Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

claudje

claudje

16-12-2014 om 10:31

8e in reactierij huurhuis, maak ik kans?

Ik heb op een huurhuis via woningstichting gehuurd via direct te huur en sta 8e in reactierij.
zijn r die op deze plaats ook toegewezen kregen?

mama2

mama2

16-12-2014 om 10:48

Phoe

ik denk....zelden helaas....succes!

Hortensia

Hortensia

16-12-2014 om 10:53

zou kunnen

Hangt af van de staat van het huis, of nummer 1 t/m 7 voldoen aan de voorwaarden van de woningbouwvereniging (bijv. niet te hoog inkomen, geen huurschulden etcetera), of ze misschien al wat anders hebben gevonden...

Wat is de deadline? Kunnen er nog mensen inschrijven of is de inschrijftijd of reactietijd inmiddels gesloten?

Hangt ook van de regio af. Waar stevige woningnood is zal men sneller genoegen nemen met een minder nieuwe of luxe woning (en dan is je kans dus kleiner) dan in een regio waar de wachttijden niet zo lang zijn.

Kortom: er is niets over te zeggen. Afwachten maar.
Sterkte met het wachten!

Mijntje

Mijntje

16-12-2014 om 11:09

nr 7

Je weet maar nooit. Ik was ooit nr. 7 en zag het moedeloos in, toch werd ik het.
Afwachten maar. Veel geluk!

Reden tot afzeg

Als de 7 gegadigden voor je zouden afzeggen, is het aan jou om uit te zoeken of er iets speelt.
Vb overlast van school of stinkende vuilniscontainer of hangplek of renovatieplannen etc.
Maar ondertussen kruip je steeds meer naar boven en heb je de volgende keer meer kans.

Anno

Anno

16-12-2014 om 11:50

ja hoor

ik was eindelijk nummer 15. Er werden er 15 per huis uitgenodigd.
Toen ik aankwam bij de overigens prima woning, waren er maar 5 komen opdagen.
Nummer 1 wilde het en had alles in orde.
Nummer 2 had geen enkel papier bij zich en kon het dus al niet worden.
Nummer 3 vond het te klein (echtpaar met een kind en ik was alleen)
Nummer 4 twijfelde sterk en is ter plekke vertrokken.
Nummer 5 was ik.
Ik ben het niet geworden, want nummer 1 was goed voorbereid, maar had daar iets niet in orde geweest of ze had het niet genomen, dan had ik als officiele nummer 15 en als 5e in de rij die kwam opdagen, dus gewoon dat huis gehad.

Mijntje

Mijntje

16-12-2014 om 11:59

Bij mij

vonden nrs 1 t/m 6 de woning ook te klein. En er zou nog worden verbouwd (nieuwe ramen) waardoor mensen het minder aantrekkelijk vonden.
Het kan dus zomaar gebeuren dat je geluk hebt, je weet niet wat voor motieven de andere kandidaten hebben.

Hortensia

Hortensia

16-12-2014 om 18:03

Ik kan je nog sterker vertellen

Mijn zoon bungelde ergens onderin de top 30 voor een goedkoop flatje in een buurt waar het vroeger niet zo jofel was, maar waar het tegenwoordig flink is opgeknapt. Lang verhaal kort: we zitten middenin een verhuizing

Katniss

Katniss

16-12-2014 om 22:49

December

Wij (ex en ik, lang geleden dus) hebben eens een huurhuis gekregen terwijl we nummer 11 stonden. De eerste tien van de lijst hadden geen zin om op 2 januari de sleutel te krijgen van een nieuw huis (Plus dat het best wel een uitgewoonde flat was waar uiteindelijk 3 keer de bestrijdingsdienst moest komen om de vlooien weg te krijgen).

Fiorucci

Fiorucci

18-12-2014 om 23:06

zeker weten

Wij waren nummer 8 op de lijst. Er zijn altijd mensen die afhaken, de kans is groter dan je denkt.

Barvaux

Barvaux

18-12-2014 om 23:45

tja

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Hier staat overal waar je aan moet voldoen en dat je al die en die papieren moe hebben dus ik geloof niet dat er nog veel mensen zijn die de papieren niet op orde hebben. Het zal echt aan het huis en aan het deel van Nederland liggen of je kans maakt. Het is hier ook niet zo dat als je niet komt kijken bij de kijkdag je er meteen uit ligt.

Mijn vader woont al in zijn huidige eengezinshuis sinds '68 en er staan in zijn wijk maar iets van 9 huisjes voor ouderen waar hij zou willen wonen (er zijn dus verder geen gelijkvloerse huisjes dicht in de buurt van degene die hem elke dag zijn eten brengt en waar hij wat gezelligheid vindt) en vorig jaar kwam er eentje vrij. We dachten dat hij met gemak eerste zou worden maar er gingen drie 'urgenten' voor en hij kwam helaas niet aan bod.

Anno

Anno

19-12-2014 om 10:24

Barvaux

Dat is inderdaad rot, mijn buurman startte in mijn appartement en kon zo over naar het appartement naast hem/mij.Dit via een kleine woningcorporatie.
Zelf heb ik ook via die kleine corporatie gehuurd, maar ben bij de grote ingeschreven gebleven om jaren te blijven opbouwen als ik hier ooit weg zou willen. Moest ik uiteraard wel opnieuw beginnen toen ik een huis gevonden had.

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2014 om 11:15

barvaux

Hier wel! Als je niet komt opdagen is je kans verkeken op het huis. Letterlijk op dat kijkmoment heeft de eerste kijker op de lijst eerste keus. Als hij/zij het huis wil, kan de rest naar huis. Ben je er niet, dan krijg je het huis niet. En als je het huis kiest, en naderhand je papieren niet op orde hebt, krijg je het huis alsnog niet. Een goede vriendin ging recent naar een huis kijken, als tiende op de lijst, tot haar verbazing was zij de enige die op kwam dagen. En dat was geen uitzondering, volgens de vertegenwoordiger van de woningbouwvereniging.

Barvaux

Barvaux

21-12-2014 om 12:26

Ik zit er niet zo in, mijn vader wil dus alleen maar naar die 9 huisjes maar hier werd dat dus gewoon gepresenteerd als een kijkdag. Niet meer, niet minder. Je hebt alleen als nummer 1 tot een bepaalde datum om je papieren in orde te maken, vlak na die kijkdatum. Daarna krijgt nummer 2 de kans etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.