Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

08-11-2011 om 09:10

écht warme sloffen gezocht

Dochter heeft heel snel koude voeten en nu ben ik op zoek naar een paar écht warme sloffen/pantoffels.
Ze heeft maat 36/37 en prijs maakt niet zo veel uit.
Ik denk dat ik het beste iets van echte wol (?) moet hebben maar naar welke winkel moet ik dan gaan?
Wie heeft de ultieme tip? Alvast bedankt.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Perry sport

Heeft rond deze tijd (ik heb ze al gezien dit jaar) een grote mand fleece sloffen (meestal in de buurt van de kassa). Ik vind ze superwarm en ze kosten een tientje.

Petr@

Petr@

08-11-2011 om 12:30

Hema

Ik heb ook altijd koude voeten, maar sinds ik de gebreide sloffen van de Hema gevonden heb, nooit meer. Ze stonden deze week in de folder voor € 7,00.

Mover

Mover

08-11-2011 om 12:31

Ik heb rohde instappantoffels

en die zitten heerlijk en zijn zalig warm. Bij een duurdere schoenenwinkel gekocht. Heerlijk dikke spekzool, waardoor de kou van de plavuizen (geen vloerverwarming) ook niet optrekt. Lekker warme (wol?) top.

Giesswein

Giesswein sloffen zijn van 100% wol en heerlijk warm. Wel prijzig, maar ook degelijk. Ik heb hetzelfde probleem en ze zijn de enige sloffen die mij heerlijk warme voeten geven.Ze zitten een beetje wijd zodat er heerlijk warme isolatie ontstaat, en ze bedekken je hele voet en sluiten af boven de enkel.

Kun je breien?

Vera, als je kunt breien weet ik wel een patroon waarmee je zelf wollen sloffen kunt breien en vilten. (Heb ze zelf ook en ze zijn heerlijk warm).

Chris

O chrish

mag ik het patroon? Ooit heb ik die sloffen gemaakt voor iemand maar ik ben daarna het patroon kwijtgeraakt.

Rafelkap

Rafelkap

08-11-2011 om 19:21

Wolletje winterlok

Ik heb prachtige blauwe wollen pantoffels van wolletje winterlok (.nl) Al een paar jaar, zien er nog als nieuw uit dus de prijs waard.

Margriet*

Margriet*

08-11-2011 om 20:37

Birkenstock

wollen sloffen. Heel warm. Die Rohde sloffen vind ik echt te lelijk (ik vind dit nou echt oude mannen sloffen). Maar goed dat zul je van mijn keuze ook wel iets vinden.
Giesswein en Wolletje Winterlok zien er comfi uit. Die ga ik onthouden.

Vera*

Vera*

09-11-2011 om 08:41

Chrish

Het spijt me, breien is niet aan mij besteed
Toch bedankt.

Vera

Vera*

Vera*

09-11-2011 om 08:43

Uiterlijk

Het oog wil ook wat als je bijna dertien bent. Giesswein en Wolletje Winterlok zien er leuk en niet oubollig uit. Ik zal daar naar gaan kijken.
Bedankt voor de tips.

Vera

Savon (breipatroon)

Het is een Engelstalig patroon van Fibertrends, je moet dus wel Engels breijargon kennen. Je breit op rondbreinaalden dikte 10 van 40 en 60 cm lang een paar gigantische sloffen waar je voeten twee keer in kunnen en dan gooi je ze in de wasmachine om ze te vilten tot ze precies jouw maat zijn. Volgens het patroon moet je met dubbele draad breien, maar ik gebruik meestal Eskimo-garen van Drops. Dat vilt prima en dan kun je gewoon volstaan met 1 draad. Voorbeeld:

http://www.yarnharlot.ca/blog/archives/2007/01/12/ruining_a_little_knitting.html

Je kunt het patroon kopen op http://www.fibertrends.com/product/149443/AC33/_/AC33_Felt_Clogs__%28new_version%29

(of anders kun je me ook een mailadres geven met je adres dan wil ik je best een kopie op papier sturen.)

Chris

Coob

Nou, ik wil je best helpen bij je helingsproces hoor. Ik heb echter alleen een papieren exemplaar van dat patroon.

Weet jij een manier om een kopie ervan privacyneutraal naar je te versturen? (misschien via forumbeheer ofzo?)

Chris

Wacht...

Ik vraag man wel even of hij een scan wil maken op het werk (heb hier in huis geen scanner). Dan kan ik je het bestand gewoon mailen.

Chris

Chris

Wil je t mij sturen op [email protected]. Dank je wel alvast!

Prakje

Prakje

09-11-2011 om 21:16

Ik heb nep-uggs

Van de scapino (zag ze ook bij kruidvat volgens mij) voor een paar euro. En heb eindelijk warme voeten. Komt vooral door de goede zool en de hoge schacht, echt super!

En volgens mij zijn UGGs erg stylish verantwoord

grt Prakje

Zooo blij met mijn uggs sloffen!

Mijn meiden (tieners) zijn gek met Uggs, maar ik ben heel blij met mijn Uggs pantoffels!

Had altijd koude voeten, en er is de afgelopen jaren een scala aan pantoffels en sloffen de revue gepasseerd. Ze gingen stuk, waren niet warm genoeg (ik ben allergisch voor wol), of te lastig aan en uit te doen met een zachte(re) zool wat lastig is als je even iets in de biobak of vuilnisbak wilt gooien.
Oudste dochter heeft haar hartewens Uggs sloffen voor Kerst vorig jaar gekregen ... en ik was meteen ook helemaal om. Dus dit jaar heb ik ze van manlief voor mijn verjaardag gekregen. En ben ik helemaal happy. Zo heerlijk warm, zelfs met blote voeten! Door de stevige zool loop ik er ook zo op naar buiten, en als ik lekker met m'n benen onder me wegkruip op de bank schop ik ze net zo makkelijk uit om later weer aan te doen.

