Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Barvaux

Barvaux

11-11-2014 om 08:12

19 kids and couting

Toevallig zag ik vanmorgen vroeg (kon niet meer slapen en barvauxman was er al uit) 19 kids and counting. Ik heb wel eens zo iets gezien van een gezin in Engeland en in Nederland maar hoe komen die mensen zo rijk? Wordt het allemaal gesponsord ofzo? Is die man dominee? Ze wonen in een huis waar hier vijf grote gezinnen in zouden wonen.

neteret mut

neteret mut

11-11-2014 om 08:37

kijk op hun website

daar staat oa wat zijn beroep is (geen dominee maar ik meen makelaar ofzo), hoe hun huis gebouwd is (1 slaapkamer voor de meisjes en 1 voor de jongens) en hoeveel boeken en tv series er al gemaakt zijn.

Barvaux

Barvaux

11-11-2014 om 08:52

oh nee

Oh nee, laat dan maar. Ik ben helemaal niet van plan ze te stalken en dat allemaal na te lezen. Ik dacht dat iemand het misschien even wist.

Tips & trucs

Jim Bob Duggar heeft zijn huis als kerk aangemerkt en hoeft daardoor minder/weinig/geen belasting te betalen, kleding kopen ze meestal tweedehands, boodschappen halen ze bij de groothandel en ze krijgen vast goed betaald om de hele dag gefilmd te worden.

skik

Tijgeroog

Tijgeroog

11-11-2014 om 09:55

Hier

De schuinoverburen van m'n ouders hadden ook 19 kinderen. Boerenfamilie, geen bijzondere hogere functie. Zij hadden, toen er nog veel kinderen thuis woonden, een tweeondereenkap woningen, maar dan beide huizen. En een kleine aanbouw voor oma. De familie woonde er al lang, dus waarschijnlijk was het goedkoop wonen. Inmiddels is een woning verkocht. En verder is 19 kinderen natuurlijk niet zo duur als 19 keer 1 kind. Speelgoed en kleding kan lang doorschuiven. Op verenigingen, uitstapjes en vakanties kun je een hoop geld besparen. De kinderen konden op een bepaald moment meehelpen op de boerderij (wat dus externe werknemers scheelt), oppassen op de jongere kinderen, helpen in het huishouden.
Maar het is een andere manier van in het leven staan dan jij en ik gewend zijn.

Barvaux

Barvaux

11-11-2014 om 09:58

skik: kijk eens aan maar hij is dus geen dominee? Interessant

Tijgeroog: ze gaan blijkbaar met z'n allen op vakantie naar Japan en China, rijden dure auto's, wonen in een soort rijtjeshuis van 6 en ik zie niet echt dat ze het nu zo arm hebben zoals bij het programma over die Engelse familie en de Nederlandse families. Ik denk inderdaad dat, net wat Skik zegt, ze behoorlijk meedelen in het tvsucces?

Marie

Marie

11-11-2014 om 10:32

sponsoring door TLC

Hij is makelaar en verdient o.a. geld door het kopen van vieze, onbewoonbare panden die hij door het gezin laat opknappen (makkelijk zoveel goedkope arbeidskrachten). Verder hebben ze het huis waar ze in wonen zelf gebouwd (project van 3 jaar ofzo). De kinderen krijgen thuisonderwijs. Ze zijn wel erg "into the Lord" en doen niet aan zoenen (laat staan aanraken) voor het huwelijk, zels knuffelen moet aan de zijkant (side-hugging).
Verder krijgen ze geld voor de uitzendingen van TLC. Ze worden daarvoor 3 keer per week gefilmd (al jaren lang).

Kijk maar eens op hun websites: http://www.duggarfamily.com/

http://www.duggarfamilyblog.com/

Ik vind het wel aardig om zo nu en dan te kijken, alhoewel ik de "oude" afleveringen leuker vind dan die van tegenwoordig.

Bellefleur

Bellefleur

11-11-2014 om 11:43

Verbijsterend

Ik blijf maar kijken: hoe de jongens en de meisjes zo verschillend worden opgevoed. Die moeder met die lievige hezige stem. Hoe het thuisonderwijs alleen maar gebaseerd is op de bijbel: elk moeilijk woord wordt uitgelegd aan de hand van de bijbel. Dat ze een complete tourbus hebben om naar charity te gaan. Dat die moeder aan conferenties jonge meisjes uit mag leggen hoe je je huwelijk goed houdt. Dat alle kinderen dezelfde voorletter hebben, en dat hun oudste zoon kinderen krijgt met de letter M... De oma doet de was: die laat de wasmachine 14 keer draaien op een dag. Ja, ze hebben meerdere wasmachines en drogers. Vader zegt tegen tweede zoon: het wordt tijd dat je gaat trouwen. En, was moeder niet zwanger van de 20ste?

