. Voor 1 nachtje kun je je spullen makkelijk op de fiets meenemen. En dan lekker wandelen daar. En mocht je toch iemand willen spreken, dan zijn er in zo'n Stayokay altijd wel gezellige mensen om wat mee te drinken.

Nav vic

Ik weet niet welke jeugdherbergen (Stayokay - blegh) er mogelijk nog meer zijn op de wadden, maar ik ken er 3: Texel, Terschelling en Ameland. De laatste ligt het mooist: in de duinen, vlakbij de vuurtoren.

Overigens is het alleen bij de eerste aan te raden om de auto te parkeren in Den Helder

Groeten,

Temet

Vic

Vic

21-06-2013 om 22:53

Temet

Ik zit niet zo in die vaarroutes Maar ik bedoelde inderdaad die Stayokay bij de vuurtoren. Ook leuk lijkt me Domburg, in het kasteeltje, maar dat is wellicht echt een schoolreisjeslocatie. Ik heb ooit eens de hele website doorgespit op zoek naar een locatie voor onze vakantie. Wij zijn uiteindelijk in Gorssel uitgekomen vanwege de ruime hoeveelheid uitstapjes, en kortingsbonnen voor het Ecodrome, in de buurt. Was echt heel leuk en helemaal geen jeugdherberggevoel, meer een eenvoudig maar niet echt low budget hotel.

Domburg is geweldig

Het is helaas nogal prijzig, maar die Stayokay in Domburg is geweldig. Daar ben ik een tijd geleden geweest met vriendinnen. Nu hadden we ook goddelijk weer, wat de feestvreugde flink verhoogde, maar het was ook een erg leuke plek, inderdaad een kasteeltje, met een mooi tuintje, een groot terrein erbij van waar je zo de duinen inliep en naar het strand kon lopen. En met de huurfietsen reed je zo de plaats in. Nogmaals, jammer van de prijs (andere hostels zijn veel goedkoper), maar verder een absolute aanrader.
Wel zaten er inderdaad ook groepen in, dat was verder geen punt behalve dat het dan wel zaak is op tijd aan te schuiven voor het eten, anders is de helft op

Groeten,

Temet

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 00:45

Joh gewoon doen

Lekker dat luxe wellness arrangement met hotel voor jezelf boeken, die ene keer, kan het schelen (behalve als je het je echt niet kunt veroorloven natuurlijk). Geen schuldgevoel, is jouw weekendje weg. Je doet het toch geen 4x per jaar?!

weekendje

weekendje

22-06-2013 om 16:33

Helaas

Pindakaas voel ik me helemaal niet fit en ga dus niet meer weg..
Wel heb ik een goed idee voor als t me ooit nog lukt en dat ga ik binnenkort eens een plannen: een stilteweekend. Eigen kamertje, biologisch eten en alles in stilte.

Vanavond ga ik wel even 'eruit' en morgen spreek ik misschien nog met iemand af, dus op zich prima weekendje zo, even fit worden.

Bedankt voor alle tips, het wellness gebeuren ga ik met partner of een vriendin ook zeker uitvoeren!

Vic

Vic

22-06-2013 om 17:10

Excuus

Volgens mij heb je de hele week lopen zoeken naar een excuus om niet te gaan. Dat bedoel ik niet lullig, maar ik weet dat als je 'emmertje vol' is, je zelfs tegen leuke dingen opziet. En op die manier verandert er dus niets en wordt alles alleen maar nog zwaarder en moeilijker.

O, en toch nog een tipje

hij was geloof ik nog niet langsgekomen: Hotel vd Werff op Schiermonnikoog. Niet in de zomervakantie, dan zit de halve grachtengordel daar heb ik me laten vertellen, maar buiten die periode is het erg leuk.
En op dat eiland zitten alle toeristen bij elkaar in en rond het dorp, maar eenmaal uitgewaaierd over strand, duin en kwelder vind je ze amper meer terug (tot je neerstrijkt bij de strandtent en dan weer mensen uit je hotel tegenkomt...)

Jammer dat het nu niet doorgaat. Volgende keer niet alleen plannen maar ook boeken, dan heb je al betaald en dan ga je ook (want nu ik Vics posting gelezen heb denk ik dat ze misschien wel gelijk heeft)

Beterschap!

Temet

weekendje

weekendje

23-06-2013 om 00:42

Ja ok ok

Jullie hebben wrs wel een beetje gelijk.. Vanavond op de valreep met partner mee geweest naar een avond met bandje enz en daar knapte ik toch wel van op.

Met zorgenkind is het toch niet zo makkelijk om de boel de boel te laten, en geloof me, daar heb ik normaal gesproken echt geen probleewn mee.

Nuja, ik meld t wel als ik het ideale tripje daadwerkelijk geboekt heb!

Bedankt iig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.