Niet goedkoop, maar hier kan ik jaren en jaren mee voort. En omdat ik las dat prijs niet zo uitmaakt en dat het een modebewuste tiener is wil ik je die optie toch ook aan de hand doen!
Je kunt ze online bestellen bij Van Assem, maar de Bijenkorf verkoopt ze ook gewoon in de winkel.

Groet!

En weet je wat ook warm is

wintercrocs, ik heb ze al een paar jaar en ze houden 's avonds mijn voeten heerlijk warm.

Puck

Puck

14-11-2011 om 12:50

Nadeel savon

NAdeel van de wintercrocs is dat het dan mijn enkels toch niet warm houdt. Ik wil iets dat net boven mijn enkels zit.

Puck

Tja, je enkels houdt het niet warm inderdaad, bij de Hema zag ik gebreide beenwarmers, die zou je wel kunnen overwegen. Ik vind het voordeel dat ik er gewoon ook op naar buiten kan lopen (voorheen had ik van die spaanse sloffen en dat voelde meer als sloffen, daar ging ik niet op naar buiten).

Omdat ik er ook mee naar buiten ga loop ik er niet mee naar boven. Dat betekent dat ik daar dus altijd koude voeten hebben. Ik overweeg nu op iedere verdieping een paar van die badstof-ikea-slippers neer te zetten.

Man en kinderen lopen overigens altijd op sokken, die slijten ook zo fijn op onze ongelijke natuurstenen vloer. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze dat kunnen. Jongste van 3 loopt trouwens het liefst op blote voeten. We hebben wel vloerverwarming maar op dit moment staat vooral de open haard aan en dat slaat natuurlijk de vloerverwarming niet aan.

Savon en cobi

Ik heb man gechanteerd tot het maken van een scan van het sloffenpatroon. Heb het jullie inmiddels gemaild.

Chris

Lol chris.

Hij houdt wel heeel erg veel van je hoor! Om nou als man betrapt te worden op kantoor met een breipatroon van een paar sloffen...whaah!

Ingrid

Kijk ingrid

Dat is nou het voordeel van eigen baas zijn

Chris

Dank je chris

voor het patroon. Die wol die jij noemt heb ik toevallig nog liggen. Eerst even plaid, zwarte piet en vestje voor dochter afmaken en dan ga ik aan de sloffen beginnen!

Tigerfeet

Tigerfeet

22-11-2011 om 13:27

Ik zie dit nu pas

En heb niet alles gelezen, maar ik heb vaan loffen gevilt en gebreit, het grote nadeel is dat ze heel erg snel slijten. Ookal smeer je er vloeibaar rubber onder ze blijfen snel slijten. Of je moet er van die zooltjes ondernaaien, maar die vind ik er weer niet uitzien.
Ik heb van iemand nepcrocs gekregen en dat zweterige voerinkje eruit gesloopt en er een nieuwe voering ingebreit, en dat is super heerlijk warm
tigerfeet

Valkyre

Valkyre

22-11-2011 om 13:51

Bij van haren

Heeft de Sint sloffen voor mij gekocht. Ze zien eruit als Uggs, grijs, met een gebreide schacht met twee knopen erop. Heeeeel lekker warm (ik heb ze in m'n schoen "gevonden"). Op straat zou ik nooit Uggs dragen, maar als slof, ach.

groet, Valkyre

Cicade

Cicade

22-11-2011 om 23:46

Kersenpitsloffen

In het verlengde van de gewone sloffen hoorde ik vanavond iets over sloffen met een kersenpit zool die in de magnetron moeten, net als de welbekende kersenpitkussentjes.

Let wel, niet geschikt dus om op te lopen, maar om gewoon mee te zitten.
Mij lijken ze ideaal voor in bed, dus ik ga binnenkort eens kijken of ze hier ergens verkocht worden.

tonny

tonny

25-11-2011 om 22:34

Zelf gemaakt, zo klaar! - en rust uit het hectische jaar 1953

Vanavond heb ik uit een deel van een schapenvacht sloffen gemaakt. Nou, ze zijn warm, niet zweterig. Van harte aanbevolen! Je kunt ze ook wat hoger maken als je dat prettig vindt.

Die schapenvacht heb ik jaren geleden gekregen, weleens raad gevraagd op OO wat ermee te doen. Een bevredigend plan was er niet - tot vandaag.

Uit een heel oud boek ( 'wat onze handen kunnen maken', 1953) heb ik een zeer simpel patroon gehaald.

Zo leuk om te lezen hoe men aan knutselen en handwerken een bijzondere waarden toedicht.
Luister: 'Sedert de machine het handwerk verdringt, moeten veel mensen de vreugde van het zelf maken missen. Daarmede gaat voor hen een wezenlijk stuk leven verloren. Want deze mechanisatie en techniek die in steeds toenemende mate onze huidige tijd karakteriseren, verstikken de persoonlijkheid welker ontplooiing we juist nu des te dringender nodig hebben'.

Over breien: 'Je moet ervaren hoe rustig en kalmerend het kan zijn - juist in deze overspannen tijd- zo nu en dan een uurtje te breiden. Terwijl het werk geleidelijk vordert en het patroon ontstaat kun je zoveel overdenken. Veel wordt ons dan duidelijk en we worden er rustig door.'

En:
'wanneer we zo bezig zijn aan bijvoorbeeld een kinderjasje, zijn onze gedachten ook bij het kleine kind voor wie wij het breien. En dat is goed! We breien onze wensen voor de kleine mee.'

Mindfullness 1953!

Tirza G.

Tirza G.

26-11-2011 om 12:24

weldig Tonny, heerlijk )))

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.