Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
lieselot missinne

lieselot missinne

24-06-2014 om 07:01

kinder/ouderparticipatie

hallo,
wij werken in een buitenschoolse kinderopvang en willen wat meer werken rond ouder en kinderparticipatie, wij hadden graag eens geweten hoe dit bij jullie kind(jes) wordt aangepakt in de opvang of school.

bibi63

bibi63

25-06-2014 om 21:16

wat bedoel je?

Participatie? De kinderen nemen deel (daar is bso en school voor bedoelt), de ouders in principe niet.
Of bedoel je wat anders?
Bibi

Juline

Juline

27-06-2014 om 21:03

Kinderparticipatie

Staat bij onze bso hoog op de agenda. Kinderen worden bij veel beslissingen betrokken: speelgoed aankopen, eten en drinken, regels op de bso. Er is een kinderraad waarin de kinderen mee mogen denken over van alles op de bso.
Ouders worden minimaal betrokken af en toe is er een activiteit waar we ouders uitnodigen.

Juline

Evanlyn

Evanlyn

27-06-2014 om 22:21

Maar

dan weet ik nog niet wat je bedoelt. Hou er rekening mee dat ouders hun kind naar de BSO sturen omdat ze het druk hebben! Al zal een oudergesprekje af en toe wel op prijs gesteld worden. Of bedoelde je dat niet?

Annet

Annet

27-06-2014 om 22:31

Zeker kinderparticipatie

Ik was dat gewend bij de BSO in de 8+ groep, erg goed. Maar dat had veel eerder gekund. Als je het goed aanpakt, kan het zelfs bij de 3-jarigen op het KDV.

Met ouderparticipatie kan ik niet zoveel. Als mijn kind daar was, moest ik werken. Informatieavonden met een thema vond ik niet interessant genoeg, dan leer je bij OOL veel meer. Een avond voor de ouders van één groep met veel foto's en uitleg over wat ze de hele dag doen, vond ik wel leuk. Oudergesprekjes, prima.
De beste herinneringen heb ik aan de Sinterklaasfeesten. Ook als kinderen niet op de planning stonden, mochten ze erbij zijn (met ouderbegeleiding). Geweldig om je dreumes/peuter mee te maken bij Sint of Piet, voor kind ook heel indrukwekkend. Ik heb dit twee keer gefilmd en de filmpjes zijn ontelbaar keren herhaald door de kids.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.