Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kennismaken, hoe lang van te voren

Over een week of drie-en-een-half gaan de kinderen 1 dag per week naar de BSO. Ze moeten er alleen nog gaan kennismaken. Hoe lang van te voren gebeurd dit meestal? Heb nu al de neiging om te gaan bellen maar wil ook niet als zeur overkomen

Toen mijn oudste (8) voor het eerst naar de BSO ging 4 jaar geleden is het kennismaken behoorlijk mis gegaan en kon het pas op de dag dat ze al naar de BSO moest. Dat wil ik nu dus voorkomen.

(En waarom niet nu gewoon bellen? Omdat ik vind dat het de taak van de BSO is. Maar als blijkt dat ze al laat zijn ga ik ze dat deze week wel even melden)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

19-05-2010 om 11:14

Hier eigenlijk niet

Ik kreeg maanden van te voren een kaartje om een afspraak te maken (denk mei, terwijl het kind eind september zou beginnen). Heb toen gebeld dat ik het in iedergeval over de zomer heen wilde tillen. Maar eigenlijk bleek er geen echte kennismaking te zijn. De bedoeling was dat ik langs zou komen om vooral wat info over m'n kind te geven (controle gegevens, bijzonderheden) kind mocht optioneel meekomen.

Zijn eerste schooldag was zo ook de eerste bso dag.

soepstengel

soepstengel

19-05-2010 om 18:34

Hier intake

de intake is de kennismaking en die is meestal in de week voorafgaand aan de eerste keer. Dan worden alle ruimtes bekeken en wat vragen gesteld.

Dineke69

Dineke69

19-05-2010 om 19:06

Hier wel

Ik ben een week van tevoren met mijn beide kinderen naar de bso geweest om kennis te maken.
Heb er in de groep een kopje thee gedronken en ben daarna een uurtje weggegaan om boodschappen te doen.
Toen ik ze ging halen wilden ze eigenlijk nog niet weg, want hadden net nieuwe vriendinnetjes gemaakt.
Vervolgens hebben ze zich een week lang verheugd op de echte eerste dag.
Ik vond dit zelf een erg fijne manier, en hoop dat jouw kinderen het net zo naar hun zin gaan hebben als de mijne.

Picasso

Picasso

19-05-2010 om 20:05 Topicstarter

Okee

Een week van te voren is dus redelijk gangbaar. Dat geef ik ze nog even tijd om te bellen en anders doe ik dat zelf even.

Mijn jongste (4) zal makkelijk naar de BSO gaan. Da's een stuiterbal die alles leuk vind Alleen mijn oudste (8) heeft er redelijk moeite mee dat ze er heen moet. Vooral voor haar wil ik dus van te voren kennis maken.

Bedankt voor de reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.