JJJJJJJ

JJJJJJJ

11-11-2014 om 11:54

ik weet alles!

Ik ben al jaren helemaal gefascineerd door deze familie. Daarom schrijf ik ook onder een andere naam, want ik schaam me dat jullie me misschien herkennen.
Eerst waren ze niet zo rijk, maar ze worden al jaren, denk 8 jaar, gefilmd. Daar worden ze voor betaald. En tegenwoordig waarschijnlijk heel goed!
Die reis naar Japan en China was een jaar of drie geleden, je hebt een oude aflevering gezien. Dat wordt natuurlijk zwaar gesponsord door TLC.

Ze zijn zwaar gelovig, er zijn nu net twee meisjes getrouwd. Heel snel na het ontmoeten van hun huidige man, want ze mogen niet eens handje vasthouden. Dus ze trouwen heel snel zodat ze eindelijk (!!!!) kunnen seksen. Een van de dames is nu ook al meteen zwanger.

Eerst had ik zo mijn vooroordelen over hun opvoeding. Dacht dat ze wereldvreemd waren. Maar dat zijn ze zeker niet. Ze zijn welbespraakt, spelen allemaal viool en piano, zijn heel lief. Ze krijgen thuis les, maar halen allemaal wel hun diploma's. De oudsten zorgen wel veel voor de kleineren en koken de maaltijden en het lijkt erop of oudste dochter Jana van 22 eens het huis uit moet om eens een leuke knul te ontmoeten.
Ze knappen inderdaad huizen op. Kopen een bouwval, doen veel zelf en als ze een vakman in moeten huren, dan lopen daar altijd een stuk of zes Duggarzoontjes omheen die dan van die vakman leren hoe iets moet. Tapijt leggen, timmeren, tegelen etc.

Verder hopen ze natuurlijk op veel sponsoring. Auto's in Amerika zijn een stuk goedkoper dan in Nederland, dus wij verkijken ons een beetje op dat wagenpark van hun. Twee zonen hebben trouwens een tweedehands-autoverkoopbedrijf. Verder wonen ze in Arkansas, in de middle of nowhere, waar het leven een stuk goedkoper is dan in New York en omstreken.

Zoals Marie zegt zijn de oude afleveringen leuker omdat ze echter lijken. De familie weet nu donders goed hoe ze zich op hun voordeligst moet presenteren en de datende dochters hebben het laatste jaar veel aandacht gekregen. Misschien komt er zelfs wel een spin-off van de zwangere dochter.

Het enge is een beetje dat ze geloven dat kinderen bezit van ouders zijn en dat papa de baas is tot hij hen weggeeft aan hun echtgenoot.

Van wat ik aan afleveringen op tv zie lijken ze wel gelukkig, op 1 dochter na, die zou naar New York moeten en wat wilder gaan leven.

Zo, en nu weet mijn hersens aanzetten.

JJJJJJJ

JJJJJJJ

11-11-2014 om 11:55

Bellefleur

de twintigste was een miskraam in de 12de week ofzo.

marie

marie

11-11-2014 om 11:56

20-ste werd miskraam - Jubilee

Inderdaad was ze zwanger van de 20-ste, maar dat werd een miskraam met 18 weken ofzo. Was grote begrafenis.
http://www.duggarfamilyblog.com/2013/12/remembering-jubilee-duggar.html
Sindsdien is ze niet meer zwanger geweest, maar ondertussen ook al meerdere kleinkinderen.

Barvaux

Barvaux

11-11-2014 om 13:35

Gut ik heb wat gemist (not)... Ik hoop dat ik morgenochtend OF moet werken OF gewoon weer in slaap val

JJJJJJJ

JJJJJJJ

11-11-2014 om 14:41

Sister Wives

Anders stap je toch over naar nog zo'n vreemde familie van TLC: de Sister Wives

Marie

Marie

11-11-2014 om 18:25

elke dag om 16.00 uur

Elke dag om 16.00 uur op TLC

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.