Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Jesse_1

Jesse_1

23-10-2011 om 23:39

Dossier kinderopvangorganisatie

Onze oudste gaat al vanaf vóór zijn 2e verjaardag naar de huidige kinderopvangorganisatie. Met zijn 4e verjaardag hebben wij toestemming gegeven dat zijn 'dossier' naar school is gegaan (een volglijst met 2,5 jaar en 3,5 jaar geloof ik). Hij is hierna wel bij de organisatie gebleven voor BSO.
Volgens de organisatie hebben ze een kindvolgsysteem, je kon op een gegeven moment ook aangeven of je een 10-minuten gesprek wilde over je kind - dus bij de BSO.
Inmiddels is zoon 11 jaar geworden en zodoende hebben wij besloten de BSO te beëindigen (nb mede n.a.v. opmerkingen van de begeleiding dat ze niet zoveel bezigheden meer voor hem hadden). Omdat ik nieuwsgierig was en zijn privé-gegevens wilde beschermen heb ik zijn dossier opgevraagd (deze zou anders tzt vernietigd worden zeiden ze).
Nu kregen wij zijn dossier thuisgestuurd en hierin zitten alleen de administratieve gegevens; dus de gegevens van aanmelding, hun bevestiging dat hij aangemeld is, mutaties, onze brief van opzegging etc. Verder geen enkel persoonlijk gegeven.
Mijn vraag: is het mogelijk dat zij in al die jaren totaal geen persoonlijk dossier hebben opgebouwd, behalve dat het document dat naar de basisschool is gegaan (en daar dus ook geen kopie meer van bewaard hebben)?
[Ik ga het uiteraard ook navragen, misschien dat hij het niet willen afstaan, maar ze zijn toch verplicht om dit ofwel af te staan, of het iig aan mij ter inzage te geven en desgewenst te vernietigen?]
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saskia

Saskia

26-10-2011 om 21:20

Ja, dat is mogelijk

Ik werk zelf op een BSO, dus weet er wel wat van. Je zegt dat ze een kindvolgsysteem hebben en 10minutengesprekken. Het is me niet duidelijk of jullie zo'n gesprek ooit hebben gehad. Zo niet, dan kan het best zijn dat ze geen observatie hebben gemaakt.

Vraag er gerust naar!

Saskia

Jesse_1

Jesse_1

27-10-2011 om 19:59

Zou er moeten zijn

Vorig jaar werd aangegeven dat je 10 minutengesprekken kon aanvragen en dat zou op basis van het kindvolgsysteem zijn dat ze al hadden bijgehouden.
Vandaag heb ik het even nagevraagd bij een leidster; volgens haar is er idd vorig jaar bij alle kinderen het kvs 'afgenomen'. Ik ga dus maar weer even bij de administratie informeren waar het dan gebleven kan zijn... probleem is dat de zakelijke administratie of het hoofdkantoor heel ergens anders ligt, mogelijk hebben ze mij dus niet goed begrepen.
Dank voor je reactie Saskia! Bij jullie heb je dus soms een 'leeg' dossier begrijp ik. Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.