Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Adelaide

Adelaide

09-04-2020 om 08:36

Ad Hombre in de Volkskrant

Ad, de strip van dr Sigmund in de Volkskrant van vandaag gaat over jou!

Ad Hombre

Ad Hombre

09-04-2020 om 10:45

Adelaide

Hij gaat bijna iedere dag over mij, maar nu niet. Ik ben geen hamsteraar, we hebben alleen een ruime voorraad, vroegtijdig aangelegd. Niets wat we niet gewoon gaan opmaken.

hamsteren vs preppen

In mijn optiek is hamsteren het plotseling onbeheerst inslaan vanuit de angst tekort te gaan komen (omdat er een crisis dreigt of heerst), met weinig of geen oog voor andermans belang. Het is duidelijk dat anderen hiervan nadeel ondervinden: er ontstaan tekorten, supermarkten kunnen de schappen niet tijdig gevuld krijgen, anderen grijpen mis.

Preppen is ruim van te voren (dus wanneer er geen sprake is van een crisis, of wanneer je een van de zeer weinigen bent die er in de verte een aan zien komen) je voorraad op peil brengen. Hiervan ondervinden anderen geen schade omdat de voorraad in de winkels niet onevenredig aangetast wordt. Niemand wordt hierbij tekort gedaan.

Lotte

Lotte

09-04-2020 om 11:33

In grote lijnen eens

maar afgezien van het feit dat degene zichzelf hamsteraar noemt, gast het stripje gaat niet over het tempo waarin de voorraden zijn aangelegd, maar over de enorme voorraden. Wat dat betreft herken ik er toch meer Ad in. Ik vermoed dat de gemiddelde hamsteraar heeft gehamsterd voor de twee weken waarin diegene mogelijk in quarantaine moet en niet voor 200 dagen zoals Ad.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-04-2020 om 11:42

En de (ham?)vraag luidt ...

Is een hamster een 'prepper' of een hamsteraar of misschien beide tegelijk?

Rode krullenbol

Mijntje

Mijntje

09-04-2020 om 12:12

recepten

Ad, kom er maar gewoon voor uit Maar je had zo'n vooruitziende blik dat dat nog geen lege schappen gaf en je niet het eten voor de hardwerkende zorgmedewerkers wegkaapte.
Er rouleren leuke recepten wat je met al dat blikvoer kan maken.

Adelaide

Adelaide

09-04-2020 om 13:23

Humor

Nou, de humor is weer ver te zoeken.

Dood musje

Ik las de titel en dacht “Leuk! Eindelijk een gezicht bij het verhaal.” Maar alleen maar een verwijzing naar een hamsterstripje. Had ik kunnen weten natuurlijk, maar toch.
Doen jullie dat ook? Op basis van de informatie plaatjes opbouwen van iemand?

rode krullenbol

rode krullenbol

09-04-2020 om 18:46

Pas er wel op ...

"Curiosity killed the cat"!

Rode krullenbol

Adelaide

Adelaide

09-04-2020 om 22:18

Mimajoli

Maar stel dat Ad Hombre geïnterviewd was in de krant en ik zou dat weten omdat ik zijn echte naam kende, dan zou ik dat toch nooit hier opschrijven?
We schrijven hier toch niet voor niks anoniem?

Emmawee

Emmawee

09-04-2020 om 22:28

Adelaide

Een mens mag toch hopen? 😉

Adelaide

Adelaide

09-04-2020 om 22:44

Emmawee

Jij zou alleen maar zwijmelend naar de foto kijken en niet eens aan lezen toekomen. Geef maar toe 😜

Emmawee

Emmawee

09-04-2020 om 23:53

Wahahahaha...

Het ging over nieuwsgierigheid, Adelaide. Dit zegt duidelijk meer over jou dan over mij.😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.