Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tante Sidonia

tante Sidonia

26-05-2016 om 16:44

zieke sluierstaart; kenners hier?

Ik heb een ziek visje! Volgens de internet kenmerken lijdt hij aan een zwemblaas die te vol zit met lucht. Hij lijkt zijn evenwicht niet te kunnen bewaren in het water, laat zich uiteindelijk een beetje meevoeren op de stroom.

Volgens de kenners moet je dan devis n een laagje water zetten, apart van het aqurium, in een schaal.Bij voorkeur een laagje steentjes en een luchtsteentje ter bevordering van de waterkwaliteit en de steentjes omdat hij daar beter op kan blijven liggen. Visje moet dan net onder water liggen. Nu zou hij op het buikje moeten liggen maar hij draait zelf steeds terug op zijn zij. Dus laat ik hem zo liggen. Het is een zwart sluierstaartje met van die bolle ogen.

De oorzaak kan zijn dat voer gegeten is welke teveel aan de oppervlakte blijft: ze happen dan te veel lucht en dan krijg je dat. Soms is ook een afwijking in de bouw van devis.
De voeding die ik geef zinkt wel naar de bodem maar dat duurt even. de zwarte is inderdaad al wel altijd het visje wat het meest enthousiast begint te happen. Als het nog drijft dus. Zou het helpen als ik het voer nat maak voor ik het geef, of zijn er andere tips?

Het visje ligt al een nacht en dag zo, en blijft leven. Doe ik dit goed, zijn er nog tips, wat kan ik verwachten?

Noor

Noor

26-05-2016 om 19:00

Geen kenner maar...

...misschien kun je het eens hier vragen: http://www.aquarium-forum.nl . Daar zitten zeker kenners!

Visje

Visje

26-05-2016 om 20:24

hoe maak

Hoe maak je de kom of aquarium schoon?
Hier maakte ik de fout daar afwasmiddel (weinig) voor te gebruiken. Kunnen ze ook niet tegen. Die van mij heeft 3 dagen aan de oppervlakte gedreven met medicatie zus en zo en toen heb ik er een eind aan gemaakt, vond het te zielig.

Anna G.

Anna G.

26-05-2016 om 20:59

voer?

Wat voor voer gebruik je: vlokken of korrels? Korrels zinken sneller en zijn dus beter. Ze krijgen het idd doordat ze teveel lucht hebben gehapt. Ik heb er ook weleens eentje gehad die hier last van had en duwde de korrels die bleven drijven met een vinger omlaag. Mijn visje ging destijds na een tijdje weer gewoon zwemmen, hopelijk die van jou ook.

tante Sidonia

tante Sidonia

27-05-2016 om 11:41

helaas

RIP

Wilgenroosje

Wilgenroosje

27-05-2016 om 12:27

Ah,

Wat jammer. Klinkt misschien wat raar in de oren van anderen, maar van aan een visje ga je je ook hechten, dus ik zeg het toch: Sterkte!

tante Sidonia

tante Sidonia

30-05-2016 om 08:26

dank je

..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.