Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miekemieke

Miekemieke

21-08-2018 om 17:27

Aan de 50 en 60 plussers hier


Tihama

Tihama

01-10-2018 om 08:21

Brunei

Mijn burn out is inmiddels 10 jaar geleden. Ik heb er heel veel van geleerd. Vooral dat er maar 1 ding echt belangrijk is.

Dat is gelukkig zijn. Niet worden, maar zijn.

Dat betekent ook dat mijn kinderen op eenzame hoogte staan als het gaat om prioriteiten: als het met hen namelijk niet goed gaat, ben ik ook niet gelukkig.
Als goede tweede prioriteit mag ik er zelf zijn. Iedereen zegt dat je jezelf op 1 moet zetten, maar dat vind ik onmogelijk. Mijn kinderen zijn deel van mij ook al is die navelstreng allang doorgesneden. Het goede nieuws is dat er nu maar 2 personen boven mij staan. Voor mijn burn out was dat de halve wereld. Dat was veel te veel.

Brunei: ik kan vanuit mijn ervaring zeggen dat hierna rust en ruimte komt, als je nu diep gaat.
Maar het was wel een traject van 1,5 jaar. Terwijl ik het liefste het hele gebeuren efficiënt had willen afronden in een kleine maand. Dat was ook mijn eerste vraag bij de psycholoog: hoe lang gaat dit duren? Ik had namelijk echt geen tijd voor dit soort psychische fratsen.

Pas na een hele tijd drong het tot me door dat juist deze houding een belangrijke rol speelde in überhaupt het ontstaan van mijn burn out. Je kunt een probleem niet oplossen met de manier waarop het ontstaan is.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat er altijd een waakvlammetje is gebleven met mijjn oude valkuilen. Het gaat me steeds beter af om er niet in te vallen. Ik heb inmiddels ook geaccepteerd dat dit altijd zo zal blijven.

Ik wens jou heel veel geluk en herstel.

Brunei

Brunei

04-10-2018 om 16:17

Tihama

Dank je voor je opbeurende woorden. Zie ze nu pas- voor mij op 't juiste moment.
Ik hoop van harte dat ik na verloop van tijd ook zo naar deze periode kijken kan. En de spijker op z'n kop; als m'n kinderen ok zijn ben ik ook ok. Juist daar struikel ik over.

En ik wil ook graag snel hier doorheen. Geen trek in dit gedoe en natuurlijk ook geen tijd voor deze flauwekul. Ben nu al een poosje thuis en 't gaat doordringen dat ik er nog lang niet ben. Gelukkig zijn is nog ver van m'n bed. Doe erg m'n best

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.