Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

31-01-2016 om 12:44

zalm, recept(en) gezocht

Ik heb ruim een kilo zalmfilet gekregen en dat is 'iets' te veel om in een keer op te eten.
Nu zoek ik dus twee recepten die ietwat verschillend zijn zodat het niet lijkt alsof wij twee keer achterelkaar het zelfde eten.
Zelf dacht ik aan een keertje bakken in de pan en de andere keer als ovengerecht???

Hoe lang kun je de zalm bewaren (niet vacuum, gewoon in plastic zak)?

Angela67

Angela67

31-01-2016 om 12:50

gegoogled / snel eten . . .

Bewaren

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vis.aspx#blok12

Verse vis
Verse vis bewaar je zo dicht mogelijk bij het vriespunt. Deze vis moet bij voorkeur dezelfde dag nog worden opgegeten, eventueel de volgende dag. De vis is het best te bewaren door hem in vershoudfolie te wikkelen en met heel veel ijsblokjes bedekken.

Vis is vers als de ogen van de vis helder en doorzichtig zijn en een beetje bol staan. De huid moet vochtig en glanzend zijn, en de kieuwen rood. Alleen bij makreel zijn de kieuwen bruin. Verse vis ruikt fris. Hoe ouder de vis, hoe meer de vis gaat stinken. Bij visfilets is het lastiger te beoordelen of de vis vers is, zeker als de filet is voorverpakt. Het is goed als de filet glanst en niet is verkleurd. Verse visfilet ruikt zilt, is stevig en verliest bij zachtjes duwen geen vocht

Goudvis

Goudvis

31-01-2016 om 13:28

nodig iemand uit

De ideale kans om iemand te laten mee eten vandaag.
Zelf eet ik graag een stukje gegrilde zalm op tagliatelle. En dan apart een romige warme saus met dille ernaast serveren.
150 gram p.p. gaat hier zeker wel op, dus je hebt genoeg voor 6 a 7 personen.

bieb63

bieb63

31-01-2016 om 15:09

dit ga ik vandaag maken (oven gerecht)

Aardappels en broccoli koken (beetgaar). In blokjes en roosjes snijden en in een ovenschaal leggen. Mengsel maken van kookroom en mosterd (plus wat peper en zout) en dit over de broccoli en aardappels gieten. Zalm (rauw) in blokjes snijden en dit op de aardappels en broccoli leggen. Hierover geraspte kaas en dan de oven in totdat de kaas gegratineerd en de zalm gaar is (rose).

Lusithania

Lusithania

31-01-2016 om 15:18

Bieb

lekker, dat is optie 1

Brianna F

Brianna F

31-01-2016 om 17:27

Helft invriezen

dus

snel en simpel

Zalmmoten elk apart verpakken in alufolie, met wat soysaus en fijngesneden lente ui en knoflook, zout en peper. In de oven voor ongeveer 15 minuten, ik meen op 200 graden. Zelf doe ik het altijd net iets korter want wij vinden het erg lekker als de binnenkant nog niet helemaal gaar is.

Lusithania

Lusithania

31-01-2016 om 18:59

judith

Dat klinkt ook erg lekker.

Lusithania

Lusithania

31-01-2016 om 19:06

vandaag

Het recept van Ingridt was vandaag aan de beurt. De zalm smaakte heerlijk een beetje citroenig.
De ansjovis is hier geen succes, dat werd dan ook weer bevestigd.

Het is ook erg lekker

Zodra we dit eten, juichen de kinderen .
Je kan er ook wat gember bij doen, als je daar van houdt. Wij vinden zonder erg lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.