Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
oppas

oppas

14-04-2009 om 14:29

Wat willen jullie graag dat een oppas doet

Binnenkort ga ik op 1 (misschien 2) meisjes passen van ruim 7 jaar. Ik haal ze op uit school en vermaak ze tot etenstijd tot ze worden opgehaald.

Nu kan ik wel leuk allemaal dingen gaan verzinnen (actief, creatief en ik bruis van de ideetjes) maar wat zouden jullie nu willen van je oppas? Moet ik echt 2 uur lang actief met ze zijn of juist liever niet? Stel dat ze moe zijn, wat verwacht je dan van een oppas, mag er dan een filmpje aan of is dat not done? Je zou zeggen laat ze meedraaien met het gezin, maar ik heb zelf geen kleine kinderen meer, dus dat is toch anders voor ze en daarom verwacht ik van mezelf met plezier een stuk aanpassing richting de kinderen.

Ik heb nog niet alles doorgesproken, kan dit natuurlijk gewoon aan de ouder(s) vragen tzt, maar ik denk ik peil hier ook eens.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

14-04-2009 om 15:40

Nou

Allereerst zou ik wel een beetje uitzoeken wat de ouders verwachten natuurlijk. Misschien zijn ze wel heel erg tegen tv-kijken...

Maar als ik je werkgever zou zijn (hoewel mijn kinderen nog jonger zijn, dus dat is niet helemaal te vergelijken), zou ik verwachten dat je de kinderen even op adem laat komen na school, iets te drinken en iets te eten geeft (niet teveel snoep). Als er een vriendje of vriendinnetje meekomt van school lekker samen laten spelen (geen tv), of buiten laten spelen onder jouw toezicht.

Op een regenachtige dag mogen ze best voor de tv (of dvd). Maar ik zou de kinderen wel stimuleren om zelf te spelen.

Je hoeft niet zoveel te doen met ze denk ik. Bruisende ideeën zijn natuurlijk wel leuk, maar laat het een beetje van de kinderen zelf afhangen of ze er zin in hebben.

groet Mamvantwee

Bastet

Bastet

14-04-2009 om 19:25

Van alles

Inderdaad,eerst even wat drinken enzo,en soms gaan we knutselen,of ik zet ze aan het tekenen,maar soms mogen ze van mij ook best tv kijken,hoor.Maar dat zou ik inderdaad even overleggen met de ouders,ja.
Groetjes,Bastet

dc

dc

14-04-2009 om 21:10

Uitleven

Ik heb jongens en ik vind het fijn als ze hun energie een beetje kwijt kunnen voor ze thuis zijn, dus lekker buiten fietsen, rennen en spelen.

Televisie kijken zou ik niet zo vrolijk van worden. Tenzij het een uitzondering is.

Wat doen?

Ik heb een dochter van 6. Ik zou het belangrijk vinden dat je zou kijken waar ze behoefte aan zou hebben. Dat kan de ene keer knutselen zijn, de andere keer naar de speeltuin of zo. Niet te opgelegd. Ik zou de tv willen beperken, daar heb je geen oppas voor zou ik denken. Af en toe lekker naar buiten zou ik ook heel blij mee zijn. En gewoon het feit dat je het hier vraagt vind ik al een heel goed teken,
Succes ermee,
Jonne

Bastet

Bastet

15-04-2009 om 12:32

En natuurlijk....

Overigens draaien oppaskinders hier gewoon met ons gezin mee,dus als ik boontjes dop,vinden ze het leuk om te helpen,of bloemen zaaien/water geven,aardappels in het water laten plonzen,waterijsjes maken,dat soort simpele dingen.Juist dat maakt dat ouders vaak kiezen voor een oppas die kinderen mee naar huis neemt,het gezellige en kleinschalige ervan.
groetjes,Bastet

Heb een oppas

voor een meisje van bijna 5. Bij ons thuis. Oppas haalt dochter uit school, wat drinken/koekje en dan: knutselen/kleuren/op de fiets naar buiten (kinderboerderij, ijsje halen bij mooi weer), evt boodschappen doen, koken. Van half 6 tot ik thuis ben (plm 6 uur) mag dochter wel TV kijken. Verder liever niet.

Gewone dingen doen dus, maar ik vind het wel leuk dat de oppas wat extra's met haar doet. Dus iets samen knutselen ofzo. Daar haal ik zelf ook wel eens wat voor in huis. Vorige week bv. van Kruidvat voor 1 euro paasei-versierdingetjes.

En een meisje van 7 kan zelf natuurlijk ook al erg goed zeggen wat ze wil of leuk vindt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.