Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-11-2017 om 19:24
Binnenkort verwachten mijn vriendin en ik ons eerste kindje. Omdat we beide werken zullen we voor 2 dagen in de week opvang moeten vinden. Mijn moeder is al jaren erkende gastouder en is bereid die 2 dagen op zicht te nemen, maar dan niet gratis. Omdat ze op die 2 dagen ook bij een ander gezin aan de slag zou kunnen wil ze gewoon het zelfde tarief (misschien met een beetje korting) kunnen rekenen. Mijn ouder zijn er duidelijk over: oppas onder werktijd moet betaald worden, sporadische oppas buiten werktijd is gewoon op&oma tijd en kost niets. Ze geven ook aan dat ze voor m'n zus dit ook niet hebben kunnen doen (die woont te ver weg daarvoor) en het daarom niet eerlijk vinden om het gratis te doen.
Hoewel het meer zal kosten dan gewone kinderopvang kan het er financieel makkelijk van af. Ik heb er dan ook geen problemen mee en zou m'n kind liever aan m'n moeder mee geven dan bij een onbekende op de kinderopvang achter te laten (ook zou ik het fijn vinden om m'n ouders zo financieel een beetje te kunnen steunen). Mijn vriendin heeft er wel moeite mee, zij vindt het te zakelijk en vindt het vreemd dat wij moeten betalen terwijl ze van veel anderen in haar omgeving horen dat opa&oma gratis oppassen.
Nu zit ik dus met een dilemma... hoe zorg ik er voor dat we de beste zorg krijgen voor ons kindje zonder dat ik m'n vriendin of m'n ouders kwets.
Overigens staan m'n ouders normaal altijd voor ons klaar en hebben ze nooit om vergoeding gevraag voor vele dagen hulp bij klussen, verhuizen, enz.
21-08-2019 om 15:43
Ik heb ook mijn kleinkind in de opvang gehad
Ik heb ook mijn kleinkind officieel in de opvang gehad onder werktijden
De plaats die mijn kleinkind innam kon ik niet een ander kind plaatsen, dus heb ik mijn dochter ervoor laten betalen (wel een aangepast tarief)
En ja, het blijft je kleindochter, en ja zij kwam bij mij in het bedrijf, niet in mijn privétijd.
Dat ging gewoon goed, andere ouders daar had ik niets mee te maken en dat gaat ook verder niemand wat aan, er is ook nog zoiets als de wet vd privacy, dus met andere ouders sprak ik daar niet over.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.